Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 136pk Executive (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 6 SportBreak 2.0 CiTD 136pk Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 141.300 km |
KM-stand laatst | 167.003 km |
Het eerste jaar
- 167.003 km
Na jaren tevreden een volvo te hebben gereden de overstap gemaakt naar Mazda. De reden hiervoor was de komst van een derde kindje. Drie kinderstoelen achter in de volvo past echt niet en dus moest er iets anders komen.
Ik houd niet van MPV's of SUV's dus moest er een stationwagon komen. Van alle kandidaten vond/vind ik de Mazda de mooiste. Ook is de Mazda achterin een van de ruimste in zijn soort.
Na de volvo zelf verkocht te hebben (volgens mij rijdt hij nu rond in litouwen of zo) had ik een geschikte Mazda op internet gevonden.
Na de proefrit was ik al meteen verkocht.
Het is de executive uitvoering dus standaard al redeijk compleet. Zo compleet dat ik er niets meer te wensen over had in ieder geval.
Lederen bekleding (handig met kinderen, kun je poetsen)
stoelverwarming ( gebruik ik nooit, mijn vrouw wel)
xenon verlichting
traction control
climate control
electrisch verstelbare bestuurdersstoel
etc
Hij rijdt heerlijk. De auto ligt lekker op de weg, stuurt lekker strak en is voldoende vlot. Vroeger? ( ben 35) reed ik altijd vlotte auto's zoals een crx en een 306 gti. De volvo had ik daarom gechipt maar dat vond ik bij de 6 niet nodig. Hij heeft eigenlijk altijd voldoende vermogen ook met volle belading op vakantie.
Het verbruik vond ik in het begin wel hoog met 1 op 13 maar ondertussen ben ik denk ik aan de auto gewend want ik zit nu met 1 op 15 een stuk gunstiger.
Gaan we naar de reden van aanschaf, de ruimte. Die is meer dan voldoende. Ok de kinderstoelen hebben niet veel ruimte over maar het past goed. De kofferruimte is echt heel groot en ook voorin heb je niets te klagen. Op vakantie kan het afdekzeil niet dicht maar dat komt door de kinderwagen. Ik kan dan nog wel door de achterruit naar buiten kijken en dat vind ik wel prettig.
Alles bij elkaar opgeteld ben ik tevreden over de Mazda. Hij doet probleemloos waar hij voor is aangeschaft en houdt de kosten netjes binnen de perken. Ook is daarbij handig dat het gewicht met 1440 kilo weer net binnen een schaal voor de belasting zit daar waar zijn concurenten er vaak boven zitten.
Problemen,
Een paar kleine en een duurdere.
Allebei de xenonverlichtingen zijn al een keer vervangen ( niet goedkoop)
Het afdekzeil achter rammelt ( moet ik nog een keer naar kijken)
De deur links achter blijft niet goed openstaan. Irritant als je de kinderen uit de auto wil halen.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Mazda 6 Sportbreak - 2003 - 307.188 km - Klokje Rond

Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Touring (2003)

Test: Mazda 6 SportBreak 2.3 S-VT Active AWD (2022)

Test: Mazda 6 Sport en SportBreak (2022)

Mitsubishi Colt is terug: goed voorbeeld doet goed volgen

Lezersreacties (0)
Reageren