Mazda 2 1.4 Première (2004)

autoreview

Mazda 2 1.4 Première (2004)
Mazda 2 1.4 Première (2004)Mazda 2 1.4 Première (2004)Mazda 2 1.4 Première (2004)Mazda 2 1.4 Première (2004)Mazda 2 1.4 Première (2004)Mazda 2 1.4 Première (2004)

Signalement

Uitvoering2 1.4 Première
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst15.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zonder afleverkosten?

  • 15.000 km

Bij de Opel dealer in de kerkentuinen zagen we op het interweb deze Mazda 2 Première staan, een uit 2004 en met 15000 km op de teller, vanuit Lelystad naar Den Haag gereden met de Astra om te gaan kijken naar dit kleine ruimtewonder.

Een MPV maar dan de mini uitvoering, het model vond ik mooi, de kilometerstand is maagdelijk laag, en zo goed als nieuw, slechts 1.5 jaar oud.

De auto zit bomvol met bergvakjes en klepjes, lekkere stoelen en genoeg ruimte voor iedereen, dat was voor 4 personen en 8 hondjes, de achterklep loopt tot in de achterbumper en heeft een lage trildrempel, de kleine 4 voeters van ons liepen er zo in.
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, eindelijk ik heb dit nu ook.
Weer airco natuurlijk
Audio bediening op het stuur
Passagiersstoel kan men dubbelklappen voor meer ruimte.
Wat ook opviel was de Ford voetpedalen? blijkt dus een samenwerking met Ford geweest en heel veel was afkomstig uit de Fusion, ook het motorblok de 1.4 met 80pk,
we hebben geen proefrit gemaakt omdat de accu leeg was, dus verder dan proef zitten kwam het niet.
We hebben afgesproken dat we de auto 1 week later kwamen ophalen, en we konden de auto zo meenemen en zonder afleverkosten, een auto van bijna 2 jaar oud, wat kan daar nu mis mee zijn? anders betaalde we bijna €500 aan afleverkosten en garantie., en er zit nog fabrieksgarantie op

D Day, we leveren de Astra de Zaterdag erop in, en willen in de Mazda stappen, die opeens met een half lege rechter voorband stond en ook de oliepijlstok stond op de helft? ik vroeg nog of de voorband opgepompt kon worden, maar nee dat kon niet want het is zo meenemen?
Vreemd dat op de foto die ik had gemaakt in de showroom, de voorband vol was?
Oké, dit was dus eens maar nooit meer bij deze slopel dealer, we reden weg met de halfvolle voorband en stopten bij een benzine pomp om ook het carter even te vullen, en we reden weg richting Lelystad.

Nee een goede start van dit autohuwelijk was het niet, maar de kilometers die daarop volgde maakte alles goed, wat rijd dit ding lekker, ja heel anders dan de Opel Astra, natuurlijk, het stuurt heel erg direct de Mazda, daar moet ik even aan wennen, maar qua wegligging is er bijna geen verschil met de Astra.

Beurten voor deze auto bij de Mazda dealer, wow, die zijn duur!! echt niet normaal, nu moet ik ook zeggen dat ik altijd naar universele garages ging, dus ik had nul ervaring op dat gebied, maar kleine beurt voor deze kleintje kwam uit op €250, da's niet goedkoop.

De auto word ingezet voor 120km per dag woon werk verkeer, en de kilometers rollen lekker onder de wielen door, het blokje snort lekker en consumeert slechts 1 liter per 17 kilometer.

En toen...
Ik reed naar het werk en de afslag van Amsterdam zuid-oost vanaf de A9 sloeg de motor af toen ik het gas losliet en na het opkomen van de koppeling sloeg het ook niet meer aan, leuk detail is dat stuurbekrachtiging dan ook niet werkt, handig in een bocht ook!
bij het verkeerslicht contact uit en verrek het na de sleutel te hebben omgedraaid deed het het weer.
Na het werk deed het weer normaal, en ik kon gewoon naar huis, de volgende dag heb ik een afspraak gemaakt bij de dealer die heeft het gereset en toen was de auto weer normaal, ik moest het maar even aankijken zeiden ze bij de dealer.
Helaas het gebeurde nog een keer, en toen weer, en weer, en weer naar de dealer toe, dit keer was de fabrieksgarantie verlopen, dus of ik even €1400 wilde ophoesten voor een nieuwe computer, nee gaan we niet doen.
Ik heb een auto ruil gedaan met mijn vader die met een Prius Techno reed, wat mij bevreemde is dat hij nergens last van had als hij met de Mazda reed? hij heeft zeker nog 3 maanden met de Mazda rondgereden voordat deze werd ingeruild bij de Toyota dealer.

Ik kan zeggen dat de computer roet in het eten heeft gegooid, want het was een hele fijne auto om mee te rijden, trouwens de Prius techno was absoluut geen straf om mee te rijden, dit was luxe ten top, over de vorm van de auto kan ik kort zijn, je vind het wat, of niet, maar rijden doet de Prius erg goed.

De Mazda 2 werd ingeruild bij de Toyota ook in Kerkentuinen trouwens, en we gaan verder met een Yaris uit 2008 met een MMT bak.
Maar dat is een ander verhaal.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mazda 2

Mazda
Mazda 2 SkyActiv-G 90 Sportive (5D/6H)
€ 375
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens