Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine (2021)

autoreview

Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine (2021)

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi PHEV DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf16.000 km
KM-stand laatst21.000 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niro PHEV 2021

  • 16.350 km

De 1e week zit er op, kleine 400km gereden waarvan 250 EV en de rest benzine/HEV...55km EV is goed haalbaar ondanks dat de airco altijd aanstond..Auto is stil, comfortabel en zuinig, al had het bandengeluid iets beter geïsoleerd mogen zijn..Na 1 week natuurlijk weinig zinnigs van te zeggen, maar binnenkort 2 weken Frankrijk en dan kunnen we zien wat het verbruik doet..over een maand weer een update

Niro PHEV 2021 5000km

  • 21.000 km

De auto nu bijna 2 maanden in bezit en inmiddels zelf bijna 5000km mee gereden ( Nu 21.000km)
Van die 5000km bestaat 3500km uit "vakantie" kilometers en de rest Rundumhausen
Het verbruik met een afgeladen auto incl 600ltr dakkoffer was op de lange afstand 1150km enkele reis, dus zonder bijladen keurig met 1:19, over de hele vakantie, dus incl. dagelijks 55km elektrisch laden, op 1:24
50 tot 60km volledig elektrisch is makkelijk haalbaar (8KW laden). afhankelijk van je stroomcontract is dit erg goedkoop rijden. Wij betalen "niets" als we via de zonnepanelen laden en €1,55 bij 8KW laden via het net.
Bij lokaal verbruik, woon-werk, boodschappen, uitjes is er bijna geen brandstofverbruik daar 80% volledig elektrisch wordt gereden. 5 a 10ltr op DUIZEND km is makkelijk haalbaar. Het enige dat op dit soort ritten, in deze periode, brandstof verbruikt is de kachel want de verwarming werkt via de brandstofmotor.
De auto bevalt tot nu toe uitstekend, zit degelijk in elkaar, voelt mooi uitgebalanceerd aan, zit goed ( ook op 1100km op een dag geen pijntjes), is aangenaam stil, ook op hogere snelheid, stuurt strak, korte draaicirkel ( of had de V70 een extreem grote).
Verder zijn alle, actieve, hulpjes zoals automatisch dimmende binnenspiegel, automatisch groot licht, adaptieve CC, rijbaan assistentie erg prettig en instelbaar qua gevoeligheid
Er is 1 ding dat negatief opvalt en dat is de krasgevoeligheid vd blanke lak icm het donkerblauw vd auto....Binnenkort de auto voorzien van glasscoating of keramische coating om dit smetje de wereld uit te helpen

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Kia
Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline (5D/6A)
€ 509
 
Leaseplan
Kia e-Niro 64.8kWh DynamicLine (5D/CVT)
€ 674
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens