AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • CX-5
9

autoreview

Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2014) #9

Anoniem
  • Review
12 februari 2018 om 22:59
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst110.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een hele fijne auto, maar geen echte liefde

  • 80.000 km
  • 12 februari 2018

Ik rij nu een jaar een CX5 2.0 TS+ Leasepack uit 2014. Ik heb een bewuste keuze gemaakt voor wit parelmoer met matzwarte LMV en de zwarte kunststof accenten en privacyglass maakt hem erg stoer. De nieuwste CX5 vind ik in wit minder mooi uitkomen, maar dat terzijde.
Mijn Mazda is van alle denkbare opties voorzien, rijdt erg comfortabel, is ruim en een lichtgewicht voor zo'n grote auto. Daarom is het verbruik 1 op 13/14 netjes voor zo'n grote auto.

Mijn vorige twee auto's kwamen uit de VAG stal (150.000 km met een VW Jetta TDI en 120.000 km met een Seat Exeo ST TSI), maar de Mazda is toch een andere rijbeleving.
Het interieur van de Mazda is keurig, niets over te klagen, maar de Japanners halen het Duits niveau niet.
Het multimediasysteem/navi valt tegen; deze is niet gebruiksvriendelijk en een auto als deze verdient een veel beter systeem.

Waar ik na een jaar en 30.000 km nog steeds niet aan kan wennen is dat de auto op toeren gehouden moet worden als je stevig wilt doorrijden. Onderin zit te weinig power en door hoger in de toeren te moeten blijven om stevig door te willen rijden maakt het bij mij niet altijd een prettige indruk.
Snelheden onder 100 km/u gaan nog prima, erg licht zelfs, maar het ontbreken van vermogen in versnelling 6 is best frustrerend. Op de snelweg is inhalen van 120 naar 150 alsof er een caravan achter je auto hangt. Ondanks de 2.0 liter en 165PK onder de kap voelt de CX5 in de 6e versnelling als een Ford Fiesta van 75 PK. Het ontbreken van de turbo wordt qua vermogen/koppel onvoldoende opgevangen door de sky-activ technologie en dat is echt heel jammer.

Ik wil niet al te negatief overkomen, want de Mazda is een een hele fijne, ruime auto met veel luxe, goede ergonomie en rcomfortabele rij eigenschappen. Een echte allemansvriend. Als je een rustige of gemiddelde rijder bent kan ik je deze auto zeker aanraden. Maar als ik voor mezelf spreek mis ik, ondanks zijn vele pluspunten en het stoere uiterlijk, de liefde voor mijn Mazda. Mijn volgende auto zal er toch eentje zijn met Duits bloed en genoeg vermogen/koppel om ook op de snelweg een flinke duw in de rug te krijgen bij het aanraken van het gaspedaal.

De CX5 blijft een mooie verschijning

  • 110.000 km
  • 25 september 2019

Mijn CX5 rijdt me dagelijks keurig en comfortabel door het land. Niets aan de hand. Ik blijf de auto een mooie, stoere verschijning vinden met een zee aan ruimte en veel opties. Het matige media systeem went niet en ik blijf de echte power onderin missen in de 6e versnelling. De onderhoudsbeurten zijn duur, maar qua kosten niet extremer dan dat ik gewend was. Alleen heb ik de remschijven bij 85.000 km al moeten vervangen en dat was een duur grapje. Al met al blijft het een fijne auto met veel uitstraling, maar ook niet meer dan dat.
Ik heb het geluk dat ik mag gaan uitkijken naar een auto van de zaak. Het wordt geen nieuwe CX5. Het is een prachtige auto, maar dezelfde sky-activ motoren zitten ook in de nieuwste modellen en daar pas ik voor. De Tesla model 3 lijkt me te gek, maar is helaas boven budget. Rond de 40 mille zijn de VW Tiguan, Seat Tarraco of Peugeot 3008 kanshebbers, maar ook de Insignia, Passat, 508 en B-klasse staan op mijn lijstje om te gaan bekijken. Ik ben bereid om ruimte in te leveren voor meer vermogen... Wordt vervolgd!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda CX-5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 SkyActiv-G 165 TS 4WD Navi Cruise PDC 1e eigenaar 41000 km

    Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 TS 4WD Navi Cruise PDC 1e eigenaar 41000 km

    • 2016
    • 42.357 km

    € 22.995

    2.2D SKYLEASE+ 2WD LEDER-XENON-NAVI-PDC-LMV-TREKHAAK

    Mazda CX-5 2.2D SKYLEASE+ 2WD LEDER-XENON-NAVI-PDC-LMV-TREKHAAK

    • 2013
    • 175.908 km

    € 14.950

    2.0 SkyActiv-G 165 Luxury + Sunroof € 3.837,- Voorraad + BPM Voordeel

    Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 Luxury + Sunroof € 3.837,- Voorraad + BPM Voordeel

    • 2021
    • 5 km

    € 43.750

Meer Mazda CX-5 occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda CX-5 specificaties
  • Mazda CX-5 occasions
  • Mazda CX-5 video's
Advies en informatie
  • Mazda CX-5 tests
  • Mazda CX-5 gebruikersreviews
  • Mazda CX-5 index
PREMIUM
Mazda CX-5 2.2D

Mazda CX-5 2.2D

Lees meer
 

Mazda CX-5 reviews

  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2014)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2014)

    2
    • 1 juli 2020
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease (2014)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease (2014)

    4
    • 20 september 2019
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 4WD GT-M (2014)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 4WD GT-M (2014)

    6
    • 17 augustus 2019
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 4WD TS+ Lease Pack (2012)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 4WD TS+ Lease...

    10
    • 3 januari 2019
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 4WD Skylease+ (2013)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 4WD Skylease+...

    1
    • 11 november 2018
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 TS (2013)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 TS (2013)

    1
    • 14 juni 2018
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2014) #9

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2014)...

    9
    • 12 februari 2018
meer reviews
Mazda CX-5 - Occasion Aankoopadvies

Mazda CX-5 - Occasion Aankoopadvies

76

In heel veel dingen is de CX-5 sowieso een echte Mazda. Hij rijdt lekker, biedt veel uitrusting...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Kia Sorento vs. Mazda CX-5 - Dubbeltest

    Kia Sorento vs. Mazda CX-5 - Dubbeltest

    • 27 november 2020
  • Autonieuws
    Vernieuwingsronde voor Mazda CX-5

    Vernieuwingsronde voor Mazda CX-5

    55
    • 26 november 2020
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS+ (2018)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS+ (2018)

    8
    • 30 augustus 2020
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Style Selected (2020)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Style Selected...

    7
    • 11 augustus 2020
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Business Comfort (2019)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Business Comfort...

    3
    • 5 juli 2020
  • Review
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2014)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2014)

    2
    • 1 juli 2020
  • Autonieuws
    Mazda schrapt topdiesel CX-5

    Mazda schrapt topdiesel CX-5

    37
    • 17 juni 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Ford moet in VS drie miljoen auto's terugroepen

    Ford moet in VS drie miljoen auto's terugroepen

    8
    • 20 januari 2021
  • Review
    Mazda Demio 1.3 Comfort (2000)

    Mazda Demio 1.3 Comfort (2000)

    1
    • 18 januari 2021
  • Review
    Mazda 3 SkyActiv-X 2.0 180 Comfort (2020)

    Mazda 3 SkyActiv-X 2.0 180 Comfort (2020)

    5
    • 17 januari 2021
  • Review
    Mazda 3 SkyActiv-X 2.0 180 Comfort (2019)

    Mazda 3 SkyActiv-X 2.0 180 Comfort (2019)

    7
    • 11 januari 2021
  • Review
    Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury (2020)

    Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury (2020)

    8
    • 8 januari 2021
  • Autonieuws
    Mazda 6 en MX-5 bijgeschaafd

    Mazda 6 en MX-5 bijgeschaafd

    42
    • 7 januari 2021
  • Review
    Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD 100th Anniversary Edition (2021)

    Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD 100th Anniversary...

    5
    • 2 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep