Kia Niro EV 64.8kWh Edition Advanced (2024) #3

autoreview

Kia Niro EV 64.8kWh Edition Advanced (2024)

Signalement

UitvoeringNiro EV 64.8kWh Edition Advanced
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst11.011 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De kop is er af

  • 11.011 km

Na iets meer dan 11.000 km vind ik dat ik een betrouwbare review kan schrijven van mijn eerste lease ev. Ik kom uit een Seat Leon ST van de vorige generatie. Een uitloopmodel maar met een handbak. De wens voor een nieuwe leaseauto was automaat en geen kale versie omdat ik al verwend was met stoel verwarming.

Kort door de bocht bleken alleen de Kia Niro ev en Hyundai kona ev serieuze kandidaten binnen mijn lease budget. De Peugeot 308 sw was niet beschikbaar voor een proefrit en proefrijden vond ik echt wel een must.
Waarom dan geen Seat Leon automaat hoor ik u denken? De Leon beviel prima maar het nieuwe model kan ik gewoon niet mooi vinden.

Afijn de Niro dus Zoals iedere nieuwe ev rijder moest ook ik wennen. De manier van rijden wend snel en ook het laden. Vrij vlot na het ophalen van de auto werd de laadpaal op de oprit opgeleverd door 50five. Voor lezers die overwegen een ev te kopen of leasen maar geen eigen laadpaal kwijt kunnen adviseer ik eens een rondje door de wijk te maken op momenten dat je verwacht te moeten laden. doen de palen het? Zijn ze altijd bezet?
Hoewel ik in de randstad woon vind ik de capaciteit in mijn omgeving zozo en had vermoedelijk nooit een andere keuze gemaakt zonder eigen laadpaal.

Ondertussen heb ik ook al een trip naar Gent gemaakt en snelladen in het buitenland af kunnen strepen. Werkte allemaal prima en het enige minpunt, maar dat wist ik vooraf, is de maximale laadsnelheid. Kwestie van goed plannen. Voor mij is het vooralsnog voldoende.
Ik heb de auto sinds eind juli en waar de range toen nog rond de 480 km zat is het met temperaturen rond het vriespunt ca 350 km op een volle lading. Voor mij voldoende.
Ik rijd daarbij ook niet truttig maar gewoon met het verkeer mee.

Problemen blijven vooralsnog uit. Tweemaal een lekke band en een keer reageerde de achteruitverwarming niet.

Ter afsluiting van deze eerste review wat bijzonderheden:
- de achteruitverwarming en spiegel verwarming werkt met 1 knop. Niet ideaal
- waarom zo'n lullige "hoedenplank" Kia?
- de achterkant van de voorstoelen is plastic. Kostenbesparing? In ieder geval niet bestand tegen kinderschoenen met krassen als gevolg.

+ Prettige app
+ Bestuurder hulp systemen, de plingels wennen snel

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.