Mazda 6e 258pk 68.8 kWh Takumi Plus (2025) #3

autoreview

Mazda 6e 258pk 68.8 kWh Takumi Plus (2025)

Signalement

Uitvoering6e 258pk 68.8 kWh Takumi Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst3.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 3000km gereden

  • 3.000 km

Sinds oktober van dit jaar in het bezet van een nieuwe Mazda 6e 68.8KWh in de Takumi Plus uitvoering.

Tot nu toe zeer tevreden met de auto, het is nu wachten op de eerste vakantie begin volgend jaar waarin ik echt grotere afstanden ga overbruggen met de auto. De prestaties van de motor zijn verder goed, de acceleratiesnelheid ligt in de praktijk bovenin de 6 seconden tot de 100, een heel stuk sneller dan de fabrieksopgave.

Positief tot nu toe zijn het comfort (opties, prachtig interieur, zeer comfortabele stoelen). Het rijgedrag kenmerkt zich door een zachtere vering, maar een stevige demping. Dit is ook precies wat ik zocht in mijn nieuwe auto. Verder spreekt de praktisch bruikbare ruimte in de auto mij heel erg aan. Een grote frunk, een grote kofferbak: de auto lijkt een sedan maar is feitelijk een hatchback. In het interieur is er erg veel opbergruimte in en onder de middenconsole. De passagiers zitten riant qua ruimte, ook zeker achterin is het goed vertoeven wat dat bereft. Tot slot is de auto muisstil van binnen, de geluidsisolatie is heel erg goed.

Het Sony Pro geluidssysteem met 14 speakers is heel erg goed, al werd dit in andere reviews niet altijd onderschreven. Wel moet je echt even de instellingen induiken en deze in 3-1-2 instellen in de equalizer. Dan resteert alleen het 'nadeel' dat de opvoering van het volume wat raar geprogrammeerd is in deze auto: tot volumeniveau 10 is het geluid erg zacht, van 10 tot 14 harder maar met weinig bass, vanaf 14 tot 20 harder en met goede bass. Vaak zet ik het volumeniveau in de praktijk dus op 14 of 15 om goed van de kwaliteit van de speakers te kunnen genieten.

De snellaadprestaties heb ik vanwege het voornamelijk thuis laden nog niet goed kunnen testen, daarover volgt een update bij mijn volgende reis.

Minpunt is het wat complexere besturingssysteem van de auto, dat zeker enige gewenning vergt. Ik ben er inmiddels aan gewend, dus kan mijn weg er inmiddels goed in vinden. Helaas is dit verplicht vanuit EU-wetgeving. Het is gelukkig uit te schakelen, maar dit moet je bij elke nieuwe rit doen. Verder beschikt de auto niet over echte 1-pedal-drive (de auto komt niet volledig tot stilstand bij het loslaten van het gaspedaal), maar is de regeneratie wel op verschillende niveaus in te stellen. Ik heb deze altijd op het hoogste niveau staan, maar naar mijn smaak zou er eigenlijk wel een niveau boven mogen zitten met nog hardere regeneratie.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.