Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012) #9

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)
Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2012)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst181.000 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ondergewaardeerde reisauto

  • 181.000 km

In de jaren dat ik deze CT200h heb gereden heb ik er veel plezier aan beleefd. De auto heeft een CT200h vervangen die ik relatief kort heb gehad en die door een zwaar ongeval aan haar einde is gekomen. Het lag dan ook voor de hand om weer een auto van hetzelfde type te kiezen. De dealer gaf goede service en had er één staan (deze) die snel kon worden geleverd.

Comfort
De auto heeft een lage zit en stevige stoelen. Bij het rijden is ook de vering redelijk stevig. Hoewel sommige mensen deze te hard vinden heb ik dat nooit zo ervaren. Met de directe besturing krijg je bijna een kart-ervaring (maar je kunt het niet als 'sportief' beschrijven). Voor mij een mooi gemiddelde tussen gevoel met de weg en comfort. Ook de stoelen zijn stevig en de voorstoel laat zich goed instellen. Ik heb met deze auto overwegend op snelwegen gereden en dat is voor het comfort uitstekend. De vering is op korte oneffenheden en drempels stevig. De ruimte achterin houdt voor de passagiers niet over, vooral niet op langere afstanden. Voor mij geen probleem, we hebben geen kinderen. De bagageruimte is normaal genomen voldoende maar is niet erg hoog. Voor grotere bagage kan de achterbank gemakkelijk worden neergeklapt.
De CVT maakt het rijden en accelereren mogelijk zonder schokken vanwege het schakelen. Ik ben geen supersnelle rijder, van een gierende motor heb ik dan ook nooit last gehad. Op constante snelheid, waarbij deze auto uitblinkt, is hij gewoon lekker stil.
De auto had een navigatiesysteem dat inmiddels een aantal jaren oud en daardoor achterhaald was (ik rijd regelmatig langs knooppunt Muiderberg dat helemaal is omgebouwd). Bij gebrek aan mogelijkheden om CarPlay of Android Auto te gebruiken heb ik meestal de navigatie van mijn smartphone (Waze of TomTom Go) gebruikt, die ik met een klem in een ventilatieopening bevestigde.

Prestaties
Je koopt deze auto niet om de straatstenen uit de weg te rijden. Je kunt er best vlot mee rijden maar het prettigste rijdt de auto als je lekker met het verkeer meegaat. Ik merkte niet zo veel verschil tussen de prestatiestanden en gebruikte daarom meestal de 'eco' setting.

Kosten en betrouwbaarheid
De rit die ik het meeste maakte was zo'n 100 km enkele reis met woon-werkverkeer op de A6. Ik hoor je denken: "Gekkenwerk als je dan geen LPG of diesel hebt", omdat het goed is voor zo'n 40.000 km/jaar. Doordat de auto zuinig is (1 op 17 waarbij ik steeds de maximum snelheid reed), vielen die kosten voor mij mee. Het was wel een sport om bijvoorbeeld in de stad zo veel mogelijk elektrisch te rijden en op die manier steeds die paar kilometers die je op die manier kunt halen, ook op stroom af te leggen. Maar op de snelweg gaat dat natuurlijk niet. Ik had eerder een Mercedes C200cdi die overall qua brandstofkosten vergelijkbaar was. Die reed op diesel eigenlijk iets duurder dan deze auto op benzine. Maar die auto was dan ook groter. Olie hoefde ik niet bij te vullen. Qua onderhoud kan ik kort blijven: buiten de reguliere beurten heb ik geen reparaties gehad, op een sterretje in de voorruit na. En die viel onder mijn all-riskverzekering.

Conclusie: een heerlijke auto die onderschat wordt. Toen ik 'm kocht was dat zeker niet vanwege het uiterlijk maar in de auto heb je daar geen last van. Ik kijk erop terug als een fijne auto die ik zeker weer op de shortlist zou zetten.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.