Kia EV6 77.4kWh GT-Line (2021) #5
autoreview

Signalement
Uitvoering | EV6 77.4kWh GT-Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 131.000 km |
KM-stand laatst | 144.000 km |
Kennismaking EV
- 131.000 km
Na lang aarzelen en veel twijfels de grote sprong gemaakt. Wij gingen electrisch! Na oriëntatie viel de keuze op een nieuwe EV3. Proefgereden en we waren om zowel ik als mijn vrouw. Dit werd hem! Totdat de inruilwaarde op tafel kwam. Om te huilen en om te schamen Kia dealers!
Dus geen EV voor de deur. Met de pest in mijn lijf op het web nog even aan het rondkijken vond ik ern EV6 die ik stiekem nog mooier vind dan de 3.
Na wat belwerk richting het bedrijf waar de EV6 stond. Ja, gebruikt en inmiddels ruim 130k op de teller maar o zooo mooi.
De proefrit bracht geen verrassingen behalve positieve ervaringen. Inruil was toch behoorlijk meer dan de dealer en dus de koop gesloten. De 6 nog in de fabrieksgarantie en dus op pad
Inmiddels nu ruim twee maanden verder moet ik bekennen dat ik helemaal " om" ben en niet anders meer zou willen.
De laadpaal is besteld en komt er aan.
Dus nu nog openbaar ergens laden.
Toegegeven het is even wennen en anders denken maar in praktijk bevalt het goed. Met een verbruik tussen de 19.6 en 22.1 kwh ben ik tevreden.
De auto valt mij echt mee qua verbruik, zeker gezien het gewicht en ik rij normaal 115 tot 125 km u op de doorgaande snelwegen. Dus mooie cijfers. Opladen is redelijk snel en op de snelweg onderweg tussen de 15 en 20 minuten een volle accu. Geen klagen Dus met de 800 Volt techniek.
Van binnen is het ware luxe en zit hij hij vol met opties en gadgets. Sommige verrektes handig en andere leuk voor de heb en er bij. 😁
Het is even wennen vanuit een benzine bak maar ik voelde mij gelijk thuis in deze EV6 voor wat betreft zitpositie, bediening en plaatsing van knoppen en hendels.
De GT- line met 77kwh accu is mooi afgewerkt, geen kraakjes, piepjes of storende bijgeluiden. Mooie 19 inch er onder en dat rijdt goed en comfortabel.
Tot nu toe helemaal tevreden en dat voor een " petrolhead" die jaren alleen diesel en benzine propageerde.
Je ziet het, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Update juni 2025
Na laaaaanggg wachten om precies te zijn 4 mnd is de verwarming gerepareerd. Gewoon te lang voor een zelfrespecterende dealer. In maart sterven van de kou in de vroege ochtend en te warm zonder airco in het voorjaar
Maart geweest toen een afspraak gemaakt en toen bleek dat het kachel element kapot was. U raadt het al, niet op voorraad. Is gewoon een EV6 kwaal dus waarom niet gelijk zo'n ding besteld. Uiteindelijk in juni verholpen, althans dat hoop ik. Wel garantie, geen uitleg wat er gedaan is, geen bon niks.
En dat voor een heule enorme grote Kia dealer die landelijk opereert.
Nu afwachten of de kachel het echt doet en blijft doen.
Wordt vervolgd....
Kachel en airco
- 144.000 km
Eindelijk, eindelijk is de airco/ kachel hersteld. Zoals eerder geschreven heb ik een aantal maanden gewacht. Toen hersteld en daarna, jawel niets veranderd. Wederom een paar weken wachten en nu werkt het. Halleluja!
Inmiddels is ook de laadpaal in de tuin geplaatst en ben ik blij met dit gemak. Het verbruik is gezakt terwijl de rijstijl hetzelfde bleef.
Ik heb een mix van redelijk veel snelweg en ook provinciaal en autoweg.
Ik scoor nu gemiddeld ergens tussen de 18.4 en 21kwh afhankelijk van rijstijl en temperatuur en belasting etc.
De vakantie in Noord Frankrijk is goed gegaan, voor het eerst op elektriciteit.
De infrastructuur voor wat betreft laadpalen is best goed daar. Dus geen probleem. Wel merk je dat logischerwijs het verbruik wat omhoog gaat tengevolge van het klimmen en dalen in de heuvels. Maar de auto heeft zich geweldig gehouden. Ruimte, rust en heerlijk getoerd door Frankrijk.
Enige nadeel is dat er nu " ergens" een klein irritant rommeltje soms te horen is onder het rijden. Verder nog steeds dik tevreden.
Tot zover
Op naar de 145000 km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia EV6
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Kia EV6 Plus 77.4 kWh Trekhaak | 1e Eigenaar BTW Auto | 800v laden | Stoelkoeling & Stoel- + StuurVerwarming
- 2024
- 25.491 km

Kia EV6 GT-Line 77.4 kWh Stoelverwarming -/ ventilatie - Elektrisch verstelbare voorstoelen - Apple Carplay/Andoid Auto - Achteruitrijcamera - Climate Control - Fabrieksgarantie tot 2031
- 2024
- 26.500 km

Kia EV6 Light Edition 58 kWh - SOH 99% - Stoelverwarming - Navigatie - LED koplampen - Privacy Glass - Fabrieksgarantie tot 05-2031
- 2024
- 18.891 km