Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2019) #3

autoreview

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2019)

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf22.603 km
KM-stand laatst36.300 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne comfortabele auto.

  • 22.603 km

Na jaren alleen benzine auto's te hebben gereden zocht ik naar een hybride omdat ik toch het idee wil hebben "iets" aan het millieu te willen doen!

Na diverse Suzuki's en Fordjes ben ik gaan kijken bij de Toyota dealer in Zwolle voor een C-HR omdat ik deze auto er scherp en strak uit vond zien!

Na in diverse modellen gezeten te hebben en rondgekeken vond geen enkele verkoper mij blijkbaar waard om te helpen...
Ook viel de Toyota mij een beetje tegen qua ruimte dus dat werd hem niet.

Ik had de Kia Niro al een tijdje in mijn achterhoofd en ben actief gaan zoeken en vond deze Kia in Apeldoorn.
Proefrit geregeld en was direct verkocht! Ruim uitgerust; lederen stoelen, JBL soundsysteem, diverse veiligheidssystemen, stoelverwarming en koeling etc, én hybride!

We rijden er nu ruim een maand in en ben er steeds meer van overtuigd dat deze auto zwaar onderschat wordt door de meeste kenners!

Als je kijkt naar de wegligging, veiligheidssystemen en de hybride ondersteuning; allemaal top!

Met optrekken merk je direct dat de elektromotor de boel goed op gang trekt wat weer scheelt in de verbruikscijfers, helemaal leuk is als je afremt of gas loslaat; dan zie je de hybride accu weer opladen. Prachtig systeem!

Adaptieve cruisecontrole en de rijbaanbewaking zijn in te stellen op gevoeligheid dus dat is even uitproberen.
Navigatie is ook af te lezen in je cockpitscherm! Handig!

Kortom; een enthousiaste gebruiker! Ik zal proberen na 6/7 maanden nog een keer een review te plaatsen om te kijken of ik nog zo van deze auto kan genieten!

Tot later.


Update na 7 maanden

  • 27.000 km

Een update na ongeveer 7 maanden in de KIA te hebben gereden.

Eerst een tegenvallertje; het verbruik!
1 op 19,2 haal ik bij lange na niet, jammer genoeg. Het komt meer in de buurt van de 1 op 16 met een rustige rijstijl. Dus dat is een minpuntje!

Dan de positieve kanten; Wat een fijne auto om in te rijden!
Stil, comfortabel en de rijhulpen zijn echt handig! Rijbaan beveiliging top, de dodehoekassistent ook top. Met als nadeel dat als je met twee banen afslaat er een signaal klinkt als er een auto naast je zit.
ACC is handig als je maar wel de afstand op zijn kleinst instelt, anders remt de auto al af bij een voorganger op 100 meter.

Interieur; stuurverwarming! Lekker man! Stoelverwarming en koeling bevalt ook goed. Stoelverwarming op de achterbank is tot vreugde van mijn dochter ook aanwezig!

Het is echt een genot om in te rijden, de aandrijflijn doet netjes zijn werk. Mocht je de power een keer nodig hebben is die zeker aanwezig.

Het zijn al die kleine dingen die ik zo waardeer; binnenspiegel die dimt bij groot licht van een achterligger, het lampje bij het handvat wat gaat branden als je bij de auto komt, het infoscherm voor je neus waar je allerlei dingen kunt laten zien, de elektrische stoelverstelling met geheugen.
Het in alle stilte kunnen wegrijden met de elektro aandrijving!

Kortom, zoals ik er nu in sta gaat deze KIA nog heel lang bij me blijven!

Geen winterauto

  • 36.300 km

Bijna een jaar in mijn bezit deze Niro hybride.

Paar punten die negatief (een beetje dan) opvallen;
Verbruik volgens fabrieksgegevens; niet te halen!
Verlichting is 's avonds maar net aan voldoende, je moet op erg donkere stukken echt wel de verstralers bij schakelen.

Accu was na een paar koude nachten volledig leeg! Wel kunnen opstarten m.b.v. de hybride accu gelukkig! Mooie feature!
Na de jaarlijkse beurt bij de dealer konden ze niks terugvinden over de dode accu, was nog wel in goede conditie gek genoeg.

In de winter duurt het erg lang voordat het in de auto behagelijk warm wordt, het is dus niet echt een winterauto! Ben benieuwd hoe dat gaat met de volledige elektrische auto's waar we over een paar jaar allemaal in moeten rijden!

Positieve punten;

Wegligging, zal ook wel met het gewicht te maken hebben.
Comfort van de stoelen en het in kunnen stellen van de zit positie.
Audiosysteem van JBL, met de subwoofer achterin een magnifiek geluid!
Algehele afwerking van werkelijk alles.
Eerste keuring zonder problemen doorlopen.

Conclusie;
heb bij de dealer de EV6 zien staan maar dat gaat nog wel een paar jaar duren hahaha. Deze Niro gaat nog wel wat jaartjes mee!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.