Lexus IS 250 Executive (2006) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | IS 250 Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 190.500 km |
KM-stand laatst | 223.341 km |
Top auto
- 210.000 km
Omdat corona de mobiliteit drastisch beperkte noodgedwongen de overstap moeten maken van een diesel naar benzine. De vorige auto, MB E-klasse 220cdi Estate, is uiteindelijk naar Polen geëxporteerd na 100.000 probleemloze kilometers.
Na wat speurwerk en navraag besloten om voor een Lexus IS 250 te gaan. Met name de betrouwbaarheid van het merk en de hoge klanttevredenheid waren doorslaggevend.
Vervolgens deze auto in september 2020 zelf uit Duitsland geïmporteerd. Van de 3e eigenaar met volledige onderhoudshistorie. Bij aanschaf 190.000 km op de teller en momenteel 210.000 km. Bijkomend voordeel was dat de auto in Duitsland net TUV was gekeurd wat in Nederland voor de APK wordt overgenomen en zodoende tot oktober 2022 geldig.
Zeer luxe en comfortabele auto met nagenoeg alle opties. Elektrische stoelen met verwarming en koeling, elektrisch verstelbaar stuur, achteruit rij camera, Bi-xenon, elektrisch zonnescherm achteruit, keyless entry en het niet te versmaden Mark Levinson audio systeem. Geweldig geluid!
Tot nu toe zeer tevreden en geen moment spijt gehad van deze keuze. Enige reparatie bleek een lekke radiator. Verder alleen het reguliere onderhoud wat qua prijs zeer acceptabel is.
Rijden doet deze auto geweldig. De geweldige lineaire V6 doet in alle rust zijn werk. De samenwerking met de automatische 6-bak verloopt soepel. En wanneer gewenst voldoende vermogen en met de flippers handgeschakeld.
Daarbij blijft het verbruik voor een 6-cilinder alleszins acceptabel. Bij normaal gebruik is 1 op 10 makkelijk haalbaar. Op langere afstanden 1 op 13 zonder problemen.
Kortom voor de liefhebber die eens wat anders wil een aanrader!
UPDATE
- 212.662 km
Het blijft een genot om met deze auto te rijden. De degelijkheid en rust van de auto blijft verbazen. Geen rammels, piepjes of wat dan ook. Alles werkt zoals het moet. Buiten de huidige brandstofkosten blijft het onderhoud binnen de perken. Recent een kleine beurt met vervanging van de remblokken achter voor 341 euro is zeer acceptabel voor de aankomende 15.000 km.
UPDATE
- 223.341 km
Recentelijk geconfronteerd met een kapotte dynamo. Achteraf gezien diende het euvel zich al aan omdat enkele weken daarvoor de accu de geest gaf. Via een bevriende autotechnicus de zaak binnen de perken kunnen repareren. Normaliter een aardige kostenpost. Dynamo voor dit type is aardig aan de prijs en de montage is redelijk arbeidsintensief. Verder nog een airco-service uit laten voeren en we rijden weer in alle rust en comfort. Blijft serieus een top-auto. Afgelopen week ritje gemaakt van 350 km. Snelwegkilometers. Cruise control op 104 'echte' (GPS) km. Verbruik 1 op 15,5 voor een 2.5 V6.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.