AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022) #7

autoreview

Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022)

Signalement

UitvoeringEV6 77.4kWh Plus Advanced
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst18.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

zoEVend met de zes

  • 18.000 km

Veel verschillende 'auto-ervaringen' door de jaren heen en dan nu eindelijk de stap naar elektrisch.
Eerste indruk is de looks, staat gewoon een fraaie auto die anders is dan de concurrentie. Ook voor aanschaf kwam ik de EV6 sporadisch tegen en tussen de andere auto's is vooral de imposante achterzijde iets opvallends. Origineel en waarom weet ik niet, maar doet mij denken aan een Frans design. Het rijden gaat uiteraard zoevend en soepel. Dat doet een Zoë van 20k ook, dat is niet spannend. Echter het sturen en de wegligging is prachtig in balans. Sturen met het 'gas' gaat goed en daarom af en toe lekker autobaan afritjes snel nemen is dan ook genieten. Maar de zit achter het stuur, de stoelen, de vele instellingen was echt even wennen, maar na een 5000km kan ik eindelijk zeggen, ding klopt toch wel heel goed.
Ontzettend comfortabel, prima bereik (19kw/100km) en bijna 100% gratis tanken ivm veel zonnepanelen. Daarnaast is het wel raar dat de airco goed werkt in standje handmatig. Doe je dit op automaat dan kan er random koude lucht uit de roosters komen. Dat stukje software klopt nog niet. Muziek klinkt ook heel goed, af en toe even iets harder om te genieten hoe uit de verschillende speakers een magnifiek geluid komt. Dit ook weer handmatig ingesteld en geprobeerd. Maw overall ben ik (nu wel) blij met de keus voor deze KIA. Ook financieel, want in vergelijking met mijn vorige auto, een XC60 D5 van Volvo, scheelt dit een 4500 euro aan diesel per jaar. (30.000km/j.) Ook geen wegenbelasting (2000 euro), dus kortom, wij blijven rijden met het zelfde comfort maar en veel goedkoper en geen CO2 uitstoot. Dus resumé, dijk van een auto en ook nog eens zeven jaar garantie. Blij dat ik elektrisch rij!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren