Lancia Lybra SW 2.4 JTD LX (2001)

autoreview

Lancia Lybra SW
Lancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra - interieur

Signalement

UitvoeringLybra SW 2.4 JTD LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Fijne auto, waar ik veel plezier en comfort aan heb beleefd. Het is de meest luxe uitvoering, met bose-geluidsinstallatie, navigator, autotelefoon, prachtige bekleding en dashboard en nog een hele rij luxe zaken. Passagiers zijn elke keer verbaasd over hoe mooi de auto van binnen is.
Een sterke 140 pk motor en weinig problemen. Helaas begon direct na 300.000 km de brandstofpomp te lekken. Uiteindelijk moest het hele injectiesysteem gereviseerd worden (tank schoongemaakt, leidingen doorgespoeld, injectoren hersteld). Dat was erg duur. Daarna liep de motor niet meer zo fijn als daarvoor. En nu er toch langzamerhand wat speling komt op allerlei onderdelen, en slijtage zichtbaar wordt, neem ik met een beetje weemoed afscheid van deze auto.
Ik heb altijd rustig aan gereden. Op maximum snelheid, cruisecontrol aan. Daardoor reed 1 op 17, 1 op 18 gemiddeld.

PROBLEMEN

Electrisch raam rechts vastgelopen.
koppelingsplaat versleten bij 195.000
Thermostaat vervangen bij 240000.
Accu stuk.
Luchtsensor vervangen.
CD-speler doet het niet meer.
En een hele vreemde bij km stand 270.000: de electronica gaf een storing aan. Dat bleek te liggen aan de variabele geometrie van de turbo, die niet meer optimaal functioneert.
De keuze was: turbo vernieuwen of de schoepen flink in de olie zetten. Dat laatste geprobeerd en warempel de storing is voorbij.
Wiellager bij 300.000

En dan een flinke:
Bij 305.000 km begon de auto diesel te lekken: brandstofpomp stuk.
Deze is nu vervangen door een gereviseerd exemplaar, maar na een maand houdt die ermee op, geen brandstofdruk meer. Wat is de oorzaak??
Vieze brandstof? Het ontstond direct na het tanken. Foute montage? Een foute pomp??
In de vervangen pomp was ijzervijlsel zichtbaar.
Helaas niet te zeggen, dus draai ik voor alle kosten op. En dat was meer dan 2000 euro.

Verder normaal onderhoud als banden, distributieriem, filters, remmen etc.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.