Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2017)

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst11.893 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabel en zuinig

  • 11.893 km

Allereerst moest ik de stap maken naar elektrisch rijden. Ik ben zzp'er en rijdt veel wegens mijn werk. De Nissan Leaf die we ernaast hebben overlapt alle drie provincies; Groningen, Fryslân en Drenthe. Langere afstanden buiten deze provincies betekent snelladen, is duurder en het rijden duurt daardoor langer. Daarnaast hebben mijn vrouw en ik als hobby een caravan. Daarvoor moet een auto die deze kan trekken. Kia komt als private lease oplossing met deze Niro als ideale aanvulling. De C4 die we hiervoor hadden was bijna evenduur in de wegenbelasting en verzekering. Dat kwam omdat we meer kilometers ermee reden en het was een diesel en meer tankten. Voor langere afstanden heeft de Niro voorkeur. Maar het kan ook met de Leaf elektrisch. Gezien er steeds meer laadpalen bij komen. Met de Niro rijden is het duurst en het snelst. En met de Leaf rijden is weer langzamer wegens de tussentijdse laadstops maar wel het goedkoopst. Of als laatste optie met de trein. Je rijdt dan elektrisch naar een treinstation zet de Leaf daar aan een laadpaal en rijdt dan het laatste stuk met de trein. De Niro is een hele ruime comfortabel auto. Een betere automaat dan de C4. Toch heb je veel last van banden geruis. Dit komt ook door de 4 seizoensbanden. De C4 deint veel meer. En de Niro is meer stabiel. Dit komt ook door het verschil tussen een starre achteras van de C4 en multilink op de Niro. Het caravan rijden is een hele bijzondere ervaring. File rijden van stilstand naar langzaam rijden betekent dat de electromotor alles doet. Dit is heel apart gezien je dit eerder van de brandstofmotor verwacht. Als je een langere tijd op volle kracht aan het doorrrijden bent dan zie je dat de stroom in de accu afneemt. Zodra deze te laag is dan hoor je de brandstof motor behoorlijk bijspringen. De stoelen zitten goed maar ik mis in beide auto's een lende steun. Daarnaast woon ik vlakbij de duitse grens. Dit betekent dat ik gemiddeld 17 cent per liter goedkoper tank...

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum