Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Kia
  • Niro

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018) #6

autoreview

1
Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018) #6
Tim Aarsen
  • Tim Aarsen10
  • Gebruikersreview
27 februari 2021 om 16:32
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf123.000 km
KM-stand laatst123.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Waanzinnig goede auto

  • 123.000 km
  • 27 februari 2021

Sinds 3 jaar mag ik deze auto als leaseauto zakelijk en privé gebruiken. We hebben een caravan (1200kg) en gebruiken de auto tijdens de vakanties dus ook als trekauto. Dat bevalt prima. De auto is stabiel (mede door het hoge eigengewicht, de breedte en korte overstek achter de achterwielen) en kan het gewicht prima aan. Natuurlijk is het geen super krachtige auto dus in de bergen van Oostenrijk is 90km/h ook echt wel het maximum maar harder mag je toch niet met een caravan. De accu is dan wel snel op en dan moet de motor het alleen aan. In de 3de of 4de versnelling gaat dat bergop prima. Ook bij hoge temeraturen in Italië (45 graden) geen enkel problemen met de koeling (hadden we met onze Renault megane station uit 2015 bv. Wel) Zonder caravan rijden we natuurlijk het meest en dan is het echt een hele fijne auto.

Er zit heel veel (bruikbare!) luxe op zoals climate control, achteruit rijd camera. een “tussen de lijnen” hulpmiddel die ook bij bochten mee helpt met sturen...even wennen maar het is en blijft bijzonder als de auto zelf stuurt als je de afrit neemt op een snelweg. Minpunt vind ik de adaptive cruise control. Die reageert al op vrachtwagens die een paar honderd meter voor je rijd en begint dan best agressief te remmen waardoor je, als het aan staat, gedwongen wordt veel links te rijden en dat vind natuurlijk niet iedereen fijn achter je. Ik gebruik de CC hierdoor eigenlijk alleen op 80 en 100 km wegen. Ander pluspunt is de connectiviteit waarover later meer en de keyless entry; geen gedoe dus met sleutels! De automatische verlichting en ruitenwissers functies werken ook goed.

De binnen ruimte is top. Voldoende ruimte voorin en achterin hoor ik mijn tienerkinderen ook niet klagen. De bagageruimte is tot nu toe voldoende maar had ietsjes groter mogen zijn (nu 450 ltr). Voordele is dat er nog een grote ruimte onder de laadvloer zit met allerlei bakjes en daaronder een volwaardig reserve wiel!) Je zit iets hoger dan een gemiddelde auto wat ik ook erg prettig vind.

Qua betrouwbaarheid kan ik geen betere auto wensen. Op een klemmende tankopslag na (die door de garage gefixt is) heb ik geen enkel probleem gehad met de auto en dat was bij mijn vorige lease auto (Skoda Octavia diesel met DSG) wel anders! Daarvan was na 20k km de DSG bak al gaar. Ondertussen heb ik er ruim 123000 km mee gereden zonder problemen en elke dag genietend van de rust in deze auto. Geen piepjes, kraakjes binnen of uit het onderstel. Alles is na 3 jaar nog piep en kraak vrij.

Het materiaal gebruik is prima. Mooie zachte materialen op het dashboard en leer op stoelen, pook en stuur. De stoelen en stuur zijn verder voorzien van verwarming....heerlijk in de winter!
De zitting van de stoelen voor zijn aan de korte kant dus ik heb vanwege rugproblemen van mijn werkgever een ASS stoel er in gekregen en die zit uiteraard als gegoten.

Audio is belangrijk voor me en ook die volstaat prima. Geluid uit de boxen is mooi vol en met voldoende bas. Jammer dat er nog geen DAB+ op zit maar daar heb ik zelf een module voor geplaatst die op de USB aansluiting verbonden is. Via Wish heb ik een externe magnetische antenne gekocht die op het dak “geplakt” is achter de haaienvin antenne. De nav. Werkt ook heel goed al gebruik ik liever de TomTom op mijn telefoon. Het scherm is lekker groot en reageerde snel. Fijn dat er knoppen voor airco en verwarming en volume zijn maar die laatste zit ook aan het stuur net als een knop om te wisselen naar andere uitgangen (radio, BT, USB) en telefoon. Bluetooth en carkit werken overigens ook feilloos.

Minpuntjes:
- ad. Cruise control; een optie die ik links zou laten liggen bij deze auto
- prestaties hadden wat beter gekund. Auto is soms wat sloom bij het optrekken
- ik heb parkeersensoren voor als optie bij de garage laten installeren. Die werken ook als je op een kruispunt staat te wachten en reageren op de “bolling” in de weg; heel irritant en ook een optie die ik niet meer zou kiezen
- standaard zomerbanden slippen sneller dan de winterbanden die er momenteel onder zitten. Vooral in bochten is het verschil merkbaar.
- navigatie updates zijn 7 jaar lang gratis maar kunnen alleen door de dealer worden uitgevoerd. Heel raar want de kaart staat gewoon op de SD kaart. Kia schijnt bezig te zijn met een update mogelijkheid via internet maar geen idee wanneer en of het er voor deze auto komt. Verder worden er maar 1x per jaar updates vertrekt wat erg weinig is. Mede hierdoor ben ik Tomtom blijven gebruiken.

Ik overweeg volgend jaar de auto over te gaan kopen als het contract voorbij is want van alle auto’s is dit tot nu toe echt de fijnste van allemaal en we willen het zeker niet kwijt.

Ik raad deze auto dan ook echt aan!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Kia Niro? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Kia Niro
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Kia Niro

INFO
ANWB
ANWB
Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline (5D/6A)
€ 469
Stel samen ▸
Kia
Kia
Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline (5D/6A)
€ 419
 
Kia Niro in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid BusinessLine Trekhaak/Leder/Stoel+Stuurverw./Privacyglass

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid BusinessLine Trekhaak/Leder/Stoel+Stuurverw./Privacyglass

    • 2019
    • 60.652 km

    € 25.350

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine

    • 2017
    • 116.320 km

    € 19.500

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid 141pk DCT6 DynamicLine

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid 141pk DCT6 DynamicLine

    • 2019
    • 33.194 km

    € 25.900

Meer Kia Niro occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Kia Niro | Nieuw: e-Niro 39,2 kW vanaf € 35.995,-

    71
    • 27 juni 2021

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Kia Niro specificaties
  • Kia Niro occasions
  • Kia Niro video's
Advies en informatie
  • Kia Niro tests
  • Kia Niro gebruikersreviews
  • Kia Niro index
PREMIUM
Kia Niro - Mitsubishi Outlander - Dubbeltest

Kia Niro - Mitsubishi Outlander - Dubbeltest

De Mitsubishi Outlander PHEV komt vermoedelijk nooit meer van z’n imago als bijtellingsknaller...

Lees meer
 

Kia Niro reviews

  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    18
    • 20 november 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    2
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid First Edition (2016)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid First Edition (2016)

    4
    • 12 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2019)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2019)

    2
    • 27 april 2021
  • Kia Niro (2018)

    1
    • 7 april 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    • 7 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018) #6

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)...

    1
    • 27 februari 2021
meer reviews
Kia Niro PHEV vs Toyota Prius Plug-in - Dubbeltest

Kia Niro PHEV vs Toyota Prius Plug-in - Dubbeltest

107

Plug-in hybrides waren sinds 2013 niet aan te slepen. Oh, wat had Nederland een groen hart!...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Test: Kia Niro EV

    Test: Kia Niro EV

    96
    • 23 mei 2022
  • Autotest
    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger zeer populaire cross-over

    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger...

    • 15 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021)

    Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021)

    3
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Kia Niro Plus: oude Niro met maatje meer is interessante pionier

    Kia Niro Plus: oude Niro met maatje meer...

    25
    • 26 april 2022
  • Nieuws
    "Kia Niro EV nog nodig totdat 'kleine EV6' komt"

    "Kia Niro EV nog nodig totdat 'kleine EV6'...

    21
    • 8 april 2022
  • Kia Niro (EV) - Eerste Kennismaking

    Kia Niro (EV) - Eerste Kennismaking

    65
    • 3 april 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Kia e-Niro in de praktijk

    Zo ver komt de Kia e-Niro in de praktijk

    49
    • 6 maart 2022
Merk
Merk
  • Test: Kia Niro EV

    Test: Kia Niro EV

    96
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

    109
    • 22 mei 2022
  • Nieuws
    Kia schetst nieuwe PBV's en kondigt nieuwe fabriek aan

    Kia schetst nieuwe PBV's en kondigt nieuwe...

    3
    • 18 mei 2022
  • Autotest
    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger zeer populaire cross-over

    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger...

    • 15 mei 2022
  • Nieuws
    Kia EV6 GT bijna net zo snel als Model 3 Performance maar goedkoper

    Kia EV6 GT bijna net zo snel als Model...

    212
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    Kia XCeed - Back to Basics

    Kia XCeed - Back to Basics

    38
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden