Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2017)

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst112.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne hybride

  • 58.000 km

Ik rij de Niro nu ruim 3 jaar. Het is een heerlijke auto die ontzettend fijn rijdt. Meer dan genoeg opties en het verbruik voor een auto van 1400 kg is lekker zuinig. Ik haal niet de 1 op 20 die je hier en daar leest maar het overal verbruik ligt op 1 op 18,3. Het kan zeker zuiniger maar de 18 inch velgen en de rechter voet helpen dan niet echt.
Vooral in druk stadsverkeer en files is de auto een genot om te rijden en zuinig! Als de motor op temperatuur is schakelt hij regelmatig naar elektrisch rijden.
In de koudere maanden is de auto minder zuinig en zeker bij korte stukjes. De benzine motor moet op temperatuur zijn wil je volledig voordeel van hybride hebben.
Uiteraard zijn er ook min punten te verzinnen. Zo is de cruise controle echt veel minder dan ik gewend ben. De ingestelde snelheid varieert soms wel 4 km/u, zowel omlaag als omhoog. Hier zijn al updates voor geweest maar het is niet echt veel beter geworden. Door het model is de dode hoek behoorlijk aanwezig.
Maar dit weegt niet op tegen alle pluspunten. Na 58000 km de voorbanden moeten verwisselen die waren helemaal op. Normaal zou ik nu rondkijken voor een vervanger maar de auto rijt zo heerlijk dat ik dat nog even een jaartje uitstel.

ingeruild

  • 112.000 km

Na ruim 5,5 jaar heb ik de auto ingeruild voor een Niro van het nieuwe model. (review hiervan volgt nog) Ik heb echt met ontzettend veel plezier in de Niro gereden. 112000 km en 5,5 jaar. Door corona heb ik de aanschaf van een vervanger uitgesteld. En het was dat ik het nieuwe model uit de voorraad kon kopen anders had ik nog in het oude model gereden.
Na de 5,5 jaar kan ik niets anders zeggen dan dat het een prima auto is. Heeft mij niet in de steek gelaten en het gemiddelde verbruik van 1 op 18,7 was prima voor mij. Ben benieuwd of het nieuwe model mij ook zo goed gaat bevallen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.