Land Rover Range Rover 2.5 TDi (1993)

autoreview

Land Rover Range Rover

Signalement

UitvoeringRange Rover 2.5 TDi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf156.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat een verschil als je uit een Toyota Landcruiser komt.
Een en al luxe en comfort en een enorm aanzien (ongewild hoor!) bij je medeweggebruikers.
Een erg fijne auto op de openbare weg, maar eigenlijk gekocht voor het zware terreinwerk.
Iedereen met een Suzuki of Daihatsu begint te lachen wanneer je voor een modderige helling of doorwaarding staat, maar het lachen vergaat ze wel als de zware kolos (2100 kg leeg) rustig zijn weg vervolgt, mede dankzij de standaard antislipregeling.
De diesel doet heel netjes zijn werk, maar pas op voor de distributieriem en laat de riem op tijd vervangen.
Het gemiddelde verbruik van 1 op 9,4 lijkt mij erg netjes voor een auto van dit kaliber.
wat wel wat tegenvalt is de afwerking. De nodige rammels in het dashboard, de sterk roestende achterruitomlijsting, en veel roest onder de rand van de motorkap.
Ook zijn we er mee op vakantie naar Frankrijk geweest en dan valt op dat het bij 145 km per uur echt op is.
Ook het comfort wordt dan aanzienlijk minder en denk dan vooral aan de geluidsproductie.
Kortom, een fijne auto die zeer geschikt is voor het zware werk (trekvermogen maar liefst 3500kg) maar op de gewone weg toch de benzineversie mischien een aanrader.
De auto heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden, daar het een grijs kenteken uitvoering was.

PROBLEMEN

Naast het gebruikelijke onderhoud 1 x een andere stuurbekrachtigingspomp, een nieuwe distributieriem, een nieuwe achterruit (sloop) en vier terreinbanden.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.