Mercedes-Benz 190 D (1989) #3

Mercedes-Benz 190-serie W201
Mercedes-Benz 190-serieMercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201Mercedes-Benz 190-serie W201

Uitvoering190 D
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2004

Deze auto is mijn 1e Mercedes-Benz.Omdat ik veel kilometers rijd heb ik voor deze zeer betrouwbare 190D gekozen.
De auto die ik hiervoor reed was een volkswagen polo uit 1984. Dit was een benzine auto.
Met de kilometers die ik maak werd al snel duidelijk dat ik met deze 190 voordeliger uit ben dan die Polo.
Mensen denken een Mercedes is duur maar dat is meestal alleen in aanschaf denk ik. Ik rijd redelijk goedkoop.
Mijn 190 haalt een verbruik van 1:18 en dat is erg netjes vind ik.
Ik rijd nu 2 jaar met deze wagen heb er nu meer dan 80.000 km mee gereden en geniet nog steeds elke kilometer van deze auto.
De 1e lak zit er nog op en hij glimt enrom.ik krijg ook vaak complimenten over dat ie nog zo mooi is.
Na al die kilometers nu dus 405300 km loopt de motor nog steeds mooi.
De achterbrug wordt wel rumoerig maar dat is bekend bij deze modellen.
Er is weinig roest te vinden aan deze auto.
Ik heb echt zeer goede ervaringen met de 190. Echt een kilometervreter met klasse.
Deze auto’s zijn gemaakt voor veel kilometers rijplezier en ik ervaar elke keer weer dat ik na een lange rit uitgerust uitstap. Ik rijd gemiddeld 900 km perweek en de auto blijft maar gaan.

Een 190 is door z’n techniekmet weinig electronica een zeer betrouwbare auto. En een handige klusser kan er veel zelf aan repareren.
Iemand die een nette 190 koopt, er zuinig mee omgaat en goed onderhoud geeft die kan echt nog heel lang rijden met die auto.ze zijn niet stuk te krijgen.
Geweldig de 190!

Weinig alleen slijtage delen.
verder welvervangen:
waterpomp