Mazda 6e 258pk 68.8 kWh Takumi Plus (2025) #3
autoreview

Signalement
| Uitvoering | 6e 258pk 68.8 kWh Takumi Plus |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand laatst | 3.000 km |
Eerste 3000km gereden
- 3.000 km
Sinds oktober van dit jaar in het bezet van een nieuwe Mazda 6e 68.8KWh in de Takumi Plus uitvoering.
Tot nu toe zeer tevreden met de auto, het is nu wachten op de eerste vakantie begin volgend jaar waarin ik echt grotere afstanden ga overbruggen met de auto. De prestaties van de motor zijn verder goed, de acceleratiesnelheid ligt in de praktijk bovenin de 6 seconden tot de 100, een heel stuk sneller dan de fabrieksopgave.
Positief tot nu toe zijn het comfort (opties, prachtig interieur, zeer comfortabele stoelen). Het rijgedrag kenmerkt zich door een zachtere vering, maar een stevige demping. Dit is ook precies wat ik zocht in mijn nieuwe auto. Verder spreekt de praktisch bruikbare ruimte in de auto mij heel erg aan. Een grote frunk, een grote kofferbak: de auto lijkt een sedan maar is feitelijk een hatchback. In het interieur is er erg veel opbergruimte in en onder de middenconsole. De passagiers zitten riant qua ruimte, ook zeker achterin is het goed vertoeven wat dat bereft. Tot slot is de auto muisstil van binnen, de geluidsisolatie is heel erg goed.
Het Sony Pro geluidssysteem met 14 speakers is heel erg goed, al werd dit in andere reviews niet altijd onderschreven. Wel moet je echt even de instellingen induiken en deze in 3-1-2 instellen in de equalizer. Dan resteert alleen het 'nadeel' dat de opvoering van het volume wat raar geprogrammeerd is in deze auto: tot volumeniveau 10 is het geluid erg zacht, van 10 tot 14 harder maar met weinig bass, vanaf 14 tot 20 harder en met goede bass. Vaak zet ik het volumeniveau in de praktijk dus op 14 of 15 om goed van de kwaliteit van de speakers te kunnen genieten.
De snellaadprestaties heb ik vanwege het voornamelijk thuis laden nog niet goed kunnen testen, daarover volgt een update bij mijn volgende reis.
Minpunt is het wat complexere besturingssysteem van de auto, dat zeker enige gewenning vergt. Ik ben er inmiddels aan gewend, dus kan mijn weg er inmiddels goed in vinden. Helaas is dit verplicht vanuit EU-wetgeving. Het is gelukkig uit te schakelen, maar dit moet je bij elke nieuwe rit doen. Verder beschikt de auto niet over echte 1-pedal-drive (de auto komt niet volledig tot stilstand bij het loslaten van het gaspedaal), maar is de regeneratie wel op verschillende niveaus in te stellen. Ik heb deze altijd op het hoogste niveau staan, maar naar mijn smaak zou er eigenlijk wel een niveau boven mogen zitten met nog hardere regeneratie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mazda 6e Takumi 68.8 kWh | Stuurwiel verwarming | Apple-carplay | Headup-display | Rijklaarprijs|
- 2025
- 0 km

Mazda 6e Takumi Plus Long Range 80 kWh | Dit jaar nog rijden 17% bijtelling | Stoelverwarming/verkoeling | Stuurverwarming | Panoramadak | Adaptive cruise-control | Tan-nappa leder interieur | 360-Camera | SONY-premium audiosysteem |
- 2025
- 0 km

Mazda 6e Takumi Plus 68.8 kWh | 360° Camera | Warmtepomp | Sony audio | HUD
- 2025
- 1 km
Lees ook

Zo gaan onze elektrische middenklassers met kou om: updates Mazda 6e en VW ID7

Tegen de Mazda 6e bewijst Tesla Model 3 dat het behalve goede EV ook een goede auto is

Test: Mazda 6e - Veel EV, weinig Mazda

De BYD Dolphin surf is degelijk, maar de Fiat Grande Panda is ruimer

Lezersreacties (0)
Reageren