Land Rover Freelander 2.2 TD4 S (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Freelander 2.2 TD4 S |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 17.500 km |
KM-stand laatst | 237.000 km |
Rijden met de freelander 2
- 20.000 km
Auto rijd zalig, hoog koppel zorgt dat je vlot mee kan met verkeer ook met zware paardentrailer is dat geen probleem. Het verbruik bij normaal rijden 9.5 liter diesel wat niet echt zuinig is, met de zware aanhanger stijgt dit tot 15 a 16 liter De auto rijd heel comfortabel automaat schakeld vlot en zacht. Qua comfort en rijgenot een echte aanrader.
Slot bestuurder
- 40.000 km
Op 4jarige leeftijd ging bestuurdersdeur moeilijk op slot en terug los vervangen en 220 euro lichter.
Achterdiff
- 140.000 km
Begon als lawaai enkel tijdens het afremmen maar verergde na een tijdje. Naar de garage geweest achterdiff moest vervangen worden. Is blijkbaar een gekent probleem, kostprijs 2200euro bij de garage dan maar laten riviseren voor de helft vd prijs.
Roetfilter
- 160.000 km
na jaren foutmeldingen dfp full en noodloop en meerder regeneratie pogingen vd garage. Dpf zelf vervangen. Na vervangen dpf nog steeds foutmelding garage heeft verschildruksensor vervangen en opnieuw ingelezen en ok. Waarschijnlijk was het niet nodig geweest om de filter te vervangen kostprijs enkel filter 950 euro, we leren uit onze fouten.
Piepende multi riem
- 185.000 km
Piepend geluid vanonder de motorkap, bij inspectie bij de garage was de multi riem versleten. Ineens de distributie riem en waterpomp ook maar mee laten vervangen want volgens LR moet dit maar op 10 jaar of 240k km.
Achterste schokdempers defect
- 170.000 km
Bij de keuring afgekeurd wegens defecte schokdempers
Achterdif
- 205.000 km
Achterdif begint weer lawaai te maken, opnieuw laten reviseren deze keer bij een ander revisie bedrijf. Lagers zijn te zwak en gaan daarmee veel te snel defect. Automatic in Aalter geeft de klant vertrouwen en heeft veel kennis ter zake, Hopelijk is dit nu voor langere tijd in orde.
Krukassensor defect
- 235.000 km
Auto schokt en bonkt, bij optrekken viel motor uit met motorstoring. Bij de garage wiste ze mij te vertellen dat de krukassensor defect is.
Na 220000 km en 9 jaar
- 237.000 km
Op fora lees je dat de freelander 2 beter is dan de 1 maar dan moet de 1 toch wel heel vaak mankeren. Vanaf 6 jaar en 140 k km bijna jaarlijks defecten met dure herstellingen als gevolg. Gemiddeld kom ik uit op 1000 euro per jaar aan herstellingen vanaf z'n 6 jaar. Is dit pech of gewoon een wagen dat meer mankeert dan gemiddeld? Moest hij niet z'n allrounder zijn en zo comfortabel rijden had ik waarschijnlijk al lang een andere wagen gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.