Lynk & Co 01 More (2025) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 01 More |
|---|---|
| Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 5 km |
| KM-stand laatst | 6.576 km |
Lynk & Co 01 More (2025) – Comfortabel, maar niet voor de sportieve rijder
- 6.576 km
Na zes maanden en ruim 6.000 kilometer met de nieuwe Lynk & Co 01 More heb ik een goed beeld gekregen van deze plug-in hybride SUV. Gelukkig geen technische problemen gehad – al is dat in zo’n korte tijd ook niet heel verrassend.
Software en updates
Toen ik de auto ophaalde, draaide hij nog op een oudere softwareversie. De mobiele app – waarmee je normaal de status van de auto kunt bekijken – werkte toen nog niet. Ook waren Apple CarPlay en Android Auto niet beschikbaar, en reageerde het infotainmentscherm traag. Na een update, ongeveer drie maanden later, was dat gelukkig allemaal opgelost. Sindsdien werkt het systeem beter, al blijft de bediening soms wat omslachtig. Zo zit bijvoorbeeld de bediening van het schuifdak diep in het menu verstopt – niet echt handig.
Aandrijflijn: niet wat je verwacht van 280 pk
De aandrijflijn vond ik persoonlijk tegenvallen. Ik heb eerder in de Lynk & Co met de 1.5 driecilinder gereden (dezelfde als in sommige Volvo’s), en die reageerde veel directer. Bij de nieuwe 01 More gebeurt er bij wegrijden eerst weinig – hij vertrekt rustig elektrisch – en pas rond de 50 km/u komt de benzinemotor er stevig in, soms zelfs met wheelspin en torque steer. Het voelt daardoor minder krachtig dan je van 280 pk zou verwachten. Ook blijft het toerental bij accelereren onnodig lang hoog hangen, wat vooral geluid oplevert in plaats van beleving.
Op hoge snelheid merk je dat de auto boven de 170 km/u snel op adem raakt, en de begrenzer bij 200 (bergaf soms 215) helpt daar niet bij. Qua verbruik kwam ik uit op gemiddeld zo’n 1 op 11, inclusief af en toe elektrisch rijden. De elektrische actieradius van 75 km haal je alleen bij rustig tempo – op de snelweg bij 120 km/u blijft er hooguit 40 km over.
Rijgedrag en comfort
Het stuurgevoel is aan de lichte kant, wat de auto speels maakt, maar niet communicatief. De draaicirkel is groot – vergelijkbaar met mijn oude Volvo S60 2.5T – waardoor keren in één keer vaak niet lukt. De onderstelafstemming is verder prima: comfortabel genoeg, maar niet echt sportief. Ook de rijassistentie vond ik matig. De auto lijkt voortdurend te ‘zoeken’ tussen de linker- en rechterlijn, wat onrustig aanvoelt.
De gemonteerde Kumho-banden doen het op warm, droog asfalt opvallend goed – ze bieden dan veel grip. Op nat wegdek of bij lagere temperaturen is dat echter een ander verhaal: dan is er duidelijk minder vertrouwen en grip.
Conclusie
De Lynk & Co 01 More is een comfortabele, goed uitgeruste auto met veel luxe voor zijn prijs. Voor de dagelijkse rijder die vooral ontspanning en gemak zoekt, is het een uitstekende keuze. Maar ben je een enthousiaste bestuurder die houdt van direct gasrespons, een betrokken aandrijflijn en sportieve rijeigenschappen, dan is dit niet de auto voor jou. Maak in dat geval zeker een lange proefrit om te zien of het rijgevoel bij je past.
Geen slechte auto – zeker niet – maar de aandrijflijn en besturing kunnen beter.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Lynk & Co 01
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Lynk & Co 01 1.5 PHEV !NIEUW! NAVI/STUURVERW/SCHUIFDAK/LED/20"LMV!
- 2025
- 6 km

Lynk & Co 01 1.5 PHEV !NIEUW! NAVI/STUURVERW/SCHUIFDAK/LED/20"LMV!
- 2025
- 6 km

Lynk & Co 01 1.5 PHEV 261PK MY24 | Donkere hemel | 7.4 kWh Boordlader | 360 Camera | S/K-panodak | Adapt. Cruise | Memory | Stoel-+Stuurverw. | Elek. klep | LM 20" | 1207
- 2025
- 15 km
Lees ook

Dit zijn de beste plug-in hybride auto’s tot €45.000

BYD Racco: piepkleine elektrische micro-MPV

Century Coupé: eerste van Toyota's merk waarmee het mikt op Bentley

Stellantis gaat samen met Uber de Robotaxi van Tesla te lijf



Lezersreacties (0)
Reageren