Mercedes C-klasse - welkom duurtest

Proeven van een pijler

34 reacties

Video

De Mercedes C-klasse is net vernieuwd en zo’n belangrijke pijler willen we uiteraard voor langere tijd proberen. We stappen eerst drie maanden in een sedan, de C-klasse Limousine in Mercedes-taal. Daarna ruilen we hem om voor een Estate. Die Estate heeft de plug-in hybride aandrijflijn, de vierdeurs die we hier aan je voorstellen doet het helemaal zonder stekker maar beschikt wel over een mild hybride aandrijflijn. Zonder kan niet eens meer, en omdat we de C180-instapper hebben levert de licht door een starter/generator ondersteunde 1.5 turbo viercilinder 170 pk. Zijn we na drie maanden hard toe aan de plug-in hybrid C300e of leren we prima leven met de Mercedes C180?

mercedes-benz C180 duurtest

Signalement

Merk Mercedes-Benz
Model C 180 Luxury Line
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 9 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 53.527

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn, mild-hybrid
Cilinderinhoud 1.496 cc
Maximaal vermogen 125 kW / 170 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 250 Nm bij 1.800 tpm
Inhoud brandstoftank 66 l
Lengte / breedte / hoogte 4.751 mm / 1.820 mm / 1.437 mm
Wielbasis 2.865 mm
Massa leeg 1.525 kg
Laadvermogen 625 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.800 kg / 750 kg
Banden225/50R17Prijzen
Topsnelheid 231 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,6 s
Brandstofverbruik 6,3 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 146 g/km

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Alphabet
Mercedes-Benz C 180 Estate Business Line (5D/9A)
€ 809
 
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 180 Business Line (4D/9A)
€ 835
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (34) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.