Land Rover Range Rover Sport P510e PHEV Autobiography (2023)

autoreview

Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover SportLand Rover Range Rover Sport

Signalement

UitvoeringRange Rover Sport P510e PHEV Autobiography
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf69 km
KM-stand laatst15.268 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fantastische auto, maar

  • 69 km

Ik heb geaarzeld of ik überhaupt maar ook of ik nu al een korte review zou schrijven. Enerzijds voelt het een beetje exhibitionistisch aan en anderzijds kun je wel al iets vertellen over de auto waar anderen iets aan hebben want daarom lees ik de reviews van anderen als liefhebber.

Na bijna 1 jaar wachten, heb ik op 24-08 mijn nieuwe Range Rover Sport P510E Autobiography in Varesine Blue opgehaald.

Als een kind zo blij maar ook wel met gezonde spanning want na 3x bmw (520i HE, 420i HE cabrio, 740iL HE), waar ik zeer tevreden over was, nu de stap gewaagd naar Range Rover. Iedereen heeft mij gewaarschuwd dat ik na een betrouwbare Duitse auto niet zou moeten overstappen naar een onbetrouwbare Engelse/Indiase auto.

Laat ik voorop stellen het comfort is fantastisch, het verheven gevoel als je rijdt alsof je niets zou kunnen overkomen is verslavend. Echter ik heb inmiddels ook al menigmaal een geel storingslampje op mijn dashboard gehad in verband met "Hybride Accu Storing" zodat je dan op benzine rijdt met een 2800 kg zware auto en dat merk je. De benzinemotor heeft wel power maar je mist de accu's op dat moment. Mijn bedoeling was ook juist in combinatie met de zonnepanelen zoveel mogelijk elektrisch te gaan rijden. en dat lukt dan dus niet. Tot dusver is 94 km mijn hoogste range geweest. Beloofd is 113 km met een realistische 90 km als praktijk.

De garage weet ervan, nu nog even tijd vinden om er naar toe te gaan tijdens reguliere werktijden om hem uit te laten lezen.

Ik was gewaarschuwd zul je zeggen maar BMW biedt in de I7 geen open dak meer aan en de hoofdsteunen kunnen ook niet meer dicht bij je hoofd komen, terwijl de stoel in tegenstelling tot zijn comfortstoel-voorganger mij ook niet helemaal kon bekoren. Luxeproblemen, zullen we maar zeggen.

Eenmaal in mijn leven wilde ik Range Rover rijden en dit was dus het moment.

Vooralsnog een tikkeltje teleur gesteld maar ik ga ervan uit dat de storing opgelost wordt en dat ik dan weer volop kan gaan genieten. Hij is prachtig afgewerkt, de stoelen zitten zeer goed en zijn comfortabel. Ik heb nu 1500 km gereden dus later zal ik updaten over de storing en hoe de auto verder bevalt.

Storing nog niet verholpen

  • 2.000 km

De Range Rover is gisteren terug geweest naar de garage. In overleg met een engineer is er een softwareupdate uitgevoerd. Het leek in eerste instantie effect te hebben maar de storing is terug. Nu overleg met de fabriek dus even afwachten.

Nog steeds storing

  • 2.400 km

Inmiddels staat de auto al 2 weken bij de dealer. De dealer doet zijn best maar onderdeel, accucel en 2 strips zijn in backorder, levertijd onbekend. JLR laat zich van zijn slechtste kant zien. Ik was gewaarschuwd maar dit is toch diep treurig, een auto van € 150.000,00 die al vanaf dag 2 maar sporadisch elektrisch heeft kunnen rijden voordat hij in de storingsmodus "Hybride accu storing" sprong. Op dit moment ben ik op z'n zachts gezegd echt niet blij.

Hij is er weer

  • 2.400 km

Eindelijk na 6 weken bij de garage gestaan te hebben is de storing in het accupakket verholpen en kan ik weer elektrisch rijden.
Hoewel het vertrouwen een flinke deuk heeft opgelopen, is het rijden in zo'n mastodont ongeëvenaard. In het vertrouwen dat het hierbij blijft, kan ik nu weer plezier hebben in het rijden in de RR. Ga de komende tijd kijken tot hoever ik op een accu kan rijden, is nu tussen 84-88 km, terwijl ik al een keer 96 km bereik heb gehad.

Weer tevreden

  • 15.268 km

Na een ellendig begin waarin het vertrouwen ernstig op de proef werd gesteld, nu een tevreden berijder van de RR Sport.
Met winterbanden was het bereik zo'n 82 tot 86 km's en met zomerbanden 94 tot 98 km's. De voorspelde 113 km's hebben nog nooit op het display gestaan maar dat weet je van tevoren. Immers, deze zijn onder de meest ideale omstandigheden vastgesteld. De 32 zonnepanelen zorgen voor de stroom en qua bereik is dit prima voor mij.
De auto is een prachtige rustige cruiser maar kan ook als een beest tekeer gaan en in de s-stand gaat hij als de brandweer ondanks zijn leeggewicht van 2800 kg.
De onderhoudskosten zitten allemaal in de leasebijdrage dus daar kan ik weinig zinnigs over vertellen.
Foto's downloaden blokkeert elke keer op het type van de foto's van mijn Samsung en krijg het niet opgelost.
Conclusie: op dit moment een erg mooie (subjectief) en indrukwekkende auto, zeker in de kleur Varesine Blue met meer dan voldoende power en rijbereik en waar ik heel blij mee ben.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.