AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE (2008)

autoreview

Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE (2008)

Signalement

UitvoeringRange Rover Sport TDV8 HSE
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf199.000 km
KM-stand laatst202.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Range Rover Sport TDV8

  • 202.000 km

Sinds 2 maanden rijd ik in een Range Rover Sport TDV8 uit 2008. Hiervoor reed ik een Jeep Cherokee (beiden op grijs kenteken).

Ik was niet echt op zoek naar een RR Sport. Echter bij een garage in de buurt stond deze plotseling te koop. Ik was wat flauw van mijn Cherokee en ik wilde altijd al wel een Range Rover. Dat deze op grijs kenteken was in combinatie met nog niet - al - te - veel KM's, besloot ik een kijkje te nemen.
Ik kreeg een goed inruil voorstel en een paar dagen later reed ik als een vorst in de RRS. :-)

Nu 2 maanden later geniet ik nog steeds van het enorme koppel (640 Nm) en zijn 275 pk's. De eerste paar weken is het vrij vaak lekker stevig optrekken, maar na een paar weken geniet ik er mee van om er lekker rustig mee te rijden. Ook al is er zoveel koppel, met een gewicht van +-2600kg wordt het nooit een raceauto.

Het verbruik valt mij erg mee. Bij mijn laatste lange trip naar Frankrijk reed ik gemiddels 1:10,5. Voornamelijk snelweg km's en standaard zo'n 140 op de Cruise Control. Dat rijdt heerlijk.

Nu, met mijn dagelijkse woon/werk en stadsverkeer, rijd ik gemiddeld 1:9. Op zich rustig maar af en toe ook even de V8 van zich laten horen. Dat valt mij erg mee.

Qua onderhoud heb ik (gelukkig;) nog niets vreemds gehad. Bij stevig optrekken hoor ik een vreemde suis. Schijnt een pakking te zijn, dit moet ik nog laten verhelpen. Voor de rest rijdt de Range als een trein.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren