Lexus IS 220d Business (2007) #2

autoreview

Lexus IS
Lexus ISLexus ISLexus ISLexus ISLexus ISLexus ISLexus ISLexus ISLexus IS - interieurLexus IS - interieurLexus IS - interieur

Signalement

UitvoeringIS 220d Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst108.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch niet zo goed

  • 108.000 km

Na een hele poos verlekkerd naar de Lexus te hebben gekeken kon ik in 2007 een nieuwe wagen bestellen. Ik hoefde er niet lang over na te denken en binnen 5 minuten waren de dealer in Zwolle en ik er uit. Het is een zwarte IS220d geworden, uit voorraad leverbaar. Aflevering perfect, voor de garage niets dan lof.

De eerste kilometers waren een genot. De auto rijdt heerlijk en doet dat nog steeds. wel was het opvallend dat het olieverbuik wat hoog was. Geen probleem, hij moest nog inlopen. Regelmatig checken en bijvullen. rond de 30.000 km plots een siddering door de wagen op de snelweg. Alle power was weg en hij schoot in het noodloop programma.. Auto herstarten en na een kwartier kon ik verder. wel was de ESP uigevallen. Dealer gebeld, auto opgehaald bij huis (echt perfect) en gerepareerd. Het bleek een defectie D-cat te zijn. Korte tijd later gebeurde het weer en wederom Dcat vervangen, evenals de 5e injector. Die is inmiddels al een keer of 4 vervangen schat ik zo... de d-cat is 3 maal vervangen.

Olieverbruik bleef bestaan maar gelukkig ging de koppakking kapot bij 90.000 km. Toen zijn gelijk de zuigerveren vervangen en inderdaad was het olieverbruk opgelost. Wel ben ik de auto 2 weken kwijt geweest.

De garage had het schaamrood op de kaken en ze hebben hun uiterste best gedaan om alles naar behoren op te lossen. Ik kreeg zelfs van de importeur een excuusbrief met een keurige dinercheque. Perfecte service.

Echter, bij 105.000 km wederom een siddering door de auto. Weer de kop of koppakking kapot. Het volledige blok is vervangen evenals wederom de 5e injector. De lexus is een auto met uitstraling maar ik had ook verwacht zonder problemen te kunnen.. Tot dusver ben ik tussen de beurten door zeker 6 keer tussentijds naar de garage geweest voor d-cat, injector nr 5 , koelproblemen en een raar wegliggingsprobleem na montage van nieuwe banden. Ik rij veel kilometers en doe dat al jaren, altijd zonder noemenswaardige problemen in verschillende merken.

Helaas, ondanks de geweldige service van de dealer voor mij waarschijnlijk geen Lexus meer, of de Importeur moet al met een uitstekend voorstel komen om voor eens en altijd mijn technische problemen op te lossen..

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.