Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 TS+ (2013)

autoreview

Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 TS+ (2013)

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 2.0 TS+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 10.000

  • 10.000 km

Oktober 2013 afgeleverd, een wit parelmoer CX-5 met zwarte velgen eronder. In de TS+ uitvoering, dus met stoelverwarming en dodehoek-detectie.

De eerste indruk is erg goed, het dashboard ziet er goed uit en voelt redelijk duur aan, al is het navigatiesysteem dat wat minder. Qua rijden is het redelijk zwaar, de bak schakelt zwaar maar zeker en het sturen gaat met redelijk veel gevoel. Hij is strak geveerd en voelt dus ook erg sportief aan. Hij houdt zich goed in bochten en ligt vlak op de weg, iets waar de Outlander soms nog moeite mee had.

De motor is een 165pk 2.0 zonder turbo, met een opgegeven verbruik van 1 op 16. Dat halen we niet, maar 1 op 13 lukt wel redelijk. Bij hoge snelheden (160-200 voor langere tijd) ligt het rond de 1 op 9. Hij is redelijk snel en pakt vlot op, wat knap is voor een atmosferisch blok. Bij het doortrekken richting de 6000 tpm komen de pk's pas echt los. Hij is wel redelijk stil, en de auto houdt zich ook goed bij hoge snelheden, tot de top van 206 km/h (via GPS) is bereikt.

Nadelen: Het zicht naar schuin achter, door de aflopende dakstijl. Ook is Xenon en navigatie niet standaard, terwijl je dat voor hetzelfde geld wel krijgt als je hem least. Tevens heeft de versnellingsbak bij koud weer vaak een hakerige 4e versnelling.

Al met al erg tevreden, en d

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.