Lexus IS 250 Executive (2006) #2

autoreview

Lexus IS 250 Executive (2006)
Lexus IS 250 Executive (2006)Lexus IS 250 Executive (2006)Lexus IS 250 Executive (2006)Lexus IS 250 Executive (2006)Lexus IS 250 Executive (2006)Lexus IS 250 Executive (2006)

Signalement

UitvoeringIS 250 Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf30.700 km
KM-stand laatst127.500 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Super auto IS 250 Executive

  • 30.250 km

Al langer liep ik een IS 250 te zoeken, nieuw vind ik wat te prijzig dus max 3 jr oud. Met de leverancier van mijn bedrijfsbus had ik een soort van zoekopdracht. Deze verkoper gaf aan dat Dijksman Toyota failliet was en hun directie auto in de boedel zat. We hebben scherp geboden en of door de crisis geen andere bieders of toch te hoog geboden maar ik had mijn zin en de auto.

Een IS 250 Executive zilvergrijs zwart lederen bekleding en met pas 30250 km op de teller. Pas nog nieuwe navigatie en een beurt gehad dus voorlopig geen onderhoud. Full navigatie, camera, echt alles compleet. Alleen geen voorkeuze instelling op stoel en spiegels(maar de vrouw rijd haar eigen Suzuki).
SUPER wat een fijne auto, van de zomer in Z-Frankrijk geweest en nu ca. 13.000 km gereden. Boordcomputer geeft aan dat er over deze km-stand 8,6 ltr/100 km is gebruikt. Ik rij netjes maar niet sloom.

Er zijn nog helemaal geen problemen geweest en die verwacht ik ook niet. Mijn vorige IS(200) is me ook altijd erg goed bevallen(nieuw gekocht en 9 jr mee gereden).
Onderhoud bij de vorige IS altijd bij Louwman Den Haag geweest, heel correct, red carpet, maar wel prijzig. Deze Lexus weet ik nog niet qua onderhoud.

Het enige dat is mis is een voorkeuze op de cruise control, in de vorige IS zat John Gold met 3 voorkeuzes ingebouwd.
Ruimte achterin is niet groot maar de kinderen (1.79 en 1.54 m)klagen niet.

Ik had getwijfeld voor een IS of een RX maar vind de IS echt mooi.
Het audio-geluid in de IS 200 was goed maar in deze is het briljant.
Kortom "glimlach van oor tot oor".

Aanvulling door nieuw uiterlijk

  • 74.148 km

Al langer liep ik een IS 250 te zoeken, nieuw vind ik wat te prijzig dus max 3 jr oud. Met de leverancier van mijn bedrijfsbus had ik een soort van zoekopdracht. Deze verkoper gaf aan dat Dijksman Toyota failliet was en hun directie auto in de boedel zat. We hebben scherp geboden en of door de crisis geen andere bieders of toch te hoog geboden maar ik had mijn zin en de auto.

Een IS 250 Executive zilvergrijs zwart lederen bekleding en met pas 30250 km op de teller. Pas nog nieuwe navigatie en een beurt gehad dus voorlopig geen onderhoud. Full navigatie, camera, echt alles compleet. Alleen geen voorkeuze instelling op stoel en spiegels(maar de vrouw rijd haar eigen Suzuki).
SUPER wat een fijne auto, van de zomer in Z-Frankrijk geweest en nu ca. 13.000 km gereden. Boordcomputer geeft aan dat er over deze km-stand 8,6 ltr/100 km is gebruikt. Ik rij netjes maar niet sloom.

Er zijn nog helemaal geen problemen geweest en die verwacht ik ook niet. Mijn vorige IS(200) is me ook altijd erg goed bevallen(nieuw gekocht en 9 jr mee gereden).
Onderhoud bij de vorige IS altijd bij Louwman Den Haag geweest, heel correct, red carpet, maar wel prijzig. Deze Lexus weet ik nog niet qua onderhoud.

Het enige dat is mis is een voorkeuze op de cruise control, in de vorige IS zat John Gold met 3 voorkeuzes ingebouwd.
Ruimte achterin is niet groot maar de kinderen (1.79 en 1.54 m)klagen niet.

Ik had getwijfeld voor een IS of een RX maar vind de IS echt mooi.
Het audio-geluid in de IS 200 was goed maar in deze is het briljant.
Kortom "glimlach van oor tot oor".

Update 8 september 2014
Na ca. 5 jaar met de IS 250 te hebben gereden eens wezen kijken naar de IS 300h. Mooie auto al moet ik even wennen aan de lijnen van de auto, vooralsnog heeft de IS250 mijn voorkeur. (Dat ik door de dealer Louwman Den Haag niet serieus werd genomen bij mijn bezoek gaf een teleurstellend gevoel). Maar als gezegd nog blij met de fraaie IS 250, dus nu mijn auto aanpassen aan mijn huidige smaak. Zilvergrijs zoals de auto was is nooit mijn smaak geweest(al past de kleur goed bij de auto).
Ik heb de keus voor parelmoerwit gemaakt en de auto laten wrappen. Ook de lelijk geworden FOX velgen(pas 3 jaar, oxidatie onder de blanke lak:( ) ook gelijk aangepakt en glanzend zwart gespoten. De auto krijgt door de kleuraanpassing een sportievere look. Misshien ga ik nog wat meer aanpassen aan het nieuwe uiterlijk maar kijk het nog even aan(tips?).

Technisch: Totaal geen problemen met de IS250, laatste grote beurt(€ 402,- ex.btw) alleen filters en olie vervangen plus 1 remcilinder gangbaar gemaakt.
Verbruik haal ik meest 1:12 vanwege meeste km's op de snelweg, geen haastige rijstijl en vaak met cruisecontrole. Aan de kmstand kan je zien dat de auto (te) weinig rijdt.

Update

  • 93.500 km

De IS 250 heeft pas bij de apk het advies gekregen om de voorremmen te vervangen. Zowel de remblokken als de remschijven zijn vervangen. Kost 430,- incl. BTW.
Het valt me wel op dat nu na 3 maanden de auto nog steeds niet zo scherp remt als met de oude set. Ik zal dit een bij de dealer melden.
Tevens is pas met een paar tikken over de speakers het Mark Levinson systeem ermee gestopt, erg stil nu in de auto. Probleem weet ik nog niet maar wrs versterker kapot. (dat zal ik hier binnenkort laten weten.
Verder blijft het een geweldige auto!!

Update

  • 124.575 km

Super, nog steeds. Wel meerdere malen gekeken voor een andere Lexus, het is al geweldig in de showroom van Lexus, maar wil deze eigenlijk niet kwijt.
Ik heb proefrit gemaakt met een NX, IS300h, GS300h, ES, maar nee, nog steeds niet zo enthousiast als van mijn eigen IS250. Wel een GS450h President bekeken maar die was te snel weg, die V6 blijft een mooi stuk techniek.
Mijn vorige update stopte ik met een kapotte versterker, deze heb ik vervangen door een gebruikte Lexus type(Mark Levinson), ik probeerde eerst een Toyota versterker(Mark Levinson) maar daar miste ik enkele (van 13) speakers. Deze kwam uit Estland voor € 240,- weer helemaal in orde.
Onderhoud vorig jaar bij Lexus Den Haag uitgevoerd, niets bijzonders, wel fantastische service(ongevraagd remmen opnieuw ingevet tegen vastlopen vd remklauw/cilinders, kwaal vd IS250). Na 6 jaar nog steeds de parelmoer witte wrap op de auto, ik loop te kijken om deze nu opnieuw te wrappen met blauw, vd IS F. Maar kleur kiezen is best lastig. Tevens wil ik de moderne achterlichten monteren, (via AliExpress).
Een gele IS met zwarte spiegels en carbon dak is ook erg fraai, maar ik denk dat dat te opvallend is. Als de nieuwe wrap erop zit zal ik foto's plaatsen.
Inzake de remmen, de auto heb ik rondom voorzien van nieuwe remblokken en schijven achter, voor waren de geventileerde vervangen maar daar monteer ik volgende keer Brembo, nog steeds niet blij met de huidige.

Verbruik
Weinig opzienbarends, blijft ca 1 op 11 a 1 op 12 , prima. Zoals je ziet, ik rij maar weinig km's. Mede door de Swift Sport die ook op de dam staat.

Wrap nr 2

  • 127.500 km

@Gasterplanke: Nog steeds zeer enthousiast over de IS250. De parelmoerwitte wrap heb ik verwijderd, pittige klus maar wel te doen, het oppervlak is gaan barsten(echt niet fraai). De zilvergrijze originele lak vd auto was ik eigenlijk direct alweer zat(grijs is niet mijn ding). Dus gezocht voor andere kleur. Gedacht aan geel of oranje, maar wil er weer ca 5 jr mee rijden en verwacht dat ik die kleur te opvallend vind. Blauw(kobalt) is erg mooi maar zie je al te vaak op de weg. Uiteindelijk voor "Metallic Midnight High Gloss Green gekozen. Prijs van wrappen is 2000,- a 2500,- euro. natuurlijk afhankelijk vd wrap, de groene High Gloss is iets duurder." Alvast 1 foto bijgevoegd.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.