AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi ExecutiveLine (2020)

autoreview

Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi ExecutiveLine (2020)

Signalement

UitvoeringCeed Sportswagon 1.4 T-GDi ExecutiveLine
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst600 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

stapje terug

  • 600 km

Deze week een nieuwe Ceed SW in ontvangt mogen nemen. De vorige was een Kia Optima die prima voldeed maar niet meer leverbaar is. De Ceed is kleiner maar heeft een grote kofferbak, mede reden voor de aanschaf. Dit keer een automaat. Tevens van diesel naar benzine overgestapt. De automaat werkt prima. De 1.4 benzine heeft voldoende pit maar is ook dorstig is mijn vrees. Ik hoop er met de lange afstanden die ik rijd rond de 1op 13 a 1 op 14 mee te kunnen rijden. Verder voelt alles degelijk en stevig aan en ontbreekt het niet aan luxe (tot aan stoelkoeling toe ! ). De JBL audio doet zijn werk maar valt vergeleken bij de Harman Kardon in de Optima in het niet. Het grote nadeel van de Ceed vind ik (nu al) de afrol geluiden van de banden. Jammer, mogelijk dat een andere banden keuze daar nog iets aan kan veranderen. Ook jammer omdat de motor fluisterstil is en er ook nauwelijks rijwinden te horen zijn.
Als ik de afrol geluiden wat onder controle krijg is het echter een fijne auto om in te rijden en doet hij naar mijn mening zeker niet onder voor concurrenten in het C segment.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia Ceed

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren
Sub-reacties inklappen
RV 72
RV 72
  • 1
Heel veel plezier met deze mooie Ceed SW. Hoop dat je idd wat aan het rolgeluid kan (laten) doen. Maar worden er standaard banden met lage rolweerstand onder gemonteerd af fabriek? Die zijn dan toch, zoals beweerd wordt, zuiniger in gebruik?
F Lonk
F Lonk
  • 0
Ik rij zelf nu bijna 1,5 jaar en 17.500 km in een Ceed 1.4 hatchback in GT-Line uitvoering. Laatst had ik tijdens een ritje met vrij veel 80 km wegen de verbruiksmeter op 1 op 20,1. Dat blijkt in werkelijkheid ongeveer 1 op 19,1 te zijn. Gemiddeld verbruik ik 1 op 14-15 wat ik niet slecht vind gezien mijn rijstijl. De herrie van de Michelin banden op wat ruwer wegdek is ook naar mijn mening het grootste nadeel van de Ceed.
Veel rijplezier en veilige kilometers met uw Ceed.