Lynk & Co 01 (2022) #10
autoreview
Signalement
Uitvoering | 01 |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 10.000 km |
KM-stand laatst | 10.000 km |
Lync & Co 01
- 10.000 km
Na een jaar te hebben gereden in een Hyundai tucson PHEV en 60.000 k.m te hebben gereden nu overgestapt op deze Lync van een jaar oud met slechts 10.000 op de teller. Deze zet ik dan ook als referentie tegen de Lync omdat deze qua motorvermogen en grootte samen met de Kia sportage vergelijkbaar is. Kofferbak wel fractie kleiner maar qua interieur nauwelijks verschil. De techniek is van de Volvo XC40 40 dus dat zit wel goed en onderhoud kan dan ook worden uitgevoerd bij Volvo dealer. De Lync is stiller qua isolatie als het gaat om bandengeluid en de bak maakt minder toeren en dus minder aanwezig bij accelereren als de Hyundai. Waarschijnlijk daarom ook zuiniger in hybride stand met 1.17 tegen nog geen 1:15 voor de Hyundai op lange rit zonder opgeladen accu De range volledig opgeladen is met 70 k.m ook ruimer bemeten als de Hyundai met hooguit 55/60 k.m als range. Wel heeft de Hyundai een volledige e.v modus en kan je de accu sparen voor later terwijl de Lync in ieder geval bij mij ook in hybride modus gebruik maakte van deze acculading om deze uiteindelijk op lange ritten volledig te benutten. In de pure modus had ik na een een rit van 70 k.m soms nog wel 12 k.m over dus naar mijn idee is dit dus een niet volledige e.v modus. Al met al is de Lync toch de meest zuinige auto van de twee. De Lync helt minder over als de Hyundai en voelt met het rijden van rotondes en bergwegen in het buitenland minder topzwaar aan. Meer een rijdersauto waarbij de B modus van de Lync welkom is omdat deze bij het rijden op bergwegen af remt op de motor waardoor minder slijtage van de remmen minder brandstofverbruik en veiliger weggedrag. Zeker als je een geschakelde auto gewend ben is dit erg fijn. De Hyundai kwam niet meer op gang bergop in de ecomodus bij ingeschakelde adaptieve cruisecontrol na teruglopen in snelheid. De Lync pakt zonder problemen de ingestelde snelheid weer op. De benzinemotor bij de Lync is veel minder hoorbaar aanwezig dan bij de Hyundai die veel meer toeren maakt en de benzinemotor eerder nodig lijkt te hebben bij accelereren. Dit geeft meer rust bij het rijden in de Lync en zorgt waarschijnlijk ook voor het lagere brandstof gebruik. De Lync is maar in uitvoering te krijgen maar is wel erg compleet. De sportage en tucson zijn in een vergelijkbaar uitrusting niveau veel duurder in aanschaf als de Lync. Qua afwerking binnen ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel en is keurig verzorgt bij zowel deze Koreanen als deze Volvo XC40 kloon. De Lync lijkt overigens niet op de Volvo is dan ook langer en ruimer als de Volvo maar heeft wel de techniek die in de Lync prima zijn werk doet. De Lync is ook aangeschaft omdat de tucson mij teleurstelde als caravantrekker. De lync heeft met 1800 k.g een royaler Max trekgewicht en ik lees alleen maar positieve berichten. Zodra ik ervaringen heb met de Lync als caravantrekker zal ik mijn bevindingen delen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Lynk & Co 01
Had je deze auto's al gezien?

Lynk & Co 01 1.5 Blue & Black Edition | OFFICIEEL LYNK & CO SERVICE DEALER | Panoramadak | 360° Camera | Apple Carplay | Android Auto | 360 Camera
- 2025
- 0 km

Lynk & Co 01 1.5 Nieuwe auto met fabrieksgarantie
- 2025
- 1.000 km

Lynk & Co 01 1.5 Nieuwe auto met fabrieksgarantie, met trekhaak
- 2025
- 1.000 km