Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst1.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gloednieuwe Niro in gebruik genomen

  • 1.100 km

Ik heb sinds 15 juni een Kia Niro in Dynamic Line uitvoering. Tot nu toe heb ik er 1100 km mee gereden dus het is nog erg vroeg om een goede review te schrijven maar dat komt nog.
Wat ik wel kan zeggen is dat de auto mooi compleet is; dual zone automatische airco, groot navi scherm, fijne half-leren stoelen, veel ruimte achterin en een iets hogere zit. Verder een heerlijke automatische versnellingsbak.

Dit is mijn eerste Kia Niro en ik vind dat de auto op het eerste gezicht degelijk in elkaar zit. Er rammelt of trilt niks en zo hoort het natuurlijk ook bij een nieuwe auto. Omdat het een hybride is probeer ik zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Dat maakt dat je automatisch rustig rijdt en het een sport wordt om zoveel mogelijk km's uit 1 tank te halen. Dat hoeft niet wat je kunt ook gewoon sportief rijden. De auto is voldoende vlot en snel maar het houdt niet over bij hogere snelheden; dan merk je het hogere wagengewicht en de 141 pk die je hebt. Voor mij geen bezwaar want het is ruim voldoende voor het verkeer in Nederland en het is maar waar je het mee wil vergelijken.

De audio installatie voldoet maar is niet bijzonder. Mogelijk dat ik daar nog een keer andere speakers voor ga zoeken. Ook zijn de rugleuningen niet traploos verstelbaar maar met kleine stapjes. Ik heb dan ook niet de electrische verstelbare stoelen. Ik mis ook een lendensteun maar de eerste indruk is dat de stoelen prima voldoen qua steun.

De auto heeft een uitgebreide boordcomputer die via de stuurknoppen te regelen is. Verder vind ik het heel makkelijk dat naast het touchscreen je ook een aantal functies (radio, media, airco) direct kunt bedienen via een drukknop.

Een reden voor ons om deze auto te kopen is het feit dat het een hybride is en je zo iets aan de milieu vervuiling van auto's kunt doen. Een andere reden is gewoon omdat ik deze auto mooi vind en hij aan onze eisen voldoet en 7 jaar garantie ook meespeelt. Verder heb ik me uitvoerig ingelezen in artikelen uit autobladen en op internet en dan blijkt toch dat dit een goede keuze is geweest. We gaan afwachten hoe het gaat de komende kilometers.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.