Land Rover Freelander 2.2 TD4 S (2010)

autoreview

Land Rover Freelander 2.2 TD4 S (2010)

Signalement

UitvoeringFreelander 2.2 TD4 S
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf17.500 km
KM-stand laatst237.000 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijden met de freelander 2

  • 20.000 km

Auto rijd zalig, hoog koppel zorgt dat je vlot mee kan met verkeer ook met zware paardentrailer is dat geen probleem. Het verbruik bij normaal rijden 9.5 liter diesel wat niet echt zuinig is, met de zware aanhanger stijgt dit tot 15 a 16 liter De auto rijd heel comfortabel automaat schakeld vlot en zacht. Qua comfort en rijgenot een echte aanrader.

Slot bestuurder

  • 40.000 km

Op 4jarige leeftijd ging bestuurdersdeur moeilijk op slot en terug los vervangen en 220 euro lichter.

Achterdiff

  • 140.000 km

Begon als lawaai enkel tijdens het afremmen maar verergde na een tijdje. Naar de garage geweest achterdiff moest vervangen worden. Is blijkbaar een gekent probleem, kostprijs 2200euro bij de garage dan maar laten riviseren voor de helft vd prijs.

Roetfilter

  • 160.000 km

na jaren foutmeldingen dfp full en noodloop en meerder regeneratie pogingen vd garage. Dpf zelf vervangen. Na vervangen dpf nog steeds foutmelding garage heeft verschildruksensor vervangen en opnieuw ingelezen en ok. Waarschijnlijk was het niet nodig geweest om de filter te vervangen kostprijs enkel filter 950 euro, we leren uit onze fouten.

Piepende multi riem

  • 185.000 km

Piepend geluid vanonder de motorkap, bij inspectie bij de garage was de multi riem versleten. Ineens de distributie riem en waterpomp ook maar mee laten vervangen want volgens LR moet dit maar op 10 jaar of 240k km.

Achterste schokdempers defect

  • 170.000 km

Bij de keuring afgekeurd wegens defecte schokdempers

Achterdif

  • 205.000 km

Achterdif begint weer lawaai te maken, opnieuw laten reviseren deze keer bij een ander revisie bedrijf. Lagers zijn te zwak en gaan daarmee veel te snel defect. Automatic in Aalter geeft de klant vertrouwen en heeft veel kennis ter zake, Hopelijk is dit nu voor langere tijd in orde.

Krukassensor defect

  • 235.000 km

Auto schokt en bonkt, bij optrekken viel motor uit met motorstoring. Bij de garage wiste ze mij te vertellen dat de krukassensor defect is.

Na 220000 km en 9 jaar

  • 237.000 km

Op fora lees je dat de freelander 2 beter is dan de 1 maar dan moet de 1 toch wel heel vaak mankeren. Vanaf 6 jaar en 140 k km bijna jaarlijks defecten met dure herstellingen als gevolg. Gemiddeld kom ik uit op 1000 euro per jaar aan herstellingen vanaf z'n 6 jaar. Is dit pech of gewoon een wagen dat meer mankeert dan gemiddeld? Moest hij niet z'n allrounder zijn en zo comfortabel rijden had ik waarschijnlijk al lang een andere wagen gehad.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.