Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 9 km |
KM-stand laatst | 7.503 km |
Eerste 7 weken genoegen
- 2.230 km
Ik zocht een auto die en de caravan kan trekken en hybride is en een hogere instap (ja leeftijd) en een automaat heeft. Hierdoor viel de Prius af allen al door de forse prijs verhoging. Kwam bij de KIA uit, en na een oriënterend gesprek en proefrit bij de dealer deed de verkoper een bijzonder aantrekkelijk aanbod, dat ik daar direct op ingegaan ben. Levertijd 3 weken, dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt (meer dan 3 maanden). Ik heb nu eens de meest luxe uitvoering, en het is luxe, volledig leer, automatisch instellende stoel, prima groot scherm. Als ik aan kom lopen zwaait ie met zijn spiegel welkom.
De DAP radio is een aanrader, installatie reageert prima op telefoon, waarbij het mij nog een raadsel is waarom Apple-car in Europa niet geleverd wordt (In de USA wel), gebruik ik ook voor m'n muziek via spotify. Ander verschil: elders wordt een 220 volt stekker in de middenconsole geleverd hier niet.
Wat ik mis: beperkte bergruimte voorin, ik heb diverse Renaults gehad laatste Scenic met werkelijk overal bakjes laatjes, klepjes en dat mis ik in alle Aziatische auto's
Verder en dat heb ik nog niemand zien melden: er is geen dagteller/trip teller, alleen aan het einde van een rit wordt de lengte van de rit even gemeld.
Het rijden is een genot en nodigt ook uit tot rustig rijden, waar je met line departure warning en adaptieve cruise controle al een heel eind richting autonoom rijden bent, hij volgt de weg zelfstandig maar gaat in staking als je je handen te lang van het stuur houdt en terecht
vervolg na caravan vakantie
- 7.503 km
Oordeel over de Niro, na onze eerste vakantie met de caravan. Het rijdt heerlijk met een duidelijke MAAR, onze caravan is beladen tegen de 1200 kg( leeg 930kg) (Knaus 450 Sport 2007), dat is teveel voor de Niro. De beruchte helling bij Luik, zakt hij toch terug tot 70 km. Aan trekkracht bij lagere snelheden geen probleem, maar probeer geen vrachtauto in te halen tegen een helling op. Kruissnelheid 100 km is echt het maximum. In Frankrijk zou je wel harder mogen maar is niet fijn rijden.
Volgende punt: en dat volgt uit bovenstaande het verbruik stijgt tot grote hoogte: 15 l/100 km gemiddeld met caravan is rond 1 op 6.
Het is erg onrustig om met de cruise controle te rijden met caravan want dan is deze steeds aan het schakelen, ik heb de indruk dat dan ook het verbruik hoger is dan als je zelf het heft in handen neemt. Zonder caravan is het heel rustgevend om met cruisecontrol te rijden.
De navigatie is een prima ding, vindt bijna alles, er stan sinds een maan of 2 bolletjes op de kaart war je de afgelopen dagen hebt gereden, dat was in eens een nieuw ding.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Niro
Had je deze auto's al gezien?

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid First Edition STOF/LEDER NAVIGATIE CRUISE CONTROL CLIMATE CONTROL APPLE CARPLAY/ANDROID RIJSTROOKSENSOREN ACHTERUITRIJCAMERA AFNEEMBARE TREKHAAK ZEER MOOI !! 3010
- 2016
- 153.157 km

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid BusinessLine |All in prijs + BOVAG Garantie |
- 2017
- 96.650 km

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Executive Line
- 2018
- 152.124 km