Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017) #5

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf21.500 km
KM-stand laatst56.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een goede keus

  • 24.000 km

De Kia Niro heb ik nu 2 maanden in bezit. Ruim 2000 kilometer mee gereden. Ik heb gekozen voor de executieve uitvoering, omdat haast alle denkbare opties standaard in deze uitvoering zit. Pluspunten zijn de rust in de auto, wanneer je met een constante snelheid rijdt. De automatische versnellingsbak (met dubbele koppeling). Je merkt nagenoeg niet dat de auto overschakelt naar een hogere versnelling. Het JBL autosysteem met 6 speakers en een subwoofer in de kofferbak. Ik had echter wel verwacht dat de auto wat zuiniger zou zijn. Gemiddeld 1 op 18.5 is natuurlijk een mooi verbruikscijfer, maar in recensies lees ik dat een verbruik van rond de 1 op 21 makkelijk haalbaar is. Ondanks dat ik een heel rustige rijder ben, haal ik deze waarden niet. Elektrisch kun je alleen maar heel kleine stukjes rijden bij lage snelheden bijv, in de stad. Af en toe stukken op de snelweg bij constante snelheden. Overgang van elektrisch naar benzine vice versa, merk je nagenoeg en vaak helemaal niet. Oneffenheden (drempels, dwarsrichels) worden duidelijk doorgegeven aan de auto, maar dat zal mede komen door de 18 inch velgen en de standaard platte Michelin Pilot Road 225x 40x 18 ) banden. Bij een bandenwissel zal ik voor een een hogere (45/50/55) band kiezen. (Meer comfort en minder afrolgeluid) Kijken wat allemaal mogelijk is. Als ik meer kilometers gemaakt hebt zal ik nog een aanvulling geven.

Nog steeds een goede keus

  • 56.000 km

Nu 3,5 jaar en 30.000 kilometer verder. Nog steeds tevreden met de keuze van mijn Kia Niro. Geen enkele storing of reparatie gehad. Wel een paar keer een lege start accu gehad. Bij langer stilstand als een maand is de startaccu leeg. Ook bij langer dan een kwartier de deuren of kofferklep laten openstaan is ook de accu leeg. Is een algemeen probleem van een hybride auto. Een jump starter gekocht en deze ligt nu permanent in de auto. Banden verwisseld en gekozen voor de vierseizoenen band van Michelin. Wat een enorm verschil wat betreft geluid en comfort tov de standaard banden. Al met al nog steeds zeer tevreden met mijn Kia Niro

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.