Lancia Delta 1.4 MultiAir 140pk Platino (2011) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Delta 1.4 MultiAir 140pk Platino |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2011 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 216.485 km |
| KM-stand laatst | 216.485 km |
Nieuw begin
- 216.485 km
Ik ben een vreemde eend in de bijt als het gaat om het kopen van auto's...
Ik heb, een week geleden, een Punto Twinair ingeruild op de Lancia Delta waar deze review over gaat.
Waarom?
Kort door de bocht; opties en uiterlijk. Beauty is in the eye of the beholder en in dit geval vindt de beholder de auto erg fraai.
Dat er een aantal fijne opties in zitten, waardoor de wagen nog aangenamer wordt, is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Toch zijn er ook een paar punten, die aangepakt zullen moeten worden. Het zijn de puntjes die de i af moeten maken.
Om te beginnen is het audiosysteem niet meer van deze tijd. Waar moderne auto's Carplay hebben, loopt de Delta momenteel achter met een, dat dan weer wel, af-fabriek navigatiesysteem wat geregeld geupdate zal moeten worden.
Dan zou het, als we toch aan het updaten zijn, ook fijn zijn te weten wat er achter me gebeurt tijdens het parkeren. Moderne auto's staan nu eenmaal niet bekend overzichtelijk te zijn. Dus zal er een camera moeten komen. Geen probleem, dat heb ik inmiddels vaker aangelegd.
Tevens weet ik niet wanneer het interieurfilter voor het laatst is vervangen. 300 km voor mijn aankoop is er nog een service gedaan en de vloeistoffen zien er goed uit.
Puntje van kritiek:
De lampen in de koplamp vervangen is een klus die je de eerste keer echt niet in het donker wil doen, want je moet je in allerlei bochten wringen en dan nog maak je de klemmetjes op de tast los... Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan mijn oude Panda, waar de clipjes duidelijk te zien zijn.
Al met al ben ik wel heel tevreden over mijn aankoop, maar ik moet nog wel wennen.
Overigens klopt wat reviews zeggen: de bestuurdersstoel staat vrij hoog. Als je daarnaast kuipstoelen gewend bent (Punto TwinAir en Grande Punto hadden beiden kuipstoelen) dan heb je inderdaad meer het gevoel "op de bok" te zitten.
Zolang je echter geen aanhanger bent van sportief rijden, hoeft dat geen enkel probleem te zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Lancia Delta 1.8-16V Di Oro, Automaat, Schuifdak, Navi, Clima, Pdc, Cruise, Alcantara, Nieuwe Distributie, remmen en banden, goed onderhouden auto
- 2009
- 194.876 km

Lancia Delta 1.8-16V Di Platino AUTOMAAT DAK !
- 2009
- 157.647 km

Lancia Delta 1.4 M.air Platino, LEER, AIRCO, NAVIGATIE, PANORAMADAK LEES TEKST
- 2011
- 237.199 km
Lees ook

In Italiaanse en Franse sferen: deze fraaie occasions koop je voor €5.000 tot €10.000

Praktijkervaring Lancia Delta (2008-2015): klaar voor terugkeer?

Occasion koopadvies: Alfa Romeo Giulietta - Lancia Delta - Seat Leon

Lancia Delta 1.8 Di Turbo-jet Sportronic (2010)

Lezersreacties (0)
Reageren