Lexus IS 250 Executive (2008) #3
autoreview

Signalement
Uitvoering | IS 250 Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 90.000 km |
KM-stand laatst | 170.000 km |
4 jaar in gebruik
- 170.000 km
Deze IS250, mijn tweede, heb ik nu 4 jaar in bezit voor alledaags gebruik.
Dit is een bomvolle uitvoering, alleen het open dak ontbreekt, met beige interieur (2-tone) en donkerblauwe metallic lak. 18" Genesis Volt velgen geven de auto een dik uiterlijk.
Het gemiddelde verbruik in deze 4 jaar en 80000 km ligt op 1:12, netjes voor een 2.5 V6.
Ik heb er nog een trekhaak onder laten zetten, best prijzig maar wel noodzakelijk.
De luxe en betrouwbaarheid van Lexus zijn natuurlijk bekend en gedonder heb ik er dan ook niet mee gehad op een waterpomp na.
De gemiddelde beurt, om de 15000, is ook prima te dragen en in vergelijking met de 3 Saab's die ik heb gehad is dit een goedkope auto om in te rijden.
Met mijn rechtervoet zijn de achterbanden wel altijd redelijk snel aan vervanging toe en dan zijn banden in 265/18 redelijk aan de prijs.
Wat ik fijn vind aan Lexus zijn de afwezigheid van malheur (behalve de waterpomp maar ook dat schijnen uitzonderingen te zijn), geen onnodig hoge garagerekeningen door gebruik van inferieure onderdelen, het bad van luxe en stijl en de steeds meer aanwezige eigenzinnigheid van de nieuwere modellen.
Deze IS is nu 11 jaar oud en blijft in mijn bezit als 2e auto. Moet nog makkelijk 10 jaar meegaan.
Ik krijg begin augustus 2019 een GS 450h f-sport en dat zal nog meer genieten worden dan met de IS.
Nog vergeten de rijervaring te vermelden. Deze is geweldig. Auto ligt goed zonder hard te zijn. Bij Lexus ligt het accent toch meer op comfort dan spijkerhard de bocht door. Het kan wel en de auto geeft ook geen krimp maar waarom zou je, dan neem ik er wel een Lotus of zo bij.
Door de stilte in het interieur, de soepele automaat, de uitstekende elektrisch verstelbare en verwarmde/geventileerde stoelen en met een ontspannen muziekje op de Mark Levinson installatie is dit een genot om ontspannen lange afstanden af te leggen. De net iets meer dan 200 pk is niet wereldschokkend maar voldoende om vlot te rijden. Op het dashboard zit nog een 'snel' knopje waarmee je de automaat sportiever laat schakelen doet echt wel wat om de auto sneller te laten voelen maar wordt in trager verkeer wat nerveus. Handmatig schakelen kan natuurlijk met de flippers aan het stuur en dan is dat nerveuze weg. In de normale stand schakelt de automaat heel rustig en bijna onmerkbaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.