Jaguar XK 4.2 Convertible (2008)

autoreview

Jaguar XK 4.2 Convertible (2008)

Signalement

UitvoeringXK 4.2 Convertible
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf55.500 km
KM-stand laatst55.410 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jaguar XK 4.2

  • 55.410 km

Waarom een XK ? Heb altijd cabrio/semi cabrio rijden leuk gevonden. Ik heb 2x TR4A met surreytop (een soort targa) in GB. Toen ik hier kwam een Nissan 100NX, BMW 318i cabrio, VolvoC70 cabrio. Ook wat saaie auto's er tussen door, maar die waren er veel ruimer, zuiniger en daardoor veel praktischer. Tja het een of het andere.
Dus het was een auto voor erbij, voor de lol, maar moest aan een bepaald aantal eisen voldoen. Ik heb geen garage of carport, dus moet overwinteren in NL. Ik wou een achterbank (geen puur 2 zits), ik wou iets mooie en apart (geen zwart, grijs of wit) zoals de andere 90%.
Ik was aan kijken bij een DB7 3,2 en vroeg aan mijn broer voor advies (hij heeft een DB7 V12). Hij zei ja ze hebben een de naam en een reputatie maar daar hangt ook een force prijs kaartje aan. Ga kijken bij de Jaguar XK, komt uit de zelfde fabriek, gebruiken veelal de zelfde onderdelen (andere naam en nummer op de pakje) maar voor de helft van de prijs.
Dus ging kijken en was idd ineens verliefd. Lange neus maar niet te, prachtig kleuren, donker blauwe metallic met creme leer van binnen. Achterbank, nou ja achterbank de hond vind het lekker en ik heb met 4 mensen + bagage gereden. De ene achter mij moest dwars zitten dus voor een niet al te lange rit, is mogelijk.
Kofferbak, zoals bijna alle cabrio's veel te klein al kan ik in deze een krat bier inzetten. Met de C70 moest dat schuin eronder schuiven! Ik heb een bagage box die past op een fietsrek die bij de 100NX, de BMW en de Volvo de ruimte bijna verdubbelt maar helaas bij Jaguar mag er absoluut geen trekhaak erop!
Geluid, geweldig, geen andere woorden voor, klinkt kinderachtig en misschien is het zo maar dat burbelende geluid van een V8 is echt heerlijk.
Verbruik - niet zo slecht als ik verwacht had 1 op 10 op een lange rit, korte ritjes dorpen enzo 1 op 6. Volledig lijst voor de laatste 2 jaar ergens hier.
Onderhoud - gekocht zonder garantie, dom! 3 dagen erna was de airco afvoer slang verstopt, onderdeel van 7 euro maar 3,5 uur werk om erbij te komen. 336,57 euro
8/1/16 De scherm om alles te bedienen blanco, nieuwe scherm en computer. 3174,88 euro
1/8/16 Beurt + APK + nieuwe achter remmen. 1447,45 euro
Eind Augustus 2 dagen voor mijn vakantie linker achter raam mechanisme gebroken. Jaguar kon GEEN leveringsdatum geven, nergens in Europa in voorraad!! Uiteindelijk in November gemaakt met een 2de hands ergens van een sloop. 620,95 euro
28/7/17 Beurt + APK 660,21 euro

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens