Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 TS+ (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-5 SkyActiv-G 2.0 TS+ |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 10.000 km |
De eerste 10.000
- 10.000 km
Oktober 2013 afgeleverd, een wit parelmoer CX-5 met zwarte velgen eronder. In de TS+ uitvoering, dus met stoelverwarming en dodehoek-detectie.
De eerste indruk is erg goed, het dashboard ziet er goed uit en voelt redelijk duur aan, al is het navigatiesysteem dat wat minder. Qua rijden is het redelijk zwaar, de bak schakelt zwaar maar zeker en het sturen gaat met redelijk veel gevoel. Hij is strak geveerd en voelt dus ook erg sportief aan. Hij houdt zich goed in bochten en ligt vlak op de weg, iets waar de Outlander soms nog moeite mee had.
De motor is een 165pk 2.0 zonder turbo, met een opgegeven verbruik van 1 op 16. Dat halen we niet, maar 1 op 13 lukt wel redelijk. Bij hoge snelheden (160-200 voor langere tijd) ligt het rond de 1 op 9. Hij is redelijk snel en pakt vlot op, wat knap is voor een atmosferisch blok. Bij het doortrekken richting de 6000 tpm komen de pk's pas echt los. Hij is wel redelijk stil, en de auto houdt zich ook goed bij hoge snelheden, tot de top van 206 km/h (via GPS) is bereikt.
Nadelen: Het zicht naar schuin achter, door de aflopende dakstijl. Ook is Xenon en navigatie niet standaard, terwijl je dat voor hetzelfde geld wel krijgt als je hem least. Tevens heeft de versnellingsbak bij koud weer vaak een hakerige 4e versnelling.
Al met al erg tevreden, en d
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.