Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Altitude (2024) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | Avenger 1.2 e-Hybrid Altitude |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 30 km |
KM-stand laatst | 3.622 km |
Leuke en prettig rijdende auto
- 3.622 km
Na met volle tevredenheid meer dan 20 jaar verschillende Audi A3 auto’s, rijd ik vanaf eind augustus 2024 een Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Altitude met als extra’s onder andere de verwarmbare voorruitrand, een audiosysteem met 100W subwoofer en 17 inch lichtmetalen velgen met All Season banden. Gekozen voor de kleur Sun Yellow welke goed bij de Avenger past. Vond het bij de introductie al een leuke auto met een mooi interieur, maar was in eerste instantie alleen beschikbaar als EV. In november 2023 een test gereden met een Avenger 1.2 benzinemotor. De auto reed plezierig, maar ik kon niet echt enthousiast worden van de driecilinder motor in combinatie met de handgeschakelde zesbak. In april 2024 zag ik een test met de MHEV-uitvoering. Naar aanleiding daarvan toch maar de gok genomen. Had ook best wel weer een nieuwe Audi willen aanschaffen, maar het merk is inmiddels veel te duur. Omdat ik een wat hogere instap wenste zou ik uitkomen op een Q3. De Q2 vind ik weinig fraai en is eigenlijk niet een echte Audi. Nog gekeken naar een VW T-Cross, maar dat werd het ook niet.
De Avenger e-Hybrid heeft een 100 pk 1,2-liter turbobenzinemotor met een hybridehulp, hetgeen de auto extra vermogen geeft van 28 pk. Daarmee heeft de auto voldoende koppel en doet zijn werk vlot en stil. Alleen bij het starten hoor je de driecilinder motor even. Bij lage snelheden in 30 km zone’s (en dat zijn er steeds meer) rijdt de Jeep volledig elektrisch. Met nu 3.600 km kom ik op een gemiddelde van 5,2 liter op 100 km. Ik denk dat het nog wel zuiniger gaat worden. Jeep beloofd 1 op 20. Met een volle tank benzine ga ik gewoon 800 km rijden.
Het rijden met de Avenger is prettig. De auto stuurt goed en de automaat met dubbele koppeling zorgt voor soepele overgang tussen de benzine en de elektromotor. Met 1 meter 90 was ik even huiverig voor de stoel, maar na een rit van meer dan 180 km stap ik fris uit en heb geen last van de bovenbenen. De stoelen zijn stevig, comfortabel en de zitting is lang genoeg. Met mijn lengte is er wel weinig ruimte voor de passagier op de achterbank. De bagageruimte valt me wat tegen. Op papier moet de inhoud net zo veel zijn als in mijn laatste A3, maar het lijkt minder. Ook heeft de auto geen reserveband. Dat vind ik een misser.
Jeep vindt het niet nodig om een auto af te leveren met een handleiding. De werking en de kennis van de auto moet je downloaden of lezen via de App. Ik heb opgeschreven wat ik nodig vond om te weten en heb de Pdf op de laptop geraadpleegd. Ronduit belachelijk dat de auto zonder instructieboekje wordt afgeleverd. Om deze reden 4 sterren voor comfort.
Ik heb de auto gekocht bij een lokale Broekhuis garage, maar die weet nog niet of daar ook het onderhoud van de auto kan plaatsvinden of dat ik dan naar een officiële Jeep vestiging moet. We gaan het zien. De auto moet na 25.000 km voor een onderhoudsbeurt, maar ik laat een check doen na zes maanden.
Gezegd moet worden dat de garage er alles aan gedaan heeft om de auto tiptop af te leveren.
Voorlopige conclusie is dat de Jeep Avenger een fijne comfortabele auto is met zeer goede navigatie en Android auto. Vooralsnog tevreden met deze Jeep.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Jeep Avenger
