Kia EV6 77.4kWh AWD Plus Advanced (2022) #3
autoreview
Signalement
| Uitvoering | EV6 77.4kWh AWD Plus Advanced |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2022 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 49.200 km |
| KM-stand laatst | 50.080 km |
Eerste indrukken
- 50.080 km
Na 4 weken een eerste review van de Kia! Uiteraard nog niet gebaseerd op heel veel ritten, maar (spoiler...) hij bevalt me uitstekend!
Waarom EV6? Voor de achterlichten! Dat is nu eenmaal een 'tic' van mij: ik val op bijzondere achterlichten. Die waren vroeger zeldzaam, maar nu met LED bedenkt iedere gek een nieuwe led -strip, -kromme, -tanden, -kruisjes etc. Maar die van de EV6 vond ik vanaf het begin mooi... Natuurlijk koop je geen auto voor de achterlichten: het totaalplaatje is ook goed: ruime auto, goed bereik (mijn ondergrens was 300km in slechte condities), goede laadmogelijkheden, slimme rijassistenten, veel opties. En toen we besloten de twee benzine-slurpers (C70 en Duster) de deur uit te doen en het met 1 - elektrische - auto te gaan proberen viel de keuze al snel op de EV6. NB: afscheid nemen van de C70 was wel ff pijnlijk...
Het budget laat geen nieuwe toe, dus werd het een twee jaar oude Plus Advanced: niet te veel kilometers, veel opties, garage in de buurt! De eerste ervaringen zijn positief: in ECO rijdt het comfortabel, met ruim voldoende reserve om snel ff in te halen als het moet. De assistentie-systemen zijn legio (AC, Lane Assist, I-pedal, Collision warning) en werken best wel goed.
Moet alleen nog even leren hoe ik netjes vertraag op de afrit: AC uitzetten remt direct heel sterk af. En eerst AC snelheid lager zetten is me te bewerkelijk. AC uitzetten en tegelijk 'gas' bijgeven kan, maar gaat niet echt schokloos...
Ik ben vooral onder de indruk van de lane assist: blijft prima in de baan, zonder veel heen en weer slingeren! Ook de temp regeling is nog ff een dingetje: zonder A/C wordt het snel warm in de auto (zwart...) maar met A/C lijkt het snel een koelkast. Ook verwarrend: een 'A/C' knop en een 'auto climate' knop. En het nut van een losse "HEAT" knop ontgaat me: de temp instellen boven de huidige temperatuur moet toch voldoende zijn?
Verbruik tot nu toe niet maatgevend (amper 1000 km gereden) maar 16 - 17 kWh / 100km is vooralsnog prima. Opladen met de 'granny cable' (AC laden) gaat langzaam, maar de laadpaal komt pas over 2 weken.
Wordt vervolgd...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia EV6
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Kia EV6 Plus Advanced 77.4 kWh SOH 98% | ADAPTIEVE CRUISECONTROL | NAVIGATIE | PANORAMADAK | VERWARMDE VOORSTOELEN | FULL LED PAKKET | AIRCO / ECC | ACHTERUITRIJCAMERA | PARKEERSENSOREN ACHTER |
- 2022
- 188.846 km

Kia EV6 58 kWh SOH 100% | ADAPTIEVE CRUISECONTROL | NAVIGATIE | VERWARMDE VOORSTOELEN | FULL LED PAKKET | AIRCO / ECC | ACHTERUITRIJCAMERA | PARKEERSENSOREN ACHTER |
- 2021
- 168.733 km

Kia EV6 GT-Line 77.4 kWh |MARGE|NL-AUTO|ALLE OPTIES|
- 2022
- 60.355 km
Lees ook

'Te vroeg om na verhoging MRB al conclusies te trekken over tweedehands EV-markt'

Zo ver komt de Kia EV6 77,4 kWh in de praktijk

Kia EV6 - 2021 - 121.000 km - Accudegradatietest

Praktijkervaring Kia EV6: dit vinden eigenaren van hun elektrische auto

