Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 3.600 km |
KM-stand laatst | 29.000 km |
Rijplezier
- 29.000 km
Mijn eerste automaat en hybride wil nooit meer terug naar handgeschakeld.
Ik had toevallig vorig jaar een ernstige blessure aan mijn linkervoet maar dat is dus geen probleem met een automaat.
Rijd heel prettig en ontspannen en veiliger daardoor.
Zouden meer mensen moeten hebben het wegrijden bij verkeerslichten en op hellingen gaat erg soepel je merkt dat andere autos meer moeite hebben om gewoon vlot weg te rijden bij groen licht en ook op hellingen hoef je niet moeilijk te doen met handrem en koppeling je rijd gewoon weg op de elektro motor.
Lane assist werkt heel erg prettig hij stuurt zelf maar laat je het stuur langer dan 5 a 10 seconden los komt er een melding.
Niet getest wat er gebeurd als je door blijft rijden met de hand(en) van het stuur. Waarom staat dat niet in het boek?
Wat er niet inzit verteld men niet zo graag
daar moet je specifiek naar vragen de televisie reclames laten opties zien die alleen in veel duurder modellen zitten.
-adaptive cruise control zou toch eigenlijk in elke nieuwe auto moeten zitten een veiligheid die heel ernstige ongevallen zou kunnen voorkomen?
- automatisch parkeren
-achterklep automatisch
-geen front camera en geen 12V of USB aansluitpunt bij de plek waar je normaal een front camera plaatst of eventuele kabelgootjes ik zie ze niet, dus zelf bekabelen.
- contactloos opladen van mobiel alleen gezien op TV je mobiel moet het ook kunnen.
Sterker er is niet eens veilige plek om je mobiel aangesloten aan USB neer te leggen. Het vakje op het midden console is voor een heel klein mobieltje dat pas gewoon niet.
In het voorste vakje daar vliegt je mobieltje zo weer uit.
- navigatie niet met stem besturing, in een auto geen luxe maar veiligheid.
-updates van navigatie gratis maar standaard 2 jaar of meer achter op Google maps e.a. . Dat is "normaal" bij alle auto's ?
Behalve Tesla? dat hoor je niemand over.
Dan is het wel een beetje misleidend om zoiets een update te noemen.
het zal allemaal wel een geld kwestie zijn
maar bezuinigen op veiligheid kan zeer duur worden
( Boeing max...)
Onze overheid heft zó veel belasting op auto's dat er weinig overblijft voor veiligheid "opties"
Voor aanschaf eerst een studie maken op internet kun je zeggen.
Bovenstaande minpunten zijn haast allemaal in duurdere modellen aanwezig dus dan had ik maar 5 -10 duizend meer moet uitgeven.
Het enige minpunt dat daar niet onder valt is het wind geruis gefluit dat vrij duidelijk is ergens achterin.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Niro
Had je deze auto's al gezien?

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Dynamic, Leder, Airco, Ecc, Cruise, Navi, Camera.
- 2016
- 94.620 km

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine | Trekhaak | Navigatie | Camera | Climate control | Cruise control | Apple Carplay /Android Auto | verbruik 1 op 20!
- 2019
- 100.968 km

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Edition NAVIGATIE | CAMERA | 18 INCH | SCHUIF-/ KANTELDAK
- 2018
- 90.863 km