Land Rover Discovery 4.4 V8 HSE (2005)

autoreview

Land Rover Discovery 4.4 V8 HSE (2005)

Signalement

UitvoeringDiscovery 4.4 V8 HSE
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst136.000 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2de Discovery, 2x Zoveel fun?

  • 136.000 km

Na 14 jaar van mijn (origineel Nederlandse) Discovery II Td5 genoten te hebben ging de versnellingsbak kapot en dit is geëscaleerd tot een heel restauratie project.

Ik zit in de luxe positie dat ik in het VK woon waar auto's sowieso goedkoper zijn en Land Rovers, zeker zo vlak bij de fabriek, in overvloed. Een (tijdelijke) vervanger leidde dus al snel naar een Land Rover, ook omdat onderdelen hier letterlijk voor het oprapen liggen.

Eisen:
7 Zits; voor overkomende familie (Dus helaas viel daarmee de Range Rover L322 af.

Ik moet er mee naar Moldavië heen en weer kunnen, en ook klaar te maken zijn voor overlanding naar bijvoorbeeld Marroco

Goede off-roader die mijn 4x4 Response taken tak ondersteunen

Veilig, comfortabel en niet te duur.

De diesels zijn er in overvloed en heel goedkoop. Een redelijke kun je voor 2000 op de kop tikken voor 4000 heb je een hele knappe Discovery 3.

MAAR: De Diesels zijn niet echt vriendelijk in gebruik, voor best wat reparaties moet de carrosserie van het chassis af. Bovendien granaat de PSA diesel zichzelf op enig moment, met of zonder goed onderhoudt. Soms al bij lage KM standen.

Alternatief: De 4.4 V8. Die motor kende ik al uit mijn Jaguar XK en is eigenlijk bombproof.

Gezien dat dit een auto voor er bij is, redelijk zeldzaam dus wat interessanter zonder dat onderdelen niet te vinden zijn, en de KM stand redelijk was ben ik voor deze Discovery 3 met de V8 benzine motor gegaan. In December 2024 gekocht.

Hoe bevalt ie dan?
Nou, eigenlijk heel goed. Heel comfortabel, klinkt heerlijk, je kijkt over iedereen uit en heeft meer dan genoeg oomph om mee te komen of even een sprintje te trekken om in te voegen.

Zuinig? nee (zo'n 8.5l op de 100km, of 20mpg)

Wat moest er aan geburen?
Ruitenwisser achter werkt niet, airco werkt niet (ai, kwam ik pas net achter).

Verder moet mijn lier nog over, heb ik net een dakrek geinstaleerd, en komt er wellicht een bull bar op.

Later meer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.