Lancia Thema 2.0 i.e. Turbo (1987)

autoreview

Signalement

UitvoeringThema 2.0 i.e. Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf1995
KM-stand bij aanschaf198.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Lancia Thema Turbo, mijn eerste echte auto.
Na mijn vorige auto"s was dit een ware beleving.
Gekocht voor 5000 gulden bij een zeer louche (pitbull op het erf, ongeschoren types met crimineele ogen die de verkoop regelde) handelaar ergens in Amsterdam.
Mijn Thema was een fel blauw overgespoten model met een 8.32 interieur; dus alles elektrisch: stoelgeheugen, automatisch stijgende kopsteunen op de achterbankleuning etc.
De pluspunten:
*zeer snel,de turbo heeft nl een tijdelijk (max 30 sec)hogere druk van 1 bar waardoor kortstondig tijdens heftig accelereren extra vermogen geleverd wordt, de wegligging is uitmuntend comfort ondanks gemonteerde stugge veren goed.

De minpunten:
Op weg naar huis van de handelaar kreeg ik al te maken met elektrische storingen; na 4 keer te zijn uitgevallen en gesleept door de tunnel bij schiphol onder politiebegeleiding door de wegenwacht kwam ik erachter dat de auto uitviel wanneer ik mijn gordel aandeed! De brandstofpomp werd uitgeschakeld, moest natuurlijk andersom.
Eenmaal door wat het was, de auto gelijk op zijn staart getrapt naar de 225 op de teller.
Dus: Elektrische storingen (waarschijnlijk ook voor een deel veroorzaakt door de aanpassingen verricht door de vorige eigenaar).
Haperende relais deed de auto weleens naar de kant dwingen.
En moeilijk afstand van te doen na 3 jaar gereden te hebben (1995 tot 1998), moest weg van de vrouw wegens 2x op kruispunt met kinderen in de auto stilvallen.

De auto daarop werd een kappa 2.4 welke niet de zelfde emotie opriep als mijn nooit meer vergeten turbo.

PROBLEMEN

Elektra

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.