Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

autoreview

Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)
Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

Signalement

Uitvoering6 2.5 S-VT GT-M
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf212.000 km
KM-stand laatst239.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Soepel, strak, compleet en probleemloos

  • 239.000 km

Na een eerder type Mazda 6 (2.3L uit 2002 full options) waar ik in de jaren dat ik 'm had nooit iets anders dan een setje achterremklauwen en trillende voorremmen heb hoeven vervangen was alleennde roestduivel reden tot vervanging. Ik kwam uit op weer een Mazda 6 van de tweede generatie (2008-2013). Een 2.5L GT-M uitvoering. Supercompleet, Bose, cruise, xenon, halfleder, parkeersensoren voor en achter en een reeds door de vorige eigenaar 2DIN android radio met alle gemakken. De auto ligt heerlijk strak en stil op de weg, en voelt een beetje bmw achtig aan, ondanks dat dit natuurlijk een voorwielaangedreven auto is. De automatische regensensor werkt uitstekend, zoveel beter dan ik gewend was van bmw's van deze leeftijd. Eigenlijk heb ik niets waar ik de Mazda op kan betrappen. De hatchback is waarzinnig ruim, de materialen voelen al meer premium aan, wat ook in de lijn is waar Mazda op dit moment echt op toespeelt. De originele stoere 18" wielen heb ik onlangs voorzien van Michelin primacy 4 banden die de boel nog stiller en net iets comfortabeler maken. Echt een aanrader. Ook heb ik onlangs een (afneembare) trekhaak gemonteerd. Handig maar ontneemt de fraaie achterkant niet de looks van de net iets stoerdere en meer aangeklede GT-M uitvoering als je het ding niet nodig hebt. Ondanks de 19.000 km die ik dit jaar ermee gereden heb 0,0 issues tijdens de APK. Een beurtje met nieuwe olie, filters waren natuurlijk niets spannends qua kosten. De kleur zilver mag dan geen heel spannende kleur zijn, maar wat is het een heerlijk makkelijke kleur tov de zwarte die ik hiervoor had waar elke druppel, stofje en wat ook direct de aandacht trok. Tenslotte het verbruik: bij netjes 100km/u op cruise is het een wonderlijk zuinige met 1:14/15 gebruik je het gaspedaal wat enthousiaster (de 170pk doen je graag een plezier gecombineerd met de fijn schakelende 6-bak) dan valt het al snel terug naar 1:11 of 1:10 als je echt sportief rijdt en/of veel korte enthousiaste ritjes maakt. Over een paar jaar koop ik waarschijnlijk zo weer een Mazda 6, dit bevalt bijzonder goed, na jaren en jarenlang Mitubishi Galants te hebben gereden (bevielen ook goed, gerg betrouwbaar ook op matige remmerij na).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.