Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Altitude (2024) #2

autoreview

Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Altitude (2024)

Signalement

UitvoeringAvenger 1.2 e-Hybrid Altitude
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst12.800 km
Lezerswaardering: 73%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuke en prettig rijdende auto

  • 3.622 km

Na met volle tevredenheid meer dan 20 jaar verschillende Audi A3 auto’s, rijd ik vanaf eind augustus 2024 een Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Altitude met als extra’s onder andere de verwarmbare voorruitrand, een audiosysteem met 100W subwoofer en 17 inch lichtmetalen velgen met All Season banden. Gekozen voor de kleur Sun Yellow welke goed bij de Avenger past. Vond het bij de introductie al een leuke auto met een mooi interieur, maar was in eerste instantie alleen beschikbaar als EV. In november 2023 een test gereden met een Avenger 1.2 benzinemotor. De auto reed plezierig, maar ik kon niet echt enthousiast worden van de driecilinder motor in combinatie met de handgeschakelde zesbak. In april 2024 zag ik een test met de MHEV-uitvoering. Naar aanleiding daarvan toch maar de gok genomen. Had ook best wel weer een nieuwe Audi willen aanschaffen, maar het merk is inmiddels veel te duur. Omdat ik een wat hogere instap wenste zou ik uitkomen op een Q3. De Q2 vind ik weinig fraai en is eigenlijk niet een echte Audi. Nog gekeken naar een VW T-Cross, maar dat werd het ook niet.
De Avenger e-Hybrid heeft een 100 pk 1,2-liter turbobenzinemotor met een hybridehulp, hetgeen de auto extra vermogen geeft van 28 pk. Daarmee heeft de auto voldoende koppel en doet zijn werk vlot en stil. Alleen bij het starten hoor je de driecilinder motor even. Bij lage snelheden in 30 km zone’s (en dat zijn er steeds meer) rijdt de Jeep volledig elektrisch. Met nu 3.600 km kom ik op een gemiddelde van 5,2 liter op 100 km. Ik denk dat het nog wel zuiniger gaat worden. Jeep beloofd 1 op 20. Met een volle tank benzine ga ik gewoon 800 km rijden.
Het rijden met de Avenger is prettig. De auto stuurt goed en de automaat met dubbele koppeling zorgt voor soepele overgang tussen de benzine en de elektromotor. Met 1 meter 90 was ik even huiverig voor de stoel, maar na een rit van meer dan 180 km stap ik fris uit en heb geen last van de bovenbenen. De stoelen zijn stevig, comfortabel en de zitting is lang genoeg. Met mijn lengte is er wel weinig ruimte voor de passagier op de achterbank. De bagageruimte valt me wat tegen. Op papier moet de inhoud net zo veel zijn als in mijn laatste A3, maar het lijkt minder. Ook heeft de auto geen reserveband. Dat vind ik een misser.
Jeep vindt het niet nodig om een auto af te leveren met een handleiding. De werking en de kennis van de auto moet je downloaden of lezen via de App. Ik heb opgeschreven wat ik nodig vond om te weten en heb de Pdf op de laptop geraadpleegd. Ronduit belachelijk dat de auto zonder instructieboekje wordt afgeleverd. Om deze reden 4 sterren voor comfort.
Ik heb de auto gekocht bij een lokale Broekhuis garage, maar die weet nog niet of daar ook het onderhoud van de auto kan plaatsvinden of dat ik dan naar een officiële Jeep vestiging moet. We gaan het zien. De auto moet na 25.000 km voor een onderhoudsbeurt, maar ik laat een check doen na zes maanden.
Gezegd moet worden dat de garage er alles aan gedaan heeft om de auto tiptop af te leveren.
Voorlopige conclusie is dat de Jeep Avenger een fijne comfortabele auto is met zeer goede navigatie en Android auto. Vooralsnog tevreden met deze Jeep.

Een jaar na aanschaf

  • 12.800 km

Inmiddels 12.800 km gereden en dus tijd voor een update. In januari 2025 met de Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid op wintersport geweest. Ruim 1.880 km prima gereden. Wij kwamen fris aan op de plaats van bestemming. De auto stuurt foutloos en de stoelen blijven ook op lange ritten goed zitten. Het benzineverbruik boven de 120 km per uur viel niet helemaal mee. Uiteindelijk heb ik daar waar het kon niet harder gereden dan 140 km. De Duitse autobahnen zijn inmiddels heel veel max 100 km of 120 km. Verder altijd prettig dat je met een oponthoud van 1 keer tanken gewoon op tijd bij je hotel bent.
Het totale benzineverbruik staat nu op 5,2 liter per 100 km. Daar ben ik best wel tevreden over. Is ook wat Jeep min of meer beloofd in de specificaties. Al zit dat dan aan de bovenkant. Jeep geeft aan 4,9 – 5,2 liter per 100 km.
De auto moet na 25.000 km of 12 maanden voor een onderhoudsbeurt. Vreemd is dat het informatiesysteem aangeeft dat het onderhoud 6 weken eerder moet plaatsvinden. Ik heb daarover contact gehad met dealer. Zij hadden er geen goede verklaring voor, maar gewoon doorrijden was geen probleem.
De Jeep Avenger is uitgerust met een wel heel zielige claxon. Ik wilde deze laten vervangen door een betere, maar dat valt niet mee bij Jeep. Wat een gedoe! Dan maar een inferieure claxon.
De Jeep App geeft informatie waar je geparkeerd hebt en info over de conditie van de auto (motor, transmissie, olie, vloeistoffen, remmen, enz.). Met connect ONE wordt het informatiesysteem van de auto altijd bijgewerkt. Tegen betaling maak ik ook gebruik van Connect PLUS. Hiermee ontvang ik onder anderen de actuele verkeersinformatie inclusief signalering van flitspalen. Werkt allemaal naar behoren.
Ik kon voor het onderhoud niet terecht bij de lokale Stellantis Broekhuis garage. Bij een Stellantis dealer zonder een Jeep logo is dat niet mogelijk. De garantie zou vervallen wanneer het onderhoud niet plaatsvindt bij een officiële Jeep dealer. Derhalve moest ik 102 km rijden voor het onderhoud. Vooraf heb ik een prijsopgave gekregen en dat valt ook niet mee. € 490 voor een eerste onderhoudsbeurt zonder bijzonderheden is best wel veel. Ook moet ik helaas constateren dat de Avenger na 1 jaar best wel een hoge afschrijving kent. Met name de EV-uitvoeringen dalen snel in prijs. Daarom is de beoordeling van de kosten nu drie sterren. Jeep is daar zelf mede schuldig aan, omdat op een nieuwe Avenger kortingen worden gegeven tot wel € 3.000.
Na een jaar rijden met de Jeep Avenger is de conclusie dat ik nog altijd tevreden ben over de auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Jeep Avenger

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.