Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Kia
  • Ceed

Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)

autoreview

3
Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)
Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)
Nico12
  • Nico126
  • Gebruikersreview
9 maart 2021 om 16:44
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCeed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf18 km
KM-stand laatst5.800 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De laatste KIA?

  • 5.300 km
  • 9 maart 2021

Na 7 jaren Cee’d2 1.6-GDI manual een nieuwe Ceed 3 de 1.4T-GDI automaat. De Cee’d 2 is ingeruild vanwege zijn beroerde flex steering, een dweil op de weg. Het vervangen van de stuurkolom Cee’d 2 was een vooruitgang echter er bleef ontevredenheid.
CEED 3.
STUREN Het sturen is een verademing, zeer tevreden maar er is een addertje onder het gras. Op KM stand 5200 is hij naar de dealer geweest wegens incidenteel onbetrouwbaar stuurgedrag door LKA (lane keeping assist), tevens vastzittende remmen (na stilstand 1 of meerdere dagen). Ook vanwege de melding handen aan het stuur door LFA (lane following assist). Genoemde klachten zijn door de dealer weggewuifd, uw probleem.
SNELHEID. De Cee’d2 moesten wij regelmatig (5000) toeren maken om mee te komen in Duitsland, genoemde Ceed3 is voldoende snel met lagere toerentallen.
LKA, corrigeert om in de rijbaan te houden, nog eens getest. Het systeem schakelt bij starten voertuig (helaas) automatisch in. Verschillende belijningen getest en kwam tot de conclusie dat het systeem in minder dan 10% van de gevallen zijn werk doet. Wel geeft het systeem incidenteel een ruk aan het stuur of stuurt naar links terwijl ik naar rechts wil. Dus een systeem waardoor de Ceed3 minder betrouwbaar is. Omdat de dealer het mijn probleem vindt misschien experimenteren door tijdens een test de camera af te plakken.
LFA, past het stuur automatisch aan door het voertuig in het midden tussen de lijnen te houden. Systeem inschakelbaar. Dit systeem werkt volgens het boekje. Dus het is normaal dat op een brede 60 KM weg zonder middenlijn je midden over de weg gaat rijden. Autoweg: helaas komt regelmatig de melding: handen aan het stuur houden waardoor het systeem onbruikbaar is.
Uiteraard heb ik handen aan het stuur. Volgens de dealer mijn probleem en uiteraard van mijn vrouw.
Een vriend van mij heeft de verschrikkelijke ziekte Parkinson (handen beven) en dan komt de melding, handen aan het stuur houden, niet.
CRUISE CONTROL er is keuze uit CC (cruise control) ACC (adaptive cruise control) en LCC (limit cruise control). Er zijn aandachtspunten voor ACC. Simpel instelbaar is de afstand die je wilt t.o.v. je voorganger. Daarnaast in het menu aanpasbaar de reactiesnelheid, deze staat op langzaam. ACC is niet bruikbaar op, smallere wegen binnen de bebouwde kom, dan ziet het systeem kabouters. Een voorbeeld over prima ACC, voorganger auto gaat langzamer, ACC gaat heel soepel snelheid verlagen, richting aangeven voor rijstrook veranderen, ACC gaat soepel de snelheid verruimen. ACC reageert wisselend op snijdende voertuigen en zal niet reageren op een reeds stilstaand voertuig voor u.
PARKEERSENSOREN. Helaas is in NL geen parkeersensoren voorzijde, de door de dealer gemonteerde parkeersensoren voorzijde zijn op zijn boerenfluitjes gemonteerd en voldoen niet.
Stuurverwarming, stoelverwarming, verwarming, airco, audio, regensensor, snelheidborden herkenning geen bijzonderheden.
NAVIGATIE. De navigatie zit eindelijk op de juiste hoge plek en verbeterd door extra informatie komende acties. De kaarten zijn matig up to date, opleidingen zijn meestal up to date. Tevens een gratis Simkaart aanwezig voor actuele weerinformatie en (app melding) controle op open of gesloten voertuig.
BANDEN Tijdens het rijden met de af fabriek gemonteerde banden, Michelin Energy Saver, valt op dat deze banden 2 verschillende irritante toonhoogtes produceren. Nu rijden wij, met tevredenheid, de oude velgen met winterbanden van de Cee’d 2. Het valt op dat de Ceed 3 stiller is maar meer aandrijfgeluiden. De Cee’d 2 had TPMS in de wielen, onze Ceed 3 heeft dat niet, dus via ABS. Voordeel via ABS andere wielen probleemloos, nadeel geen aanwijzing welke van de 4 banden een mogelijk defect heeft.
VERBRUIK. Het verbruik volgens display is tussen 1:10 (plaatselijke winkel) en 1:17 (80KM/h). Het verbruik rit Sauerland V.V. , 100/ 130/ 150 km/h, met tankbeurt was 1:15. In NL is 1: 16 – 1: 16,5 geen probleem in zomer periode.

Onderhoud 1

  • 5.800 km
  • 7 mei 2021

Wegens 1 jaar oud is er vorige week onderhoud bij Van Mossel uitgevoerd aan de Ceed 3 bj. 2020. Helaas ben ik er ontevreden over wegens een reset naar fabrieksinstellingen, onvolkomenheden, fouten, verouderde navigatiekaarten en wijzigingen van bedieningselementen. Dus TIENTALLEN zaken waarvan ik er enkele zal toelichten.
Wegens nog geen 6000 KM was het een zgn. oliebeurt kosten € 169,25 , vermeld is volgend onderhoud binnen 25000KM of 1 jaar. Kosten inclusief o.a. de gratis pechhulp. Keurig meegeleverd is een verslag van het uitgevoerde onderhoud. Na anderhalf uur onderhoud ben ik op het juiste telefoonnummer volgens mijn profiel gebeld echter het is al jarenlang niet mogelijk om een onjuist telefoonnummer in de interne bedrijfsadministraties te laten wijzigen.
Voordat ik bij de dealer weg ben gereden de Ceed visueel gecontroleerd: is mijn auto nog schoon (smetteloos schoon afgeleverd) antw. bijna. Correct door monteur achter gelaten: Nee, de bekabeling van 1 dashcam is gedemonteerd en bungelt erbij. Na het starten kwam in beeld de ellenlange gebruikers en privacy voorwaarden. Na acceptatie bleek het navigatiesysteem en de bediening zodanig gewijzigd (onvoldoende stemvolume) dat ik een geplande rit die dag niet meer kon maken. (stemvolume niet meer aan te passen met de volumeknop, adresboek verwijderd, straks meer)
Onderhoud verslag: (a) gratis navigatie update uitvoeren, de kaarten zijn nog steeds verouderd, voorbeeld, op de autoweg staat op de kaart en display auto 130 of 120 terwijl overdag max 100 is. Update was naar navigatiegeneratie 5 type 2 (de paarse). Hieruit volgt vele bedieningselementen zijn gewijzigd. Het invoeren van de bestemming inclusief het opslaan is verder verslechterd, invoeren met stem gaat meestal goed. Alle instellingen, inclusief bestuurdersdisplay, zijn gereset naar fabrieksinstellingen, dus de klok staat op wintertijd, meerdere eenheden gewijzigd en zelfs het volledige adresboek is verwijderd. Grootste ergernis: stemvolume navigatie was met draaiknop, deze functie werkt niet meer. Bediening als volgt: kaartmap zichtbaar, druk op navigatiescherm menu, druk nogmaals op hetzelfde scherm menu, maak keuze op het scherm uit pop-ups en kies uit luidspreker, instelling scherm navigatiegeluid verschijnt, wijzig met + of – het volume navigatiegeluid, keer terug naar de navigatiemap.
Vervolg (a), vermeld is: ververst 4 liter olie, koelvloeistof 0.2 liter en zelfs 1 liter ruitensproeiervloeistof bijgevuld. De bandenspanning/ sensoren vermeld: op spanning gebracht, de waarde ontbreekt en ik heb zelf gecontroleerd en kwam tot de conclusie de winterbanden zijn van 2,4 naar 2,6 Bar gebracht. Ik merk zelf op, deze Ceed heeft geen TPMS sensoren in de banden (voor en nadelen bekend) en vraag mij af: wat is er dan gecontroleerd “sensoren”. Vervolg (b) de remmen achter zijn “wegens klacht vastzitten na stilstand” een anti piep behandeling uitgevoerd. Extra opmerkingen: LKA schakelt automatisch in, dit is normaal en kan niet uitgeschakeld worden. Is al eerder verteld. Vervelend om voor elke rit de LKA uitteschakelen wegens onveiligheid. LKA heb ik nogmaals onderworpen aan uitgebreide testen. De werking LKA is wispelturig en daarom ongewenst. De door Kia Ceed 3 geclaimde “autonoom klasse 2” wordt niet gehaald. Vervolg (c,d,e,f,g) geen bijzonderheden. Vervolg (h) hier is vermeld de winterbanden, merk/ type/ maat/ profieldiepte. Vraag mij af waarom het merk vermeld is, maar als je het doet dan dien je ook het juiste merk te vermelden hetgeen niet het geval is.
Eigen opmerking: helaas rijden wij nog met winterbanden, velgen inclusief banden afkomstig van onze vorige auto de Cee’d 2. Probleem met de Energy Saver ( af-fabriek gemonteerd) is niet zozeer het forse aantal dB (ik kan geen verschil meten in dB van de winterbanden en de Energy saver) maar de combinatie Energy saver en Ceed 3 waardoor er 2 frequentiebanden ontstaan. Door de 2 frequentiebanden zijn de Energy Saver voor ons onbruikbaar, jammer want door de winterbanden gaat het brandstofverbruik onnodig omhoog.
Overig inspecties dealer: 58 punten gecontroleerd en in orde bevonden.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Kia Ceed? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Kia Ceed
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Kia Ceed

INFO
XLEasy
XLEasy
Kia Ceed 1.0 T-GDi DynamicLine (5D/6H)
€ 413
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicLine (5D/6H)
€ 419
Stel samen ▸
Kia
Kia
Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi ComfortLine (5D/6H)
€ 389
 
Arval
Arval
Kia Ceed 1.0 T-GDi ComfortLine (5D/6H)
€ 399
 
DirectLease
DirectLease
Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicLine (5D/6H)
€ 415
 
Kia Ceed in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Kia Ceed 1.0 T-GDi GT-Line | NAVI | PANO | LED | KEYLESS

    Kia Ceed 1.0 T-GDi GT-Line | NAVI | PANO | LED | KEYLESS

    • 2019
    • 45.751 km

    € 20.950

    Kia Ceed Sportwagon 1.6 GDI Plug-in Hybrid 141PK DynamicPlusLine | Navigatie | Camera | Adaptive Cruise Control | Stuur- & Stoelverwarming | Licht- & Regensensor | Climate Control

    Kia Ceed Sportwagon 1.6 GDI Plug-in Hybrid 141PK DynamicPlusLine | Navigatie | Camera | Adaptive Cruise Control | Stuur- & Stoelverwarming | Licht- & Regensensor | Climate Control

    • 2021
    • 12.046 km

    € 31.745

    Kia Ceed 1.0 T-GDi DynamicPlusLine

    Kia Ceed 1.0 T-GDi DynamicPlusLine

    • 2021
    • 19.186 km

    € 22.900

Meer Kia Ceed occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Kia Ceed (facelift 2021 @ p. 3)

    169
    • 4 maart 2022

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Kia Ceed specificaties
  • Kia Ceed occasions
  • Kia Ceed video's
Advies en informatie
  • Kia Ceed tests
  • Kia Ceed gebruikersreviews
  • Kia Ceed index
PREMIUM
Kia Ceed vs. Seat Leon vs. Mazda 3 - Triotest

Kia Ceed vs. Seat Leon vs. Mazda 3 - Triotest

Door voortdurend stapjes te blijven zetten, zijn de Koreaanse merken inmiddels een meer dan...

Lees meer
 

Kia Ceed reviews

  • Gebruikersreview
    Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)

    Kia Ceed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)

    3
    • 9 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed 1.4 T-GDi GT-PlusLine (2019)

    Kia Ceed 1.4 T-GDi GT-PlusLine (2019)

    20
    • 21 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed 1.4 T-GDi GT-Line (2019)

    Kia Ceed 1.4 T-GDi GT-Line (2019)

    14
    • 11 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine (2019)

    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine...

    3
    • 19 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line (2022)

    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line...

    8
    • 7 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi Launch Edition (2021)

    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi Launch Edition...

    6
    • 13 december 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line Business Edition (2021)

    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line...

    25
    • 8 december 2021
meer reviews
Kia Ceed afscheid duurtest

Kia Ceed afscheid duurtest

23

Soms ga je pas beseffen hoe goed een auto eruitziet als je ‘m  niet meer hebt. Dat komt zeker...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine (2019)

    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine...

    3
    • 19 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line (2022)

    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line...

    8
    • 7 februari 2022
  • Autotest
    Test: Kia Ceed

    Test: Kia Ceed

    34
    • 11 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi Launch Edition (2021)

    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi Launch Edition...

    6
    • 13 december 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line Business Edition (2021)

    Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDi GT-Line...

    25
    • 8 december 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi GT-Line (2021)

    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi GT-Line...

    2
    • 4 november 2021
Merk
Merk
  • Test: Kia Niro EV

    Test: Kia Niro EV

    54
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

    106
    • 22 mei 2022
  • Nieuws
    Kia schetst nieuwe PBV's en kondigt nieuwe fabriek aan

    Kia schetst nieuwe PBV's en kondigt nieuwe...

    3
    • 18 mei 2022
  • Autotest
    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger zeer populaire cross-over

    Eerste rijtest Kia Niro - zo rijdt opvolger...

    • 15 mei 2022
  • Nieuws
    Kia EV6 GT bijna net zo snel als Model 3 Performance maar goedkoper

    Kia EV6 GT bijna net zo snel als Model...

    212
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    Kia XCeed - Back to Basics

    Kia XCeed - Back to Basics

    38
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden