Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine (2020)

Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine (2020)

UitvoeringCeed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine
Bouwjaar2020

Eerste indrukken na 6k km

2 maanden geleden deze 2020 Kia Ceed 1.0 TGDI 120pk gekocht (gold line, lijkt het meest op de dynamic plus line in Nederland?)

Waarom deze?
Ik zocht een C segment station die betrouwbaar is, ruim is en een downsize turbo motor ivm mogelijke verhuizing naar een land waar dat flink scheelt in belastingen.

Uiteindelijk was de short list de i30 of de Ceed - waarbij ik de i30 mooier vind, maar de rijeigenschappen van de Ceed zijn toch wat beter.

Wat valt op na 6k?
Het is bepaald geen strepentrekker, maar je komt prima mee, en zeker wat hoger in de toeren is hij prima vlot.

Staat tegenover dat het verbruik hoger in de toeren ook snel door het dak gaat. Ik ben mijn wilde haren wat kwijt, en rijd rustig, snel opschakelen en veeeeel uitrollen (bij mijn vorige auto werden de remschijven vervangen door roest, niet door slijtage). In Nederland met 100 km/h kom ik op 5,5l/100km - in het buitenland met 120-130 kom ik op 6,3l/ 100km. Valt me niet tegen, maar ook niet mee voor zo'n motortje.

Qua comfort, niet spannend, niet enorm uitnodigend, maar wel lekker straf.

Bovenalles is hij praktisch - verschillende vakken onder de bodem van de kofferbak, een bagage net, 12v in de kofferbak. Als gezinsauto duidelijk geslaagd.

Lane keeping assist is af en toe erg fijn, maar op de snelweg handen van het stuur geeft je achterliggers de indruk dat je dronken bent, je schommelt van links naar rechts.

Tot nu ben ik er erg blij mee - ik ga het uiterlijk steeds meer waarderen, de velgen staan 'm goed en het is gewoon een super praktische, comfortabele gezinsauto.

PRIVATE LEASE Kia Ceed

Kia Ceed 1.0 T-GDi ComfortLine (5D/6H)

Kia
Kia Ceed 1.0 T-GDi ComfortLine (5D/6H)