Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)

autoreview

Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)
Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Limited (2004)

Signalement

UitvoeringGrand Cherokee 4.7i V8 Limited
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf174.724 km
KM-stand laatst200.000 km
Lezerswaardering: 15%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De illusie van vrijheid

  • 190.000 km

Wanner je een jeep Grand Cherokee uit 2004 koopt heb je hopelijk een idee waar je aan begint. Na een poos ben je een jeep wj deskundige. Je bent een jager naar oplossingen, naar goedkoper alternatieven voor reparatie en customising.
Na enige aanpassingen en obligatorische zaken zoals oliën vervangen heb je wel wat. Een comfortabele power offroader. Wat je, dan natuurlijk weer meestal buiten Nederland moet zoeken, Maniva Pass, Canigou of Balkan. Winter in Polen. Hij is verder stock, wel 2 inch verhoging want daar is goedkoop omdat je dan nog geen andere aanpassingen nodig hebt, spacers en 245 70 r17 Cooper.
Dus niet te vergelijken met je 1.0 lease bak :)

van de afgrond gered

  • 200.000 km

(sorry voor de layout in de app, lukt niet om het better te maken)

Dit heb ik moeten c.q. willen doen om de auto weer in shape te brengen. een deel onder garantie. Dit over 1 jaar.
* Stootbeugel onder het middendifferentiel, was erg gebogen.
* Bescherming van de tank was verroest.
* 2 inch verhoging
* 60 cm spacer
* 4 MT banden. Van 235 naar 245. Dat kan. Som is er wel even contact voor
met de wielkast maaronder WJers is dit zeg maar peanuts.
* Klimaatdeel vervangen, maar nog altijd erratic warme lucht Een bekend
probleem in de WJ zijn de verwarmingskleppen, deze worden vaak
vervangen omdat de oorspronkelijke kleppen te zwak zij.
* Alpine radio want originele heeft nog niet eens usb.
* originele jeep dakdrager (die platte)
* Alle oliën en bakspoeling. Dit moet je standaard doen bij zo een auto of je hebt het zwart of wit.
* LPG van Vogel. Dit was een opluchting :). Je kan er wel bijna 3000 euro
voor betalen maar met wat zoeken kan het ook voor 2100. Voor de
zekerheid gebruik ik een lubrikaat voor de kleppen.
* Trush demper om een een V8 geluid te horen. De auto was niet te horen. Maar...naar 2500 km op vakantie gereden te zijn toch maar weer een wat normale demper want het begon op mijn zenuwen te werken. Grappig genoeg klinkt de nieuwe demper als de Trush maar zachter. Perfect.
* Voor ontbrak iets. Heb ik een gebruikte bull bar in Engeland voor 25 pond! gekocht met 2 deukjes maar uiteindelijk met winst hier verkocht en er zit nu een originele afsleephaak voor op. 10 euro ook in Engeland.
* Airbag lampje brandde niet. Een de verkoper had dit ondanks meldingen
in de bordcomputer mij toch maar niet verteld. Geen lampje betekend
geen veiligheid. Na een nieuwe gordel rechts, een computertje onder de
armsteun en een nieuwe klokkenteller met werkend lampje, helaas in
Miles en veel meer in km dan ik had, werkt het systeem weer. Die
schlemielen. Uiteindelijk heb ik een handig mannetje gevonden die het
gelijk heeft getrokken in 5 minuten met een laptop. Beetje verbaasd
omdat iedereen zij dat kan niet. Heb het wel eerder al aan de RDW
meegedeeld dat er een probleempje is.
* Een dashboard camera met hd kwaliteit om mijn avonturen offroad te
documenteren en als er gezeik is bij een ongeluk. Er komt nog eentje voor
de bumperklevers.
* Een spa om de auto uit de modder te graven.
* Een afscherming voor hond als ie vies is een voor bagage.
* Originele ... rubber matten. Met douane echt zwaar te slikken bedrag.
* Zijkant van de bestuurderszetel laten stofferen, was ingezakt.
* Een ANWB accu.
* Relais richtingaanwijzer. Gebeurd vaker. . 250 km over autobahn zonder.
* Nieuwe startersmotor.
* De parkeersensors werken niet maar waarvoor heb je deze nodig met zo
Ik weet dit is een beetje overweldigend maar het is een liefhebberauto.
Je krijgt er wel een bijna Wrangler met quadradrive en leer voor terug. De V8 is ook een plezier vergeleken met je 1.0 lease bakje:).

Je hebt de keuze uit een 4.0 en en V8. en de CRD met de Mercedes motor.
Ik heb er veel over gelezen, conclusie met de 4.0 zal je altijd denken had ik de V8 genomen en de CRD wordt meer en meer belast. Er is een V8 HO met meer pk. LPG in is eigenlijk een must ivm mileu en kosten.

Volgende keer nu een aantal jeep avonturen en activiteiten.
om bovenstaande ongemakken te vergeten.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens