Land Rover Range Rover Td6 HSE (2004)

autoreview

Land Rover Range Rover
Land Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range Rover - interieurLand Rover Range Rover - interieur

Signalement

UitvoeringRange Rover Td6 HSE
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na altijd ’sensible auto’s’ gereden te hebben, heb ik me vorig jaar getrakteerd op een Range Rover. De auto heb ik ingevoerd vanuit Duitsland en dat scheelde een bak geld; we mogen dan dure auto’s rijden maar houden (daarom?) nog wel van lekker veel voordeel.... In Duitsland kent men de Vogue niet maar mijn HSE heeft ’alle’ opties en is wat dat betreft op de stoelen na zelfs superieur aan de Vogue (weer zo’n voordeel bij het importeren uit een ’goedkoop’ land). Aangezien Land Rover 3 jaar fabrieksgarantie geeft, resulteert importeren niet in service risico’s en dergelijke en ik heb dan ook geen problemen bij de Nederlandse dealer gehad.

Over het rijden kan ik kort zijn: het is de meest fijne auto die ik ooit heb gehad. Dit is echt REIZEN en mijn kinderen (die met z’n drieën super comfortabel op de verwarmde achterbank zitten zonder een cardanbult) noemen de Range Rover dan ook DE TREIN. Hierbij kan ik me volledig aansluiten. Letterlijk hoog verheven boven de rest zoef je over de weg en het is dat Land Rover geen open haard als optie aanbiedt, want die zou er waarachtig goed bij passen!

Toegegeven, het is geen sportauto dus G-krachten scoren is er niet bij maar voor de rest zet de Range Rover vele auto’s (door z’n formaat letterlijk) in de schaduw. Ik ken althans geen alternatief dat zo comfortabel rijdt en daarbij zo veelzijdg is. Mega karren trekken, in de Ardennen tòch even dat bospaadje nemen wat uitblijkt te monden in een soort Amazone trail, op de wintersport geen gehannes meer met kettingen; je hoeft niet een extra dosis deodorant aan te brengen want samen met de auto lach je er om. Met 150-160 km/uur op de autobahn, een natuurlijke snelheid voor DE TREIN, is hij verder opzienbarend stil, dat had ik niet verwacht van zo’n hoekige kist.

Duur, tja, het is niet goedkoop rijden maar hiervoor had ik verschillendde E-klasses en die waren in onderhoud niet veel goedkoper. Een gemiddeld verbruik van 1:10 vind ik niet slecht. Je gaat ook niet scheuren dus dat scheelt ook weer bekeuringen. Voor de verzekering is het wel aardig als je een aardig schade(vrij) verleden kunt laten zien.

Niets is perfect en daarom toch nog een paar punten ter verbetering (da’s mooi want zo blijft er wat te wensen over):
* geluid tijdens optrekken
* pk/kg verhouding (de motor moet bij het optrekken en in de bergen wel zwoegen zèg)
* Onhandige menustructuur van navigatie e.d.
Het schijnt overigens dat het eerste en laatste punt inmiddels bij de laatste modellen zijn aangepast

PROBLEMEN

Niets!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.