Mazda 6 Sport 1.8 Exclusive (2002)

autoreview

Mazda 6 Sport
Mazda 6 SportMazda 6 SportMazda 6 SportMazda 6 SportMazda 6 SportMazda 6 SportMazda 6 - interieurMazda 6 - interieur

Signalement

Uitvoering6 Sport 1.8 Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na het saaie design van de 626 werd het tijd voor een nieuwe auto. Sinds Mazda onder de hoede van Ford is gekomen, was dit de eerste opvolger van de 626, de 6 genaamd.

Gelijk springt het veel sportievere design eruit. De mooie koplamp-units en achterlampen, brachten een ware revolutie teweeg. De auto kent strakke lijnen, heeft een mooie gril en komt sportief en snel over. Het standaardpakket is zeer uitgebreid, met standaard airco, cruise control, radio/cd speler, 6 boxen, 6 airbags etc. Met een 1.8 16v motor (125 pk) zit je in 10,5 seconden aan de 100 km per uur en ook op de snelweg trekt de auto gretig door. Had de 626 nogal wat moeite om de snelheidsmeter snel richting 200 te laten gaan, de 6 heeft daar geen enkel probleem mee. Ook het gebrek aan trekkracht bij lage toerentallen is fors verbeterd.

De rijeigenschappen van de auto zijn goed te noemen. De besturing is direct, de remmen zijn goed doseerbaar en het pedaal is precies goed. Schakelen gebeurd uiterst precies en met korte slagen. De auto gedraagt zich goed en de term "zoom-zoom" komt echt tot zijn recht. De auto staat op het geroemde focus onderstel en heeft een uitstekende wegligging.

Het is een van de meest complete auto`s die er op de markt te koop is, tegen een zeer gunstige prijs: 22.000 euro. Verder koop je een ZEER betrouwbare auto, Mazda werd 2e in de betrouwbaarheidstests in Duitsland achter Toyota. Tot op heden kende de auto geen enkel probleem. Net als zijn voorganger de 626.

Een prima auto, voor een goede prijs. Mazda heeft ook niet bezuinigd op het interieur. De stoelen zitten goed, het dashbord is modern en vooral de snelheidsmeters zien er mooi uit. Achterin is voldoende ruimte voor 3 passagiers (volwassenen).

PROBLEMEN

Tot op heden kent de auto geen enkel probleem.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.