Lexus IS 250 Executive (2007) #2

autoreview

Lexus IS 250 Executive (2007)

Signalement

UitvoeringIS 250 Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf119.063 km
KM-stand laatst262.500 km
Lezerswaardering: 69%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De aankoop

  • 119.000 km

Na ongeveer 3 jaar in volle tevredenheid te hebben rondgereden in de Fiat,begon het weer te kriebelen.
Waarom? omdat ik graag een automaat wil,en wat meer comfort en snelheid en iets exclusiever rijden.
Dus op internet op zoek naar een geschikt model,algauw kwam ik bij Lexus uit,dit vanwege de betrouwbaarheid.
Dan nog op zoek naar een geschikt model,zat eerst te twijfelen tussen de ct200h en de is250,het is de is250 geworden,en na een proefrit in dat model,was hij snel verkocht:)
Het is de executive-uitvoering geworden,dit betekend onder meer dat er het volgende aan leuke opties opzit:
# xenon verlichting
# lederen interieur
# stoelverwarming&koeling op beide voorstoelen
# parkeersensoren voor&achter
# elektrisch zonnescherm op achterruit
# voorstoelen elektrisch verstelbaar met 3 geheugenopslag functies per stoel

De auto komt uit 2007,maar toch schatten veel mensen de auto eens stuk jonger in,dit vanwege het uiterlijk van de auto,echt een prachtige vormgeving vind ik zelf!

Ook het rijden zelf is geweldig,het is vooral een snelwegauto,heerlijk cruisen doe ik er voornamelijk mee.
Ook het verbruik valt mij mee voor een V6,na het ritje terug van de dealer over voornamelijk snelweg,was het verbruik ongeveer 1:12,0.

1e onderhoudsbeurt&ervaringen

  • 135.000 km

En toen was het alweer zover,de 15.000km beurt.

Om het kort te houden,er waren maar een paar onderdelen die vervangen/aangevuld moesten worden.

*Remblokken achter,die waren namelijk zo goed als op
*Rubber hoesje achter,die was helemaal gaar en kapot
*Nieuwe ruitenwissers,de oude lieten lelijke strepen achter
*Nieuwe motorolie
*Koelvloeistof bijgevuld

Daarnaast 1x kort stilgestaan doordat de motor niet wilde starten,na 10minuten wachtten opnieuw geprobeerd,en hij liep weer,toch ANWB even erbij gehad,lag waarschijnlijk aan de EGR-klep,dit vanwege de vervuiling door de lage toerentallen die de motor draait.
Remedie daarvoor is: eens per maand nadat motor opgewarmd is,aantal kilometer 3000rpm of meer draaien om het weg te branden.

Voor de rest nog steeds heel blij met deze auto.
Gewoon starten lopen,relatief zuinig (1 op 10,5 winter tot 1:12,5 zomer) en toch vlot onderweg zijn.

Bijna 5 jaar verder

  • 203.000 km

Ondertussen is de Lexus alweer bijna 5 jaar in mijn bezit.
Tijd dus om te kijken wat er allemaal is gebeurd...



Tijdens de zomer van 2017 met de auto naar Zwitserland geweest,heerlijke langeafstandscruiser is het,daar is deze auto voor gemaakt.
In Zwitserland zelf heb je bij bergpassen daarnaast veel profijt van de hele korte draaicirkel,die is namelijk slechts net boven de 10m.
Het verbruik in deze 1,5week vakantie was 8,5L,vind dat zelf best knap voor een auto van leeg 1545kg..

In 2018 wou de auto niet meer starten,nadat de Lexus met de ambulance is opgehaald,bleek onder meer dat de waterpomp,multiriem en dynamo vervangen moesten worden,dus gelijk er maar een nog grotere beurt van gemaakt,want op kosten komt het dan toch niet meer aan.
Was dus uiteindelijk een rekening van in de €1700,-

In 2019 waren de banden aan langzaamaan aan vervanging toe,er zijn toen rondom all seasons van Pirelli ondergezet.

Voor de rest heeft de auto mij niet meer laten staan,verbruik blijft ook constant,ofwel tusen de 8,5/9,0L per 100km.

Wel is hij daarnaast wat olie gaan verbruiken,bij een check bij de garage,blijkt het verlies ook intern te zijn,daarnaast overstappen op een wat dikkere soort maakte vrij weinig verschil,gewoon eens per maand checken en eventueel wat bijvullen was het advies.

Ook een gekend probleem (aandachtspuntje) is de roestvorming op de remmen,moeten eens in de zoveel tijd weer wat gangbaar gemaakt worden,ook priussen en verschillende andere modellen uit beide stallen hebben dit aandachtspuntje.

Het is de bedoeling dat de Lexus nog een jaar of 2-3 meegaat,en daarna vervangen gaat worden.

Ingeruild

  • 262.500 km

Na lange tijd weer eens een update,en dat heeft te maken met dat de IS250 is ingeruild.
Na zo goed als 8 jaar bijna tot volle tevredenheid ermee rond te hebben gereden,kwam er een zeer fraaie IS 300H voorbij.
Proefrit ermee gemaakt,en de prijs was na inruil ook prima,dus de deal was snel gemaakt.
Het betreft een IS 300H uit 2017 (facelift versie) in de Luxury line uitvoering.
Ik stop dus met deze auto,en ga verder met de IS 300H.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.