Lancia Delta 1.6 Multijet 120pk Oro (2010)

autoreview

Lancia Delta 1.6 Multijet 120pk Oro (2010)

Signalement

UitvoeringDelta 1.6 Multijet 120pk Oro
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst4.150 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

bijna 2 maand Delta rijder

  • 4.150 km

Uiteindelijk na 2 maand wachten was de delta er. Ik koos volledig wit met het Gran Luce panoramadak. Heel mooi, mooier dan een bicolore (volgens mij maar das persoonlijk he).
Ik koos ook voor het blauw leder interieur, iets wat mij heel goed leek te passen met de witte buitenkleur. De dealer had in elk geval het blauwe interieur nog niet gezien (en dus nog niet verkocht) maar was ook wel benieuwd. Groot was de ontgoocheling toen de wagen geleverd werd. Het blauw die je in de folder of op de carconfigurator ziet leek veel meer op antraciet, je moest echt zwart ernaast houden om het verschil te zien. Uiteindelijk zie ik het wel graag maar het eerste moment was toch wel beetje tegenvallend.
De auto zelf is een schitterende verschijning maar je merkt duidelijk dat die in Zuid Italie geassembleerd is. De chromen ruitomlijsting sluit bijna nergens mooi aan, de dealer heeft zelfs de deur met z'n hand beetje bijgebogen om beter te doen aansluiten. de naden tussen de achterdeur en het koetswerk (van binnenuit gezien dan) zijn nogal groot, je vinger kan er makkelijk tussen.De afronding van de achterbumper onder de achterlichten volgt niet exact dezelfde welving als het koetswerk (soms goed te zien als de zon er op zit, bij zwart zal het veel minder of niet opvallen. Kortom, je merkt dat de assemblage nog var van Duitse wagen verwijderd is. Toch vind ik hem wondermooi en super sexy.
De Selectronic is wel wennen, ik weet niet of ik het de volgende keer nog zou kiezen. Soms, als ik bijna tot stilstand ben gekomen en dan terug optrek (bv bij het oprijden van een grote baan) gebeurt het dat de wagen 1 seconde niet reageert om dan opeens wel vooruit te schieten. knap vervelend en soms gevaarlijk.
Magic Parking: oogt spectaculair maar verder blijf ik het een gadget vinden. De invoerder gaf het gratis bij aankoop (speciale actie) maar zelf zou ik er die 650EUR (in België) niet voor over hebben. De auto heeft aan elke kant min 65cm nodig en het systeem is veel trager dan wanneer je het maneuvre manueel uitvoert. We succes verzekerd bij de passagiers.
Sinds het begin heb ik wel last van een rammelend geluid aan de ophanging. De dealer heeft het toen gefixt, bleek een stekker te zijn die tegen de binnenkant van de bumper trilde en zo enorm resoneerde. Hij heeft die dan vastgemaakt en probleem was opgelost. Sinds enkele dagen rammelt ie weer dat het geen naam heeft. Echt genânt als je met passagiers in de wagen zit...

Woensdag heb ik een afspraak bij de dealer, hopelijk zal het nu definitief opgelost zijn want ik rij al bij al heel graag met die wagen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.