Lexus LS 400 (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | LS 400 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 198.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een tweetal jaren zoeken naar een geschikte LS (zo veel rijden er niet en ik wilde er één in topstaat, met luchtvering en van een dealer) uiteindelijk deze auto aangeschaft. Had in 2001 een proefrit gemaakt in een LS uit 1992 en ben ’The Lexus Experience’ niet meer kwijtgeraakt.
En wat een wagen... je kunt hem mooi vinden of niet (ik vind hem prachtig) maar hij rijdt echt geweldig. Superstil, zeer fijne automatische versnellingsbak en de wegligging is erg goed. Tractiecontrole is (heel af en toe...) een nuttige assistent gebleken bij nat wegdek maar wat wil je met zo’n krachtbron en dito acceleratie. Het bevalt me des te meer dat de auto geen ’patserigheid’ uitstraalt maar eerder ingetogen lijkt, ondanks zijn afmetingen. Over de kwaliteit, degelijkheid en het comfort, van het gebruikte leer tot en met het perfecte audiosysteem niets dan lof.
Reeds een grote en een kleine beurt gehad en de facturering is eerlijk en beduidend lager dan bij de gevestigde ’status’-merken als BMW en Mercedes.
Tja wat kan ik nog meer zeggen? Maak geen proefrit want je bent verkocht... tenminste als je een autoliefhebber bent en niet zozeer een statusliefhebber.
Een advies voor speurders; koop een LS bij de dealer. Betrouwbare historie, garantie, perfecte service en geniet van de haal- en brengservice!
Perfecte service betekent bij Lexus ook echt hele goede service en daarmee zeg ik niets te veel.
Update 6 december 2004
Inmiddels heb ik 45000 kilometer gereden met deze auto. Hij bevalt nog steeds perfect. De garantie is inmiddels afgelopen en ik hoop dat de problemen (zie hieronder) geen voorbode zijn van meer problemen. Dat verwacht ik echter niet, alhoewel de leeftijd van de auto ongetwijfeld onderhoud zal (blijven) vragen. Mijn vertrouwen in deze auto (én de dealer) staat nog rotsvast overeind.
Afgelopen zomer de ultieme rijtest gehad; naar Italië op vakantie, snel over de Duitse snelwegen (met zelfs regelmatig 250+, hetgeen met name BMW-rijders niet leuk vinden haha) en met temperaturen boven 30 graden over steile bergwegen. Geen probleem, de LS vindt het allemaal prima, niets kost hem moeite.
PROBLEMEN
- Sensoren luchtvering achter defect, gerepareerd onder garantie.
- Stoelverwarming bestuurdersstoel functioneerde niet optimaal, gerepareerd onder garantie.
- Fuseekogel vervangen, onder garantie.
- Buitentemperatuurmeter gerepareerd, onder garantie
- Eén van de motorcomputers vervangen, onder garantie (gelukkig maar!)
- Kofferdekselrubber vervangen, onder garantie
- Stabilisatorstangrubbers vóór vervangen, € 60,- incl.
- Kromme remschijf laten afdraaien, € 120,- incl.
- Met geen mogelijkheid is de topsnelheid vast te stellen; 270 ben ik al wel nét gepasseerd, er is dan nog een beetje over maar ook op Duitse, lege wegen is dit toch wel heel erg snel...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.