Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2018)

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst300 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste rijervaring

  • 300 km

Sinds een paar dagen m’n Toyota Auris TS Hybrid ingeruild tegen de Kia Niro. Eveneens een Hybrid.
Lang getwijfeld tussen de C-HR van Toyota en deze Kia.
De Toyota ziet er natuurlijk gelikt uit maar viel toch tegen op binnenruimte en zicht van binnenuit.
Vanaf 1,8 m lengte zit je achterin niet prettig. In tegenstelling tot de Kia waarin dit geen enkel probleem is.

Gekozen voor de executive line, dus ook opties die bij de Toyota niet mogelijk zijn, zoals een elektrisch verstelbare bestuurders stoel. Zelfs voorzien van stoelverwarming en stoelventilatie, wat voor lederen bekleding natuurlijk heel prettig is.

Wat als eerste opvalt is de rustige 6 traps DCT die vergeleken met de CVT van Toyota veel prettiger rijdt. Ook is de Kia veel stiller. Vrees echter wel dat de Kia qua zuinigheid iets moet toeleggen op de Toyota. Maar tot nu toe alleen gereden bij vriestemperaturen dus dat kan ik nog niet goed beoordelen.
Een ander belangrijk pluspunt van de Kia is de mogelijkheid voor Android Auto of Apple CarPlay. Maar ook de standaard navigatie is snel en gemakkelijk te bedienen. Toyota kan hier nog wat van leren.

De veiligheidsopties zijn subliem. Lane keeping assist en adaptieve cruisecontrol werkt feilloos.
Moet alles nog beter leren kennen, dus ik kom hier later op terug. Eerst maar eens wat kilometers maken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.