Land Rover Range Rover 2.5 TDi (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Range Rover 2.5 TDi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 156.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat een verschil als je uit een Toyota Landcruiser komt.
Een en al luxe en comfort en een enorm aanzien (ongewild hoor!) bij je medeweggebruikers.
Een erg fijne auto op de openbare weg, maar eigenlijk gekocht voor het zware terreinwerk.
Iedereen met een Suzuki of Daihatsu begint te lachen wanneer je voor een modderige helling of doorwaarding staat, maar het lachen vergaat ze wel als de zware kolos (2100 kg leeg) rustig zijn weg vervolgt, mede dankzij de standaard antislipregeling.
De diesel doet heel netjes zijn werk, maar pas op voor de distributieriem en laat de riem op tijd vervangen.
Het gemiddelde verbruik van 1 op 9,4 lijkt mij erg netjes voor een auto van dit kaliber.
wat wel wat tegenvalt is de afwerking. De nodige rammels in het dashboard, de sterk roestende achterruitomlijsting, en veel roest onder de rand van de motorkap.
Ook zijn we er mee op vakantie naar Frankrijk geweest en dan valt op dat het bij 145 km per uur echt op is.
Ook het comfort wordt dan aanzienlijk minder en denk dan vooral aan de geluidsproductie.
Kortom, een fijne auto die zeer geschikt is voor het zware werk (trekvermogen maar liefst 3500kg) maar op de gewone weg toch de benzineversie mischien een aanrader.
De auto heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden, daar het een grijs kenteken uitvoering was.
PROBLEMEN
Naast het gebruikelijke onderhoud 1 x een andere stuurbekrachtigingspomp, een nieuwe distributieriem, een nieuwe achterruit (sloop) en vier terreinbanden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren