Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Kia
  • Niro

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2017) #2

autoreview

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2017) #2
Douwe63
  • Douwe637
  • Gebruikersreview
20 september 2020 om 09:54
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf61.000 km
KM-stand laatst82.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

‘Onze derde’

  • 64.500 km
  • 20 september 2020

Sinds begin juli rijden we in onze derde Kia op een rij. De twee vorige auto’s waren nieuwe exemplaren van het model Ceed. Nu hebben we een tweedehands Niro gekocht (van april 2017, had al 61.000 km gereden).

Weer KIA?… Ja, voor ons is - naast dat de auto’s van dit merk prima rijden - de ‘geen-gedoe-garantie’ van 7 jaar een belangrijke motief om dit merk te kopen. We hebben in die twaalf jaar één keer van die garantie gebruik gemaakt (stuurbekrachtiging viel af en toe weg: uiteindelijk moest de hele stuurkolom worden vervangen. Was een dure grap (geweest).

Geen Ceed, maar een Niro omdat
* Einde Kia-garantieperiode van de Ceed in zicht kwam.
* We een zuinigere, milieuvriendelijkere auto wilden.
* Een 100% elektrische auto dan voor de hand zou liggen. Maar… we hebben ook een (kleine) caravan, en daarmee in de zomer door Europa rijden vinden wij erg leuk. Een geheel elektrische auto kan nog niet voor een caravan (behalve Tesla cs), de hybrides van Kia kunnen dat wel.
* De hybride Ceed kan dit sinds kort ook. Deze is echter nog nauwelijks tweedehands te krijgen.
* We hopen dat over 3 - 4 jaar de techniek verder is/er dan nog zuinigere auto’s op de markt zijn, die ook een caravan mee kunnen nemen.

Behalve welk merk/type we wilden, wisten we ook welke kleur de nieuwe auto moest hebben. Dat maakte de zoektocht makkelijker. Half juni bij de Kia-dealer in Harderwijk langs gegaan. Die had bovenstaande kleur auto staan, hadden we gezien. We waren er snel uit. Trekhaak en nieuwe banden toegevoegd. Woensdag 1 juli hebben we de auto opgehaald. Erg nette aflevering door de verkoper/garage.

Inmiddels bijna 4000 kilometer met de Niro gereden. Grootste verbetering ivm Ceed: de stoelen! :-) Steviger dan in de Ceed. Maar verbeteringen zijn (natuurlijk) ook dat je hoger zit en de stevigere wegligging. Wij rijden redelijk netjes (maxImum snelheid, uitrollen waar mogelijk). Dan kan je zuinig rijden met de Niro. Gisteren 90 km (deels stad, deels snelweg) haalde ik een gemiddelde van 3,8 ltr per 100 km. En verder: wat mij betreft heerlijk al die piepjes die de bestuurder waarschuwen (o.a. LKA). Evenals cruise-control.

In augustus met een caravan (6 meter totale lengte, max. gewicht 1.300 kilo) door Frankrijk gereden (2.700 km). We hadden over de trekkracht Niro op sites verschillende berichten gelezen. Niet altijd positief. Onze ervaring: alle heuvels/bergen werden moeiteloos genomen. Rijstijl op route Soleil hebben we wel moeten aanpassen. Met de Ceed (benzine) reden we daar nog wel eens 110 km als het rustig was. De Niro-motor gaat met een caravan er achter, als je harder gaat dan +/- 95 km per uur, heel vaak (meerdere keren per minuut) schakelen om de optimale eco-stand te vinden. Dat hoor je, en dat voelt heel onrustig. Uiteraard kan je dan over gaan op ‘handgeschakeld’ (sport-stand). Maar dan blijven er op het dashboard ‘pijltjes’-aanwijzingen komen dat je hoger of lager moet schakelen. Op één van forums las ik dat het automatisch schakelen zo geprogrammeerd is dat de auto steeds het meest zuinig rijdt. Dus dat het wijs is altijd - als je zuinig wílt rijden - gewoon in de eco/automaatstand te blijven rijden. Dat hebben wij dan ook gedaan: maximale snelheid, ook op route soleil aangepast naar 95 km per uur. Duurt het allemaal iets langer, maar rij je wel a) zuiniger en b) veiliger (https://www.anwb.nl/kamperen/caravan/rijden-met-de-caravan/tips-tegen-slingeren).

Kortom, tevreden met de Niro.

Nog steeds tevreden met de Niro

  • 82.000 km
  • 19 oktober 2021

Weinig bijzonderheden dit jaar. In Nederland een keer of zes met een kleine caravan achter de Kia gereden. Ging weer prima. Deze zomer (in één dag, zonder caravan) naar de Dordogne gereden. Ook moeiteloos. Begin dit jaar onderhoudsbeurt bij dealer gehad. Netjes uitgevoerd door KIA Harderwijk. Wat betreft benzineverbruik: in de zomer halen wij 4,5 ltr op 100 km (gemiddelde snelheid 100-110 km per uur). Vorige winter liep dit op naar 5.7 op 100 km. Met caravan er achter is verbruik 1 ltr op 10 km.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Kia Niro? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Kia Niro
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Kia Niro

INFO
ANWB
ANWB
Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline (5D/6A)
€ 469
Stel samen ▸
Kia
Kia
Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline (5D/6A)
€ 419
 
Kia Niro in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine 141pk | Automaat | Trekhaak 1300kg | Navi | Camera/Cruise/Climate!

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine 141pk | Automaat | Trekhaak 1300kg | Navi | Camera/Cruise/Climate!

    • 2019
    • 41.527 km

    € 24.940

    Kia Niro DynamicLine 64kWh | € 2.000,= subisidie | Inclusief BTW | Rijklaar met 24 mnd Garantie ! WLPT 480 km |

    Kia Niro DynamicLine 64kWh | € 2.000,= subisidie | Inclusief BTW | Rijklaar met 24 mnd Garantie ! WLPT 480 km |

    • 2019
    • 24.431 km

    € 37.650

    Kia Niro 1.6 GDi PHEV 141pk DCT6 DynamicLine [ CAMERA+ACC+CLIMAAT+PDC+NAVIGATIE+LED ]

    Kia Niro 1.6 GDi PHEV 141pk DCT6 DynamicLine [ CAMERA+ACC+CLIMAAT+PDC+NAVIGATIE+LED ]

    • 2019
    • 17.343 km

    € 30.900

Meer Kia Niro occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Kia Niro | Nieuw: e-Niro 39,2 kW vanaf € 35.995,-

    71
    • 27 juni 2021

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Kia Niro specificaties
  • Kia Niro occasions
  • Kia Niro video's
Advies en informatie
  • Kia Niro tests
  • Kia Niro gebruikersreviews
  • Kia Niro index
PREMIUM
Kia Niro - Mitsubishi Outlander - Dubbeltest

Kia Niro - Mitsubishi Outlander - Dubbeltest

De Mitsubishi Outlander PHEV komt vermoedelijk nooit meer van z’n imago als bijtellingsknaller...

Lees meer
 

Kia Niro reviews

  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    17
    • 20 november 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    2
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid First Edition (2016)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid First Edition (2016)

    4
    • 12 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2019)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2019)

    2
    • 27 april 2021
  • Kia Niro (2018)

    1
    • 7 april 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    • 7 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    1
    • 27 februari 2021
meer reviews
Kia Niro PHEV vs Toyota Prius Plug-in - Dubbeltest

Kia Niro PHEV vs Toyota Prius Plug-in - Dubbeltest

107

Plug-in hybrides waren sinds 2013 niet aan te slepen. Oh, wat had Nederland een groen hart!...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger zeer populaire cross-over

    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger...

    • 15 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021)

    Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021)

    3
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Kia Niro Plus: oude Niro met maatje meer is interessante pionier

    Kia Niro Plus: oude Niro met maatje meer...

    25
    • 26 april 2022
  • Nieuws
    "Kia Niro EV nog nodig totdat 'kleine EV6' komt"

    "Kia Niro EV nog nodig totdat 'kleine EV6'...

    21
    • 8 april 2022
  • Kia Niro (EV) - Eerste Kennismaking

    Kia Niro (EV) - Eerste Kennismaking

    65
    • 3 april 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Kia e-Niro in de praktijk

    Zo ver komt de Kia e-Niro in de praktijk

    49
    • 6 maart 2022
  • Nieuws
    Dit kost de nieuwe Kia Niro, elektrisch vanaf €39.795

    Dit kost de nieuwe Kia Niro, elektrisch...

    146
    • 21 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Kia schetst nieuwe PBV's en kondigt nieuwe fabriek aan

    Kia schetst nieuwe PBV's en kondigt nieuwe...

    3
    • 18 mei 2022
  • Autotest
    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger zeer populaire cross-over

    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger...

    • 15 mei 2022
  • Nieuws
    Kia EV6 GT bijna net zo snel als Model 3 Performance maar goedkoper

    Kia EV6 GT bijna net zo snel als Model...

    212
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    Kia XCeed - Back to Basics

    Kia XCeed - Back to Basics

    38
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Kia Sportage 2.0 CRDi X-clusive (2010)

    Kia Sportage 2.0 CRDi X-clusive (2010)

    2
    • 9 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021)

    Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021)

    3
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden