Kia Ceed 1.4 T-GDi GT-PlusLine (2019)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Ceed 1.4 T-GDi GT-PlusLine |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 15.870 km |
De eerste 15,000KM
- 15.870 km
Ik schrijf deze review terwijl ik zit te wachten op de eerste olie beurt van mijn Kia Ceed. Wat ik hiervan vindt? later meer.
In mei vorig jaar was het weer zover, ik mocht weer een nieuwe leaseauto uitzoeken. Wat ging het dit keer worden? Ik reed op dat moment in een Renault Megane hatchback wat een prima auto was met alle luxe die je je wenst, kwalitatief was het een ander verhaal. Mijn grootste wens voor een nieuwe auto was een automaat. Ik heb proef gereden met een Volvo V40, Ford Focus ST-Line, hybride geprobeerd met de Toyota corolla en uiteindelijk gereden met de Kia Ceed.
Ik heb voor de Ceed gekozen omdat dit een lekker complete auto is in de GT-PlusLine uitvoering, ik het een leuke verschijning vindt (zeker in de rode kleur en op 18” velgen!) en het een auto is die goed stuurt (tijdens de proefrit was mijn smile net zo groot als bij de Focus!).
Eind augustus was het zover en ik mocht de sleutels van mijn Ceed in ontvangst nemen. Wat gelijk opviel was dat de auto echt een heel stuk strakker op de weg lag als de Megane. Daarnaast voelt de auto lekker vlot aan en schakelt de 7-traps DCT automaat lekker vlot en als je even snel wil versnellen, kan dat ook.
Wat mij opvalt is dat als je mensen vertelt dat je een Kia Ceed rijdt, ze je vaak vreemd aankijken. Een Kia? Ceed? dat is toch een saaie auto voor oude mensen? Totdat ze de auto zien, of er mee rijden, dan is men wel genezen van deze uitspraak.
Mijn conclusie so far:
• Erg fijne rijdersauto
• Lekker vlot met de 1.4 T-GDI en DCT-7 automaat
• Fijn zittende sportstoelen
• Er ontbreekt echt geen enkele optie
Zijn er ook minpunten? Ja zeker!
• De auto heeft vrij veel rolgeluid
• Keyless entry met een knopje op de handgreep => Dit is even wennen
als je een Renault gewend bent en zo kunt weglopen bij de auto
• Door het (standaard op de GT-Line) glazen dak is er weinig hoofdruimte
• Iedere 15.000KM!! een (olie) beurt. Hij is dan wel rood, maar ’t is geen
Ferrari…. Helaas kwam ik hier pas achter tijdens afleveren van de auto
• Verbruik is vrij stevig met 1 op 12,7 gemiddeld, gemeten aan de pomp
Kan ik de Kia Ceed aanbevelen? Zeker!
Ik houdt jullie op de over mijn ervaring met de Ceed!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Ceed
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (20)
Reageren

Exact dezelfde motor!!
Maar ook ik ben afgeknapt op de korte service-interval nl. 15000km voor een service beurt van ettelijke honderden euro's!
Na 30000 km en dus de tweede beurt ruim binnen de 2jaar, zou ik €330 moeten betalen, en dan werd ik zgn. ook nog gematst! met een aangepaste beurt, er werd zelfs gezegd, dat die dure olie, niet langer meekan!!
Het is duidelijk dat je zo je verlengde garantie moet betalen!!
Heel jammer, dan liever 2jaar garantie en een langere service-interval, en je zelf kunt beslissen of je garantie bij wil kopen!!

Wat ik zelf doe is 1 keer per jaar de olie laten vervangen maar dat wordt altijd standaard gedaan bij een beurt zo'n 15.000-20.000KM per jaar, want in principe kun je met motor olie tot wel 70.000KM rijden vooral als het longlife is het enigste wat je moet doen is het olie peil in de gaten houden.



Als eens berekend wat het kostprijs verschil is met long life rijders. ?
Lucht bevat nu eenmaal waterdamp, dat condenseert, hoe goed uw olie ook is, na 30000 km hen je dan inderdaad nog geen enkele last... ? ?


Het probleem is, als je een nieuwe in dit geval Hyundai koopt, dan ben je verplicht je aan hun regels te houden anders vervalt de garantie.
Dus is het niet mogelijk alleen een olie wissel te doen van €70,- want men bouwt er zogenaamd een hele onnodige onderhoudsbeurt omheen!!
Zo wordt het onnodig duur om allerlei andere zaken te financieren zoals verlengde garantie en autopaleizen!!

BMW heeft een leuk onderhoudspakket. 1x per 1.5 jaar / 30000 km bij de dealert. Oliewissels tussendoor bij de universele garage. Geen enkel probleem. En onderhoud is dan 699 EUR voor 100.000 km binnen maximaal 5 jaar. Nette prijs i.v.m. Kia / Hyundai.


Maar het is heel verhelderend om uw verhaal te lezen hoe het in de leasemarkt toegaat, het kan dus wel!!!
Bedankt, hopelijk leren ze hier wat van!!!

Wat betreft de interval van 15k. Dit is een lease dus mij boeit het allemaal niet. Maar toen ik bijvoorbeeld mijn BMW 320d privé reed was de interval rond de 30k. Echter gooide ik er om de 15k nieuwe olie in. Maar goed, ik had dan ook geen garantie en al die opeens niet meer geldig werd verklaard. Al mijn auto's hiervoor, allemaal diesels, kregen om de 15k een beurt omdat het gewoonweg fijner is voor de motor. Ik heb auto's ver in 3 a 4 ton gereden met mensen die dachten dat ik loog dat het gewoon de originele motor is. Niks anders gedaan dan ervoor zorgen dat de auto's lekker verse smeersel hadden. Kocht Castrol olie voor rond de 50 euro per 5 liter. Filtertje van Mahle bijvoorbeeld via Autodoc en voila, rest gewoon normale interval. Ook de auto van mijn vrouw onderhoud ik nog altijd op deze wijze.

300.000/400.000KM dat zijn toch wel kilometerstanden die de meesten Diesels wel makkelijk moeten kunnen halen met de originele motor zo bijzonder is dat niet en dat er mensen dachten dat je loog vind ik apart.
Ik zelf gebruik Shell Helix Ultra, ongeveer 15.000 tot 20.000 vervangen.



Maar goed, let's just agree to disagree! Het is hoe dan ook mooi dat er nog mensen zijn die er gewoon actief over nadenken en mijn liefde delen voor auto's. Daarin hoef je het niet met elkaar eens te zijn, dat vind ik de charme.
Hoe dan ook mooie Kia en ontzettend veel plezier ermee!



Nou het gaat gaat wel degelijk om die kosten, zou het alleen om de olie gaan, zoals hier door sommigen wordt beweerd, waarom dan na 15000km al een uitgebreide beurt, die zeker 3 maal zoveel kost als een oliewissel.?
Dat is bij een nieuwe auto alleen te verklaren, omdat men extra inkomsten wil genereren om de 5jaar garantie en luxe showroom te financieren!!
Sommigen geven aan dat hun dat niet deert, ook dat snap ik, als je een leaseauto van de baas hebt, maar deze kleine jonge moet zijn autootje met onderhoudskosten zelf financieren, en wil best betalen, maar alleen voor zaken die relevant en echt nodig zijn.
Moet je extra betalen voor meer garantie of andere zaken, geef dat dan aan, en laat de autoeigenaar de keus wat hij wil, zoals sommige andere merken dat wel doen!!
Laat iemand zelf bepalen of hij garantie wil bijkopen.

https://www.boschcarservice.com/nl/nl/about_us_bcs_master_4/behoudfabrieksgarantie/behoudfabrieksgarantie
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.