Kia EV6 77.4kWh AWD Plus Advanced (2022) #3

autoreview

Kia EV6 GT
Kia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6Kia EV6Kia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6 GT

Signalement

UitvoeringEV6 77.4kWh AWD Plus Advanced
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf49.200 km
KM-stand laatst50.080 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indrukken

  • 50.080 km

Na 4 weken een eerste review van de Kia! Uiteraard nog niet gebaseerd op heel veel ritten, maar (spoiler...) hij bevalt me uitstekend!

Waarom EV6? Voor de achterlichten! Dat is nu eenmaal een 'tic' van mij: ik val op bijzondere achterlichten. Die waren vroeger zeldzaam, maar nu met LED bedenkt iedere gek een nieuwe led -strip, -kromme, -tanden, -kruisjes etc. Maar die van de EV6 vond ik vanaf het begin mooi... Natuurlijk koop je geen auto voor de achterlichten: het totaalplaatje is ook goed: ruime auto, goed bereik (mijn ondergrens was 300km in slechte condities), goede laadmogelijkheden, slimme rijassistenten, veel opties. En toen we besloten de twee benzine-slurpers (C70 en Duster) de deur uit te doen en het met 1 - elektrische - auto te gaan proberen viel de keuze al snel op de EV6. NB: afscheid nemen van de C70 was wel ff pijnlijk...

Het budget laat geen nieuwe toe, dus werd het een twee jaar oude Plus Advanced: niet te veel kilometers, veel opties, garage in de buurt! De eerste ervaringen zijn positief: in ECO rijdt het comfortabel, met ruim voldoende reserve om snel ff in te halen als het moet. De assistentie-systemen zijn legio (AC, Lane Assist, I-pedal, Collision warning) en werken best wel goed.
Moet alleen nog even leren hoe ik netjes vertraag op de afrit: AC uitzetten remt direct heel sterk af. En eerst AC snelheid lager zetten is me te bewerkelijk. AC uitzetten en tegelijk 'gas' bijgeven kan, maar gaat niet echt schokloos...
Ik ben vooral onder de indruk van de lane assist: blijft prima in de baan, zonder veel heen en weer slingeren! Ook de temp regeling is nog ff een dingetje: zonder A/C wordt het snel warm in de auto (zwart...) maar met A/C lijkt het snel een koelkast. Ook verwarrend: een 'A/C' knop en een 'auto climate' knop. En het nut van een losse "HEAT" knop ontgaat me: de temp instellen boven de huidige temperatuur moet toch voldoende zijn?
Verbruik tot nu toe niet maatgevend (amper 1000 km gereden) maar 16 - 17 kWh / 100km is vooralsnog prima. Opladen met de 'granny cable' (AC laden) gaat langzaam, maar de laadpaal komt pas over 2 weken.

Wordt vervolgd...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.